Belgie


Ik ben hier een blog over aan het schrijven. Een coronapas, wat moet ik me daarbij voorstellen? Dit is toch gewoon hetzelfde als de QR code? Dus als je een recentelijke negatieve testuitslag hebt middels bv een neusschabtest mag je toch ook naar binnen?
'Op' de coronapas/coronatoegangsbewijs (hoe je het ook wilt noemen) staat één QR-code. Er bestaat niet zoiets als 'DE' QR-code, want QR-codes kan voor van alles gebruikt worden, ik maak ook weleens gebruik van QR-codes, en dat heeft niks met de coronapas te maken.
 
Lichtpuntje!
nou
'Op' de coronapas/coronatoegangsbewijs (hoe je het ook wilt noemen) staat één QR-code. Er bestaat niet zoiets als 'DE' QR-code, want QR-codes kan voor van alles gebruikt worden, ik maak ook weleens gebruik van QR-codes, en dat heeft niks met de coronapas te maken.
Ik bedoelde dus eigenlijk

stel ik wil de Belgische horeca in. Dan kan ik toch gewoon een coronapas tonen DIE LAAT ZIEN DAT IK GEVAXED ben (ik zag laatst iemand die trok een groot papier met de QR-code uit zijn zak om dit aan te tonen, hij was dus gevaccineerd) OF een QR code op mijn telefoon die laat zien dat ik een recente negatieve testuitslag heb?

Dus dat wil zeggen dat je er ook in komt in de horeca als je niet gevaccineerd bent in Belgie.. ? Zo begreep ik het. Klopt dit?
 
'Op' de coronapas/coronatoegangsbewijs (hoe je het ook wilt noemen) staat één QR-code. Er bestaat niet zoiets als 'DE' QR-code, want QR-codes kan voor van alles gebruikt worden, ik maak ook weleens gebruik van QR-codes, en dat heeft niks met de coronapas te maken.
De coronapas in België schijnt anders te zijn dan in Nederland.

- Hoe ziet de coronapas in Nederland eruit, is dat zoiets als een paspoort, of een vel papier met een QR-code erop? Want daar zag ik dus iemand mee met zo'n vel papier wat hij moest laten zien bij La Place. na vaccinatie.
- Hoe ziet de coronapas in België eruit?
 
De coronapas of het Covid Safe Ticket (CST) is een manier waarmee je kunt bewijzen dat je ofwel minstens twee weken volledig gevaccineerd bent, maximaal 6 maanden geleden hersteld bent van het coronavirus of een recente negatieve coronatest hebt afgelegd.

Ah dus die pas toont ook aan als je een negatieve testuitslag hebt gehad. Helder.
 
De coronapas in België schijnt anders te zijn dan in Nederland.

- Hoe ziet de coronapas in Nederland eruit, is dat zoiets als een paspoort, of een vel papier met een QR-code erop? Want daar zag ik dus iemand mee met zo'n vel papier wat hij moest laten zien bij La Place. na vaccinatie.
- Hoe ziet de coronapas in België eruit?
In Nederland kun je de coronapas op een digitale of papieren versie laten zien. Dus via de coronacheck-app of een geprinte versie via de coronacheck-site. Zal in het buitenland ook hetzelfde zijn.
 
De corona pass, een qr code die bewijst dat je twee vaccinaties kreeg, of een negatieve pcr test had in de voorbije 48 uur... Vanaf morgen ook in Vlaanderen overal verplicht in horeca en fitnesszalen...
Herstelbewijs ook geldig, kids tot 16 jaar in horeca vrijgesteld van de CST.
 

In woonzorgcentrum Klaverveld in het Belgische Zedelgem heeft zich een grote corona-uitbraak voorgedaan. 28 bewoners en zeven medewerkers zijn positief getest. Opvallend: alle bewoners hadden hun derde prik gekregen.

“Wij hebben een vaccinatiegraad van 97 procent onder onze medewerkers en zo goed als 100 procent bij onze bewoners. We hebben ook recent een derde prik toegediend aan onze bewoners en toch worden wij nu effectief geconfronteerd met 28 besmettingen bij onze bewoners en zeven bij medewerkers verspreid over vier van onze vijf leefgroepen,” zei Kurt Ryheul, directeur van het woonzorgcentrum, tegenover de regionale zender Focus-WTV.
 
Dit artikel heeft het over "besmettingen". Dus zijn ze niet ziek.
Maar onder het mom van besmettingen wel opsluiten. l
 
Ook in België hebben tientallen kinderen jonger dan 12 jaar al een vaccin tegen COVID-19 gekregen. “Het gaat hier om kinderen met onderliggende aandoeningen zoals kanker en kinderen met een zware longziekte", bevestigt hoofd van de vaccinatietaskforce Dirk Ramaekers.
 
Vandaag naar het altijd bruisende Brussel geweest voor een vergadering.

Bij de benzinepomp liep iedereen met een luier, mevrouw achter de balie sprak mij aan. Ik laat mijn pasje zien en prima :)

Bij bedrijf waar ik was, was de policy van lopen met luier, zitten zonder. Ik liep zonder en niemand "attendeerde" mij op het gemis :)

Diegene met wie ik even ging wandelen en roken liet ook luier af toen die met mij liep :)
Weer een bekeerde hoop ik.

Het viel mij wel op dat de matrix tekstborden boven de weg (Hazeldonk) geen fijne boodschappen meer geven zoals : ga in quarantaine, doe een thuistest etc. Stonden allemaal uit. Heb natuurlijk wel de (uiterst noodzakelijke) 40 minuten quarantaine gerespecteerd van Hazeldonk naar huis :) Zo ben ik!!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan