barst in tand, kan dit helen?

Olijfolietje

New member
Hallo,
heeft er hier iemand soms ervaring met het genezen van een barst in een kies? Waarschijnlijk " knobbelfractuur "3 mm breed , gaat tot aan het tandvlees, doet niet echt pijn alleen af en toe een beetje gevoelig... Kan pas in de loop van volgende week bij een biotandarts terecht , die woont 100 km van me vandaan.
Ik hoop hier al een paar ( hopelijk positieve ) reacties te krijgen van mensen die iets soortgelijks hadden , en hoe ze het opgelost hebben .
Hartelijk dank op voorhand al om even " mee te lezen en hopelijk mee te denken voor tips,
groetjes
 
Ik heb zelf veel barsten die niet helen, echter kan de gevoeligheid wel afnemen. Mijn gebit is veelal gevoelig door een verstoorde bloedsuikerspiegel. Bij een teveel aan koolhydraten/suikers neemt de gevoeligheid vaak toe.
Het lijkt me niet noodzakelijk om hiervoor naar een tandarts te gaan, maar ik moet erbij zeggen dat ik iemand ben die niet gelooft in tandartsen en al zeker niet in de noodzaak, preventie e.d.

Ik denk dat goede hygiëne en juiste voeding waardoor voedingstekorten worden opgeheven en vermeden de belangrijke helers zijn.

Overigens is mijn ervaring dat tandartsen veel zitten te kletsen over de barsten maar er ook geen oplossing voor hebben, dus bespaar je die financiële uitgave ;-)
 
Krijg je een mooie gele barst :-)

Je hebt er geen last van, dus je hoeft geen overhaaste beslissingen te nemen! Inderdaad de voeding goed afstemmen, is genoeg over te lezen. Als de Eskimos de huiden bewerken met hun tanden dan kan een pijnloze barst je leven niet verzuren of onnodig op kosten jagen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan