bacterien in de darmen

G

Guest

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje voor jullie. Een goede vriendin heeft een aantal bacterien in de darmen en urinewegen. Ze kan nu ook niet naar het toilet en heeft last bij alles wat ze eet. Het schiet haar ook direct naar het hoofd en haar rug is ook heel zwak. Ze weet niet meer wat ze moet eten. Kefir is ws heel goed, maar hier in de buurt kunnen we geen rauwe melk krijgen en ze kan ook niet goed tegen melkproducten. Hebben jullie hiervoor een idee en wat ze nu kan doen tegen haar bacterieen. Ze wordt er namelijk ook erg angstig van en kan er zelf niet meer over nadenken, omdat alle tegenstrijdigheden over voeding haar angst aanjagen. Dus ik denk ik probeer het zo even.

Ze is ook al een tijdje bezig met kokos eten en koolhydraten verminderen, maar ze wordt hier ook heel opgezet van, vooral ook haar buik, dus er zullen vast overal verbanden in zitten.

Kan iemand mij hier mee helpen??

Groetjes Heidi

 
Dag Heidi,

Alles lezend vermoed ik dat zij last heeft van een overgevoeligheid voor meerdere voedingsmiddelen.

Het eerste wat bij me opkomt is achterhalen waarvoor ze overgevoelig is. Veel mensen zijn overgevoelig voor tarwegluten in combinatie met producten op basis van gepasteuriseerde (koeien)melk. Er bestaat nl. de mogelijkheid dat ze niet goed op extra vergine kokosolie reageert en dat geval krijg je een opgezette buik.

In haar geval zou ik in eerste instantie d.m.v. een ontgiftingskuur met chlorella en een eliminatiedieet de darmflora proberen te herstellen.

Misschien loont tevens een bezoekje aan de praktijk van PvUnen in haar geval de moeite.

 
Angstig zijn is ook stress. Lijkt me dat ze ook aandacht mag besteden aan dr bijnieren door adrenal te gaan gebruiken.

Wat bedoel je met dat voedsel naar haar hoofd schiet?

 
Zeker suiker laten staan. Gezond paleodieet aanhouden. Geen alcohol.

Dit kan ze allemaal zelf doen.

 
even vraagje, ik heb adrenal binnen, hoeveel moet ik gaan gebruiken?

op het potje staat 1 per dag maar volgens mij heb ik al gelezen dat mensen hier op het forum meer als 1 per dag gebruiken, iemand advies?

 
je kan beginnen met 1 per dag en later meer pillen nemen.

maar niet later dan 18.00 innemen s avonds

 
hay sheila, dankjewel voor je reactie, is er ook een maximum? ik neem nu tijdens de lunch 1 tablet, was vandaag begonnen met 2 bij de lunch, of is het beter om het meer over de dag te verspreiden? 1 bij het ontbijt, 1 bij de lunch? beste met water in te nemen?

 
hoi, ik neem ook 1 met ontbijt en 1 bij de lunch. ja gewoon met water innemen bij de maaltijd

 
Ik ben ook bezig met melk kefir en water kefir en ik femeteer rode bieten met keltisch zeezout en beetje whey van de melk kefir.

maar ik vraag me af hoe kan ik aan kombucha kan je dat via het internet bestellen.

ik merk wel dat ik sow veel natuurlijke Probiotica tot me neemt ben ik niet meer verkouden geweest.

 
Quote:
Idea that Intestinal Bacteria Affect Mental Health Gains Ground

Companies selling ‘probiotic’ foods have long claimed that cultivating the right gut bacteria can benefit mental well-being, but neuroscientists have generally been sceptical. Now there is hard evidence linking conditions such as autism and depression to the gut’s microbial residents, known as the microbiome. And neuroscientists are taking notice — not just of the clinical implications but also of what the link could mean for experimental design.

http://www.nature.com/news/gut-brain-link-grabs-neuroscientists-1.16316


 
Bacteriën horen in de darmen, maar dan wel de goede soorten. Als er verkeerde soorten aanwezig zijn of de balans van de goede soorten is verstoord, geeft dat problemen.

Heeft ze antibiotica kuren gehad? In dat geval kunnen de goede bacteriën om zeep geholpen zijn wat de weg vrij maakt voor de verkeerde soorten. De juiste voeding kan dit helpen herstellen, je hebt al aardig wat tips gehad hierboven.

Belangrijk is om voldoende sole te drinken en vezels uit granen te vermijden. Vezels van goed gekookte bladgroenten zijn nog enigszins verteerbaar, dat zou geen probleem hoeven te zijn. Probiotoca is heel nuttig, het liefste in de vorm van biologische yoghurt en dergelijke, zo veel als mogelijk als voeding, niet als supplement. Zuurkool, maar dan de natuurlijke, kan je zelf maken is ook prima. Verder de bekende bottenbouillon en wandelingen maken, dat bevorderd de spijsvertering en de doorbloeding. Lekker warm houden, af en toe en sauna of een heet bad.

Succes!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan