Barry Groves overleden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
http://livinlavidalowcarb.com/blog/low-carb-high-fat-diet-guru-barry-groves-77-passes-away/18318

 
RIP, Barry. Hij heeft nog een mooi manuscript afgeleverd voor een Nederlands boek: Eet vet word slank. Een mooie nalatenschap voor het Nederlandse taalgebied.

Mike

 
77 vind ik nou niet echt oud, integendeel. Net als dieet goeroe Montignac, die werd slechts 66 :( Promootte Montignac niet ook het eten van veel vet?

 
Ik vind ook niet echt oud, maar uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van het leven

En wat is de doodsoorzaak van deze beste man

 
RIP en bedankt voor je mooie boek!

Jammer dat weer geheimzinnig wordt gedaan over de doodsoorzaak.

De grondlegger van Spititual Response Therapie, Robert Detzler, is afgelopen maand overleden. Daarvoor waren er officiële berichten gekomen dat hij zich terug trok uit het openbare leven en tussen de regels door kon je al lezen dar zijn aardse leven binnenkort zou ophouden. Na zijn overlijden is er uitgebreid verslag gedaan door zijn vrouw over de laatste maanden van zijn leven, globaal zijn ziekteproces met grappige anekdotes daarin, waardoor het niet niet alleen een zwaar verhaal werd. Door de openheid van zaken heb ik alleen maar meer vertrouwen in de theorie en praktijk van de SRT. En kan een ieder op zijn of haar eigen manier afscheid nemen van iemand die van dichtbij of veraf deel heeft uitgemaakt van iemands leven(swerk).

Erg jammer dat deze openheid niet gegeven wordt over mensen die met voeding bezig zijn geweest.

Edit

Ik zie dat hij "pas" 29 april is overleden. Nog kansen genoeg voor de familie om te laten weten wat er is gebeurd.

 
Het is ook lastig lijkt me dat/als een doodsoorzaak een onderwerp van haarkloverijen kan gaan worden.

Toch ben ik ook wel benieuwd.

 
Het is maar hoe je er zelf mee om gaat. Ik kan nu de hele SRT onderuit halen, want als je dat goed doet, dan is er geen ziekte aan het einde van de rit (kort door de bocht gesteld!) Door de daadwerkelijke openheid en eerlijkheid en de gevoeligheid waarmee het proces van Robert door zijn vrouw is beschreven blijft zijn levenswerk juist overeind staan.

Bij leven kregen hij en Morritz ook genoeg kritiek. Waarom zou dat met zwijgen anders worden?

 
Barry is overleden op 29 april s'avonds, kunnen jullie je niet indenken dat zijn vrouw en familie vol verdriet zijn nu. En dat zijn vrouw of famlie niet mee overal rondgaan roepen een of twee dagen na zijn dood, dat zijn doodsoorzaak dat of dat was. Beetje respect graag.

 
Ik ga er ook wel van uit dat de familie een keer met een doodsoorzaak gaat komen, we moeten ze daar inderdaad de tijd voor geven. Maar zo heel erg jong vind ik 77 niet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Levensverwachting kijk ook even naar de grafiek met de meest voorkomende stervensleeftijd. Bij mij in de stad liggen er een aantal stenen op plaatsen waar vroeger joden hebben gewoond met naam, geboorte- en sterftejaar en beroep. Daar zitten er best veel bij die in de 70 zijn geworden. Of er ook bij zitten die in de 60 jaar zijn geworden weet ik zo even niet, behalve diegene die is overleden in 1943.

Het gaat er mij vooral om hoe ik oud wordt en dat ik vooral tot op het laatst nog actief kan zijn. En met de auto rond rijden en op vakantie gaan en zelfstandig wonen, ik ken iemand die dat nog allemaal doet met 92. We hebben allemaal geen optimale basis gehad ook Barry Groves niet, al was die waarschijnlijk beter dan mijn basis.

 
Ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat Barry een krasse oude knar was die zowel mentaal als fysiek nog volop actief was. Hij overwinterde altijd in een warm land. Zelf dacht ik dat hij nog jaren meekon, dus ik ben ook zeer benieuwd naar de doodsoorzaak. Laten we er in ieder geval niet meteen vanuit gaan dat hij is bezweken aan zijn voedingsgewoontes, maar gewoon rustig het moment afwachten dat de familie naar buiten brengt waaraan Barry is gestorven.

Mike

 
Kijk wat wij doen op dit forum is natuurlijk superieur wij maken ons lever schoon door de levergalblaas zuiveringen ,we zitten aan de waterstofperoxide, keltischzeezout etc etc...

Ik denk als je op je 50ste in eens veel vet gaat eten en je dat daarvoor nooit deed je beter eerst je lever schoon kan maken. Om de vetten en de eiwitten beter te kunnen verteren.

weet niet of deze man dat ook gedaan heeft???.

 
In Eet vet word slank beschrijft Barry Groves zijn kijk hierop:

Vet duwt de galblaas aan, waardoor deze zich volledig kan ledigen. Volgens Groves is dat voldoende. De praktijk wijst hier uit dat het niet zo eenvoudig is, maar kennelijk werkte het wel voor hem.

Mike

 
:oops: Ik ben dus zo iemand die op zijn 50ste is begonnen met veel vet te eten. Mijn levergalblaas heb ik nog nooit gezuiverd en dat was ik eigenlijk ook niet van plan. Ik eet wel geen slechte dingen meer en hoop dat het goede het slechte eruit duwt. Daar gok ik dan maar op.

Wat erg van Barry Groves,77 vind ik nog jong.

 
Ik ga er niet van uit dat wat wij doen superieur is. Wij hebben hier alleen mensen om ons heen die bijna allemaal half ziek zijn. En niemand is al goed aan het eten vanaf zijn geboorte. Het is meer zo van in het land der blinden is een oog koning. Misschien zijn er nog meer methodes om nog gezonder te worden, al beweert niemand hier dat hij of zij al helemaal gezond is. We hebben geen voorbeeld in de directe omgeving van wat je kan bereiken en hoe makkelijk de omgang met de dagelijkse dingen in onze maatschappij en leven dan worden.En als we iemand zijn tegengekomen die wel twee ogen heeft en we zien hoe makkelijk dat is. Dan nog kan het altijd zo zijn dat die persoon toch een oog blijkt te hebben en het nog beter kan.

En het gaat er inderdaad om watvoor jou werkt. Er zijn zoveel wegen die naar Rome lijden. Barry Groves was al in de jaren 60 begonnen, misschien dat het daarom genoeg voor hem was. Al denk ik wel dat als je de weg van het vegenisme volgt je uiteindelijk niet in hetzelfde Rome komt als wij, volgens mij denk je dan in Rome te zijn maar zit je zonder het te weten in een hele andere stad.

Maar in de grafiek die ik liet zien zaten ook mensen in die onder zware omstandigheden hebben geleefd of veel ziek waren. Ik wil ook zo iemand worden zo als ik beschreef die op haar 92ste nog overal heen rijd zonder navigatie (al lijkt mij dat wel handig) en nog gewoon lekker op vakantie gaat.

 
Quote:
Wat erg van Barry Groves,77 vind ik nog jong.


Ik blijf het ook jong vinden klinken maar als je puur naar statistieken kijkt valt het nog mee dat is wat ik er mee bedoelde.

Quote:
Mijn levergalblaas heb ik nog nooit gezuiverd en dat was ik eigenlijk ook niet van plan. Ik eet wel geen slechte dingen meer en hoop dat het goede het slechte eruit duwt. Daar gok ik dan maar op.


Ik krijg ook het idee dat ik zo nu en dan leverstenen er uit duw zonder zuivering, al komt er met de zuivering niks meer uit.

 
Of Barry Groves nou 77 of 107 jaar zou zijn geworden doet er eigenlijk niet toe. Wij op dit forum vertegenwoordigen op een enkele (uitzondering na) het principe van dierlijke producten en weinig koolhydraten, maar laten we wel reëel en objectief zijn dat ook met deze levensstijl niet iedereen de garantie krijgt om oud te worden......was het maar waar !

 
onze oerbeppe is 93 inmiddels (geb. op 29februari, schrikkelkind, ook leuk!) en reist alleen naar zwitzerland, canada enz.

Ze heeft slechter zicht dat wel, (staar/tunnelvisie) haar gehoor wordt iets minder, maar is een krasse.

Was een dochter van een boerenknecht, heeft zelf 6 kinderen, waarvan er eentje aan slokdarm en leverkanker is overleden.

Ze komt hier in de zomer en is al 1 keer op de kop in de moestuin gedoken, letterlijk, maar ze vindt het geweldig en geniet met volle teugen!

Zo wil ik wel oud worden :-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan