behoeften

Dirtsa

New member
Ik merk dat ik steeds bepaalde periodes ervaar waarin ik erg veel behoefte heb aan bepaalde voedingsmiddelen. Een tijdje terug was dit brandnetel, ik gebruikte het overal bij! Maakte er sausjes van, deed het door de groenten ect..

Dat is nu minder, de behoefte is even weg..

Ik merk dat ik nu even de prei en zuurkool weer gevonden heb ;)

Prei is een groenten die ik altijd vermeden heb omdat ik dacht dat ik er last van kreeg (darmen) maar ik heb nu gemerkt dat wanneer ik deze poepie gaar kook, er niets aan de hand is en ik deze prima verteer!

Ik gebruik deze nu elke dag in allerlei vormen, evenals de zuurkool die ik laat stomen bij mijn groentenprutje met een flinke klodder kokosvet erop..

Verder heb ik behoefte aan vloeibaar, vooral in de ochtend.. ben nu dus aan het exprimenteren met allerlei smoothies/drankje ect..

Mijn zoutbehoefte blijft, deze wordt niet minder alhoewel ik echt enorm veel keltisch zeezout tot me neem..

Hebben jullie dit ook? dat je in periodes veel behoefte hebt aan bepaalde voeding?

 
Blijf luisteren naar deze signalen, je lichaam is volop met je aan het communiceren! Jouw behoefte aan prei is een behoefte aan vit. C en zwavel. Probeer eens of andere groenten en kruiden in de uienfamilie (ui, knoflook, bieslook) eveneens goed uitwerken op jou.

Mike

 
Ja wat grappig , dat heb ik ook!

Deze week zijn vooral eieren in trek.

Ook eet ik heel veel ui, prei en knoflook.

2 weken terug was het roomboter, die gingen er in hele plakken in en gestoofde wortel in roomboter.

Ik denk dus ook steeds; heb er behoefte aan blijkbaar :)

oja, de smoothy's staan me even heel erg tegen deze week maar ik heb zo nu en dan wel zin in een glas rauwe melk en neem die dan ook.

 
ja ook de ui en knoflook is hier even favoriet. Wat ik ook sinds een weekje doe (mee begonnen toen ik erg grieperig was) is flink wat kruidnagelpoeder door smoothies/ roerbak. Het was even wennen en volgens mij had ik de eerste dag erge reactie hierop met steeds niezen en snotteren ,maar...

een dag later was dat allemaal weg, voelde ik me een stuk beter en nog fijner was dat alles los kwam! Nog effectiever dan stomen lijkt wel!

Nu dus even zo door.. bevalt me prima!

 
Je leert steeds beter luisteren naar je lichaam, ik heb het ook hoor, wekenlang iets heel lekker vinden en dan ineens weer even niets van moeten hebben, maar iets anders dan weer wel.

 
Ik luister bij honger(als ik het echt te bont maak met lang niets eten en mn bloedsuiker laag is) helaas soms iets te vaak naar slechte neurotoxische "behoeften" :lol:. Dan wil ik vaak supersnelle carbs als bier of gefrituurde aardappel.

Ik merk verder dat ik vrij goed af moet wisselen met een dag eieren boter kaas ui en een andere dag quinoa/amaranth boter en wat groenten. Vooral met eieren en boter wordt de verzadiging nauwkeurig gereguleert bij mij ^_^.

Btw vitamine c in groenten stevig koken(boerenkool bijv) lijkt me toch een beetje tegenproductief om te doen, is hier een truuk(of mechanisme) voor?

Peace

 
Ik ken het, ik kom net uit een spinazie-zalm periode en zit nu midden in een cocos-periode. Ik zit nu bijna een jaar in de cocos-periode en hoop dat ie nog lang niet weg gaat. Ik denk dat mijn lichaam zich voedt met alle voedingsstoffen, want cocos is zeer heilzaam!

 
Mijn cocos periode duurt al ruim twee jaar en ik ben het nog steeds niet beu!

Daarnaast zit ik in de gebakken lamslever en rauwe melk / kefir periode. Zo lekker. Ik scoorde hoog intolerant op melkeiwitten, maar de rauwe melk en zeker de kefir gaat tot nu toe goed :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.841
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan