Beginnende dementie nog te stoppen?

Indigo

New member
Mijn vader, zus en ikzelf nemen een beginnend(?) stadium van dementie waar bij mijn moeder. Mijn opa, haar vader is wel oud geworden, maar was zeker de laatste 10 jaar van zijn leven zo dement als een deur...

Nu vraag ik me af of dit proces nog omkeerbaar, te stoppen of te vertragen valt door de WAP-adviezen te volgen.

Ik heb namelijk het idee dat ik ze mogelijk wel op een ander dieet kan krijgen, temeer omdat mijn vader terminaal is (prostaatkanker uitgezaaid in de botten) en hij er alles voor over heeft om nog zo lang mogelijk in de kwaliteit van leven die hij nu nog heeft te leven.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierbij.

Indigo

 
Ik heb het bekeken! Geweldig nieuws en dat alleen op basis van kokosvet.

Ik ga er meteen werk van maken!

Nog meer aanvullende tips?

 
Geen voedsel, maar een natuurlijk medicijn, te gebruiken in noodgevallen. Vergelijk het eens met de middelen die bij chemo worden toegepast. Met uitgezaaide kanker is het te laat om alleen met goede voeding te werken, de tijd is er eenvoudig niet om eerst het organisme zodanig te laten herstellen dat volwaardige voeding volwaardig wordt opgenomen en zo het organisme zelf weer in staat is te genezen.

 
@ Nelleke

Het blijkt inderdaad geen onschuldige plant te zijn. Meer info zie volgende link

http://www.iocob.nl/kanker/kanker-genezen-met-graviola-uit-het-regenwoud-annona-muricata.html

Misschien is het verstandig om deze info ook onder het topic Kanker natuurlijk genezen te plaatsen.

@ Gerard,

Voor een groot deel kan ik je volgen met betrekking tot gecombineerde aanpak van voeding, kruiden en supplementen in zo'n geval. In veel gevallen is chemo en alle ellende die hier mee samenhangt ook niet de meest voor de hand liggende oplossing. De farmacie verdient inderdaad veel geld over de rug van onwetende mensen.

 
Staan je ouders ervoor open om veel vetten te gaan eten? En de andere richtlijnen vanuit wapf? Kokosolie toevoegen is uiteraard een hele goede en zinvolle stap, maar het lijkt me als ze terug gaan naar de oervoeding, daar veel winst uit te behalen valt.

 
nou zou ik het IOCOB niet erg geloven, ze verspreiden waarheden, bij artikelen die wel interessant zijn maar niet superinteressant. Ze verspreiden ook leugens waar ik ze al een paar keer op betrapt heb, bv. bij waterstofperoxide!

Heel lang geleden eens met Mike over gemaild en die noemde na lezen van dat artikel het IOCOB een wolf in schaapskleren..

 
@ Marijan, die schaapskleren mogen wel weg van mij.

Dat stoplicht op de IOCOB-site vind ik ook zo'n teken aan de wand.

Alsof dingen zo zwart-wit zijn als een stoplicht.

Misschien zijn sommige dingen dat wel in specifieke situaties, en andere dingen dat ook in het algemeen: denk aan het boekje van Couget over supermarktgif.

Er zijn inderdaad dingen waar vaak van vaststaat dat je daar in het algemeen beter bij uit de buurt blijft.

Blijft de vraag staan: hoe geinformeerd of gecorrumpeerd (door de medicijnlobby) is IOCOB.

Mensen hechten ondertussen wel waarde aan mensen die zich zo opstellen als expert met zo'n stom stoplicht.

 
Het blijft gissen. Het probleem is dat er te weinig over graviola bekend is. Misschien dat Mike hier meer info over heeft.

Het betrouwbare tegenkanker.nl spreekt er zich ook niet eenduidig over uit.

Q: Is het zinvol om graviola te gaan gebruiken tegen kanker?

A: Naar het effect van graviola bij mensen met kanker is helaas nog geen onderzoek verricht. Een bekend kopstuk van Memorial Sloan Hospital in New York meldt hierover het volgende in PubMed (een van de belangrijkste databases voor medische literatuur):.

Graviola kan bij overdosering giftig zijn en de meeste commercieel verkrijgbare preparaten zijn niet gestandaardiseerd, zodat dus onduidelijk is hoeveel men precies binnen krijgt. Daarbij kan Graviola de darmflora aantasten, op een vergelijkbare manier als antibiotica. Graviola moet niet gecombineerd worden met co-enzym

Enzym: een stof die chemische reacties beïnvloedt, bijvoorbeeld bij de spijsvertering of stofwisseling Q10 (ubiquinon en ubiquinol).

Een redelijk genuanceerd stuk informatie staat op internet:

http://ndri.com/article/graviola_its_effectiveness_and_precautions-416.html

 
Zeer belangrijk bij beginnende dementie om haar vitamine B12 na te laten kijken en zonodig aan de spuiten met B12 .

 
@Alexandra

Mijn ouders staan wel open voor veranderingen / verbeteringen. Het zal best even lastig worden om ze te overtuigen van verzadigde vetten aangezien ze al jarenlang op advies van alles wat er in de krant staat en via radio en tv wordt verspreid, zo vetarm mogelijk eten i.v.m. het grote cholesterolgevaar.... Daarin zijn ze bevestigd omdat ze allebei een te hoog cholesterol gehalte hebben gehad.

Maar goed, ik heb de indruk dat ze me inmiddels vertrouwen op dit vlak gezien de verbeteringen die ik zelf de afgelopen jaren al heb doorgemaakt, dus ik heb goede hoop.

Ik zal ze zeker ook het alzheimer-kokosvet filmpje laten zien.

@Gerard. Ik zal me verdiepen in Graviola. Moet ik even de tijd voor nemen.

Mijn vader is in het reguliere circuit uitbehandeld. Chemo heeft niet geholpen. Hij is echter uitgenodigd om mee te doen aan een experimentele behandeling waarbij het testosteron uit zijn lichaam wordt gehaald via medicatie. De botkanker schijnt zich te voeden met testosteron en tot onze aangename verrassing slaat dit hartstikke goed aan. Zijn PSA waarde (activiteit van de prostaatkanker) is al flink aan het dalen.

Nu schijnt het zo te zijn dat, als het blijft aanslaan, dit zo lang door kan gaan totdat zijn organen de medicatie niet meer zouden kunnen verdragen. Dus lijkt het zinvol om daar in ieder geval aan te werken. Gelukkig is hij buiten de kanker om een kerngezonde man van 84 en hoeft hij wat dat betreft niet van zo ver te komen.

@Mijn lijf

Bedankt voor de B12-tip. Mijn moeder is met geen stok en drie paarden naar een arts te krijgen. Maar mocht zich de kans een keer voordoen, dan neem ik dit zeker mee!

Wordt vervolgd.

Indigo

 
Dankzij dit interessante onderwerp heb ik vandaag in de biologische winkel een oud mevrouwtje deze tip kunnen geven.

Ze stond voor mij in de rij en vroeg naar iets wat hielp tegen vergeetachtigheid, de meneer vd winkel keek gelijk bij de homeopathische middelen. En ik stond te popelen om ook iets te zeggen, maar wilde me er niet in mengen... Toen die mevrouw wat twijfelachtig naar het middel stond te kijken haakte ik in. Ik vertelde dat ik gisteren een filmpje had gezien, dat kokosolie zo goed is tegen vergeetachtigheid. Ze was heel blij met mijn tip. En de meneer van de winkel wilde er ook gelijk meer van weten. En zo liep Angela op deze regenachtige dag straaaaaalend de winkel weer uit, blij dat ze iemand een tip heeft kunnen geven! :D

 
Zo ben ik ook altijd bezig Angela!

Laatst stond ik bij de slager,en vroeg de verkoopster aan de mevrouw voor mij of ze nog gehaktkruiden(met keukenzout)wilde.De mevouw voor me begon een heel verhaal van ' nee,dat is zooo zout,dan blijf ik de hele avond dorst hebben'.Waarop ik het niet kon laten ze te vertellen over keltisch zout,dat je daar veel van kunt gebruiken en niet dorstig zal zijn.Ze waren beiden heel geinteresseerd en schreven het meteen op het blaadje en vroegen waar je het kunt kopen.

En zo heb ik ook geadviseerd over oa kokosolie aan een kennisje die door jarenlang drankmisbruik erg vergeetachtig is geworden.

Ik weet eigenlijk niet of kokosolie wel zal helpen bij haar,maar heb het toch geadviseerd..

Kan het niet laten steeds maar weer over wapf voeding te hebben,ook als ik op verjaardag ben.Vele lijken niet geinteresseerd,maar er zijn altijd ook mensen die meer willen weten,gelukkig.

 
Danielle, je kan je kennisje ook leverreinigingen aanraden. De lever heeft flink te lijden gehad onder het drankgebruik en kan wel een opkikker gebruiken lijkt me zo :wink:

 
Dank je Alexandra

Welke leverreiniging,ik lees hier meerdere,is aan te raden?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan