Baby niet zichzelf

Devotion

New member
Mijn zoontje (7,5mnd) krijgt zijn 4e tandje. Van de voorgaande tandjes heeft hij niks laten merken wat pijn, diarree en ongemak betreft.

Nu moest hij heel hard huilen, wat hij niet vaak doet.
hierop volgde 1 normale poep op het potje en 1 pamper met ontlasting. Geen diarree overigens
hierna een luier met slijm en vers bloed (anusscheurtje door het persen?)
Hij gaf ook best veel melk over.
Nu zit hij weer op het potje en lijkt soms ineens een behoorlijke persdrang te hebben.

Moet ik hem kamille of rooibos thee geven?

Nu weer kokhalzen en overgeven icm de hik. Beetje bloed met vocht gepoept
Komt dit door tandjes of heeft hij iets te pakken?

Gister heeft hij voor het eerst bloemkool gehad, misschien overgevoelig daar voor?

Heeft hij geen bacterie opgelopen?
 
Het doorkomen van tandjes en afwijkende ontlasting hebben niets met elkaar te maken. Wat het wel kan zijn weet ik zo gauw niet.

Mike
 
Mijn kinderen hadden zeker bijtende ontlasting bij het doorkomen van tandjes, ook fikse luieruitslag en opvlammende eczeem. De connectie bestaat dus weldegelijk. Kan best wat stress opleveren die tandjes, maar ik zou er niet alles aan ophangen.
Als je nog borstvoeding geeft kun je zelf kamillethee drinken. Of wat verdund geven.
 
Van doorkomende tandjes kan hij wel zure poep hebben, wat Tanja ook zegt.

Ik heb gehoord op het KDV dat veel kinderen last hebben van diarree en/of overgeven. Dus zou kunnen dat ie daar last van heeft.

Misschien even alleen melk en bouillon geven om te zien of dat wat rust geeft?
 
Dank jullie voor de reacties.
Gelukkig ging het snel beter.

Zure groene poep heeft hij één dag later gehad.

Heb hem verdunde kamillethee gegeven en geen bijvoeding die dag.

Ik was op de hoogte van mogelijk veranderende ontlasting, eczeem, huilerig, koortsig en hangerig zijn. Bij voorgaande tanden alleen droge eczeemplekken, verder niks.

Bloed in meerdere pampers en flink overgeven is best eng!
Het is mijn 1e, dan is bezorgd zijn natuurlijk normaal.

Verder is hij heel sterk, nooit verkouden geweest oid.
Kruipt al een beetje en kan al lopen als je zijn handjes vast houdt. En dat met 7,5 mnd! :-D

Mijn zoontje is altijd thuis bij mij of bij familie op bezoek etc.
Andere kinderen ziet hij eigenlijk niet.
 
Heeft iemand tips mbt koolhydraat inname van een 8 mnd oude baby.
Zoontje heeft een hele tijd zoete aardappel gehad zonder problemen

Nadat hij laatst weer meerdere slijm bloed poepluiers had, die achter elkaar volgden, heb ik besloten om een aantal dagen helemaal geen bijvoeding te geven.

Daarna langzaam weer banaan (1 tl!), zuivel, ei, lever, bouillon en levertraan gegeven.
Nu ik weer begonnen ben met bataat en 2 soorten pompoen, icm boter, lijkt hij 's nachts buikpijn en last van winderigheid te hebben.
hij draait vaak op zn buik snachts. in zn slaap gaat hij op zijn knietjes en handjes staan en heen en weer te wiebelen om zich vervolgens te laten vallen en verder te slapen. hij is best onrustig.

Hij eet nu 's ochtends Creme fraiche met rauwmelkse yoghurt (2 el) met levertraan
's middag bataat (1 tl a 0,5 el) met boter (0,5 tl)
Tussendoor een aantal el rauwe melk
's avonds eigeel met lever (1 tl) met levertraan
Soms een el bouillon

Lever krijgt hij 3 a 4x pw.

Zoals je ziet eet hij niet heel gevarieerd, maar is naar mijn mening nog niet heel erg nodig.
 
Hij krijgt echt heel goed te eten, de kh krijgt hij via jouw melk en de rauwe melk binnen. Ik zou mij er niet druk over maken, zeker als hij er last van heeft nog even wachten met bataat en pompoen. Misschien zachtgekookte wortel of appel met wat boter.
 
Gelukkig maar! Dank je voor je reactie.

Wortel zal ik proberen.
Bio appels vind ik niet goed genoeg omdat ze niet lijken te vergaan.. wat daar op gespoten is, is mij een vraag.

Wat vind je van ongekookte bio grapefruit?
Kan ik al boterolie geven?

Wat kan ik trouwens doen tegen een rood dik oorlelletje?
Heb er maar rauwe yoghurt op gesmeerd..
 
Citrus zou ik nog even mee wachten.
Ik haal vaak Boskoop of Goudrenetten bio, die rotten nog prima. Goed dat je kritisch kijkt hoor.
Het oortje geen idee, moedermelk helpt tegen alles is mijn ervaring ?
 
Toevallig las ik dat Sally zoete aardappel niet geschikt vind voor baby´s ivm beta caroteen... Dat wortel niet te vaak gegeven moet worden begrijp ik, maar bataat en pompoen is toch niet hetzelfde verhaal?

Ik ga beginnen om mijn zoontje één flesje melk te geven en met een maand of 1 a 2, 2x 1 flesje. Het is vooral 's nachts vermoeiend voor me omdat hij zeker elke 2 uur drinkt, soms vaker.

Weet iemand heeeeeel toevallig een boer (voor melk) in lissabon? Vast niet, maar je weet maar nooit!!
 
ik zie het van de boterolie niet echt in die link staan Tanja. En van GP is dan dus het advies 1/4 tl. Maar gecombineerd met boterolie dan? Ik heb er laatst ook al op lopen zoeken, maar daar vond ik nergens advieshoeveelheden.
Ik vindt het trouwens ook wat raar dat het advies van 3 maanden tot 12 jaar het zelfde is. De hoeveelheid voor een 3 maanden oude baby lijkt mij dan toch wat veel. Zeker als de moeder het ook neemt?
En doe je dan de boterolie en levertraan 50:50 of 1/3:2/3?
 
Er staat toch high vitamin clo Naïef dat is de combinatie clo met boterolie.
Zelf zou ik als ik volledig borstvoeding gaf er op vertrouwen dat ze alles binnen krijgen en pas beginnen met clo als je met bijvoeding start.

Je hebt een punt dat het wellicht wat meer stapsgewijs zou kunnen tussen drie maanden en 12 jaar zitten heel wat kilo's verschil.
Ik kan alleen maar doorgeven wat wapf aanbeveelt en neem aan dat ze daar over na hebben gedacht. Maar altijd zelf na blijven denken. Je kunt de Foundation ook mailen of reageren in een reactie op de site.
 
Devotion, zoete aardappel en bataat is hetzelfde, pompoen is weer iets anders, da's geen knolgewas.

Ik heb ff geen adresje voor rauwe melk paraat in Lissabon nee ?
Hoe oud is je zoontje nu?
 
High-vitamin CLO is niet de combi met boterolie. Het verwijst naar onbewerkte levertraan, omdat door buitteewerking de vitamines verloren raken en later dan weer kunstmatig moeten worden toegevoegd.

Mike
 
Ok dank voor rectificatie. Boterolie wordt echter wel optioneel aangeraden bij de baby formule voor flesvoeding dus ze mogen het wel hebben.
 
@Tanja, dus niet te vaak bataat?
Ah, ik geef mijn zoontje dagelijks een klein brokje high vitamin butter oil, iets meer dan 1/4 tl. ben er ook niet heel precies mee.
Mijn zoontje is nu 9 maanden.

Hij krijgt dagelijks wat rauwe melk in een beker met een rietje, maar ik wil komende maanden iets minderen en weer meer bijvoeding geven. ik moet ook aan mijzelf denken en mijn lever-galblaas.. dit was al een probleem voor de zwangerschap (waarschijnlijk al jaren!) Nu ik al een aantal weken stopverf ontlasting heb, hoe veel vet ik ook eet, ondersteunende supplementen en rauwe eigelen, bijn dagelijks de milde leverreinigings-mix, etc etc etc, het schiet het niet op.

De eczeemplekken, waren misschien wel de toxines die de lever in mijn darmen dumpt... het moet ergens heen hé...
Heb geen zin in domino, wachtend op welk orgaan de volgende is.

Ik zit mezelf in de weg.. en heb dan ook heel wat op mijn lever!
Mijn hoofd zegt dat ik aan mijn lichaam moet denken, maar mijn hart zegt dat ik mijn zoontje 'geestelijk' moet voeden. hij geniet er enorm van en grijpt ook elke kans om te sabbelen.

@fatsnotbad, goh, dat ik daar niet aan gedacht heb zeg!! dank je wel :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan