Bacterien in de schacht van de tandwortel wat is daaraan te doen?

Brenda

New member
Beste lezers,

Ik ben jaren terug met klachten begonnen o.a. bloedend tandvlees, gevoelige tanden! Behandelingen als een beschermlaagje op de tanden, mondhygiëniste, een zenuw uit een tand weggehaald (achteraf niet zo blij mee was). Tot mijn verbazing is er nu ontdekt mbv foto dat er een bacterie in de wortelschacht zit wanneer ik er niets aan laat doen zal het gevolg zijn dat mijn tanden los gaan zitten en eruit zullen vallen. Ik ben boos en heb het vertrouwen in de tandartsen verloren, ik ben secuur met mijn tanden heb met oudere gewerkt die altijd problemen hadden met kunstgebitten deze zijn voor mij een nachtmerrie dus flossen, tandenstokers en borsteltjes, elektrische tandenborstel eerst met keltisch zout en daarna met Ratanhia tandpasta: natuurlijke versteviging v.h. tandvlees. tandarts behandeling gaat mij tussen de €1500,= á 2000,= kosten, ik ben a.h. sparen, als het niet anders kan moet het maar mijn vertrouwen in de tandartsen is gekelderd! Ik heb gelezen over colloidaal de, ik zie het gebeuren dat ik water met een kleurtje binnen krijg dat niet werkt! Wie weet iets wat mij tanden kan helpen te genezen! alvast bedankt voor jullie belangstelling en moeite!! Gezonde groeten Brenda

 
Ozon tandzorg in Sneek. Jippie! Ik kom er net vandaan met mijn twee dochters, die allebij 4 gaatjes hadden. Bij de jongste zijn zelfs 3 van de 4 gaatjes hersteld. De tanden zijn beduidend sterker en zijn flink aan t remineraliseren.

 
Ik heb het boek besteld! Alvast bedankt! Weet iemand iets wat vrij direct die bacteriën aanvalt! Ik ben als de dood dat ik tanden ga verliezen! Debsy bedankt en heel fijn dat het met de tanden van jouw dochters goed gaat! Ik ben woonachtig in Rotterdam dus zou een hele toer zijn! :D

 
Brenda, hij maakt de tanden steriel, dus weet zeker dat het jou kan helpen. Als je dan de adviezen in t boek opvolgt zoals levertraan met boterolie en vooral bottenbouillon.

 
Brenda,

wat je zou kunnen proberen..

3% foodgrade waterstofperoxide in een injectiespuit doen en langs de tandhalzen

omhoog spuiten dus tussen tandvlees en tand in.

spuit en naalden zijn bij apotheek te koop..ik gebruik zelf 0,45 x 13 mm naalden.

Verder is hier http://www.bambodino.nl/volwassen/ozonbehandeling.htm

nog een ozontandatrs in Rotterdam..dus dichter bij huis.

Het is een kindertandarts..maar misschien kunnen ze jou ook helpen.

groet,

Dia.

 
En er is er trouwens ook één die heet mondzorg Maasdriel, volgens mij zit die in Brabant. Ze hebben ook een uitgebreide website.

 
Heel herkenbaar, diepe pockets met anearobe bacteriegroei. Loslatende tanden en dreigementen van de tandarts/mondhygieniste dat ik geopereerd moest worden. (flappen).

Hoe ik het opgelost heb: een goede mondhygienist die de plak diep kan weghalen.

Geen prettige behandeling maar daar moet je doorheen.

Verder poets ik 2X daags grondig met natriumbicarbonaat/kokos mengsel met een borstel die ik zo uit een potje met 3% H2O2 gebruik. Daarnaast spoel ik 2X per week een minuut of 5 met 3% H2O2.

- de bicarbonaat neutraliseert zuren

- de kokosolie doodt schimmels en bacterien

- de H2O2 dringt diep door in de pockets en doodt daar de bacterien.

De loszittende kiezen zitten weer muurvast, het tandvlees bloedt bijna nergens meer (1 lastig te bereiken plekje kan soms nog wat bloeden) en de pockets zijn van 9 mm terug naar 0 en een enkele van 2 mm.

Het weer hechten van je tandvlees aan de tanden lukt alleen indien er geen plak meer aanwezig is. Die moet je echt door de mondhygienist laten verwijderen.

Daarnaast je uiteraard goed voeden. Keltisch zeezout (sole) is hierbij wat mij betreft in ieder geval een must.

 
Hoi Dia ik heb op de door jou opgegeven site gekeken maar daar vind ik geen adresvermelding, via google kom ik ook geen ozon tandarts in Rotterdam tegen.dus mocht het zijn dat je wel het adres hebt dan zie ik dat graag van je. Ik heb bij de ozontandarts maas-/kerkdriel een berichtje achter gelaten dus ik wacht dat even af en google nog verder.. Bedankt mensen voor jullie belangstelling..

 
Bij bambino is er wel een hele nabehandeling plus dat het alleen voor kleine ondiepe gaatjes is. Is dat in Sneek ook ?

 
Volgens mij niet hoor..

Mijn vriend moest ene wortelkanaalbehandeling volgens de tandarts en door de behandeling bij Brandsma en het dieet is het hersteld.

 
Hoi Dia! Jouw tip van de injectie naald om zo de h202 35% verdunning tussen tandvlees en tand te spuiten. Ik dacht ook echt tof dat is een goede bestrijding, toen ik zat met naald en spuit in de aanval bleek dat ik het niet er tussen kreeg, tandvlees sluit meer aan dus zat in het tandvlees te prikken en het leek mij niet verstandig om het daarin te spuiten dus heb het langs de halzen van het tandvlees gespoten, begon wel wat te bruisen, voor mij een onbekend goedje dus maakte het gevoel dat ontstond in keel en mondholte me toch een beetje onzeker! Weet er iemand of het toch effectief kan zijn: het langs de tandvleeshalzen spuiten?

 
Hallo Brenda,

Waarom niet simpel een paar minuten goed spoelen met wat H2O2 ?

 
Brenda,

ja..zo is het goed...

Je moet natuurlijk niet in je tandvlees prikken...maar zo dicht mogelijk langs

de tandhalzen spuiten.

@ Wimck..ik spoel ook altijd gewoon..maar met een ontsteking heb ik zelf het gevoel

dat met een spuit de H2o2 beter op de plaats komt.

Dia.

 
Flossen: zouden die natuurvolkeren ook zoveel (hebben) moeten flossen?

Ik geloof daar dus zelf geen biet van.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan