baby met wallen en kringen

G

Guest

Guest
hallo

mijn dochtertje heeft al vanaf haar geboorte wallen en kringen onder haar oogjes

de ene dag meer dan de andere

ze krijgt borstvoeding en eet en drinkt graag oa rauwe melk,gekookt slap eigeel,yoghurt met slagroom,vlees met groente etc

ik zie het nooit bij zulke kleintjes

ze is 10 maanden oud

wat kan het zijn?

groetjes Danielle

 
Hier enkele oorzaken van kringen onder de ogen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/23088-donkere-kringen-onder-de-ogen-verminderen.html

Mike

 
Iets moet de bijnieren van je dochter belasten. Wellicht is de borstvoeding ontoereikend en bevat deze zelfs belastende stoffen?

Mike

 
bedankt voor de link

het kan dus van alles zijn

heel toevallig is er vandaag geen kring of wal te bekennen

ik eet gewoon zoveel mogelijk wapf voedsel

net als de kleine,dat schreef ik hierboven,ze drinkt niet alleen borstvoeding

maar ik heb ontzettend last van hooikoorts

nog erger dan vorig jaar

jij vertelde me over het bijnierhormoon,maar dat kan volgens Gerrit niet bij borstvoeding

wellicht geef ik mijn zwakkebijnieren aan haar door?of heb ze doorgegeven

ze slaapt zoveel mogelijk

misschien moet ik een goede mutivitamine voor mijzelf en haar kopen

bedankt voor de adviezen

 
Quote:
ik eet gewoon zoveel mogelijk wapf voedsel

net als de kleine,dat schreef ik hierboven,ze drinkt niet alleen borstvoeding

maar ik heb ontzettend last van hooikoorts

nog erger dan vorig jaar


BINGO! Dat is een histaminereactie die jij weer via de borstvoeding doorgeeft. Inderdaad, zwakke bijnieren. Ik ken iemand anders hier (Lay) die wel bijnierhormoon slikt en borstvoeding geeft en dat gaat perfect!

Mike

 
Yep, ik heb een hele tijd Adrenanorm geslikt. Knapte ik erg van op en geen rare bijwerkingen voor mijn zoontje. Ze zeggen dat bij alles... niet nemen als je borstvoeding geeft. Zijn gewoon bang om 'gesued' te worden als het niet goed gaat. Momenteel slik ik het niet omdat ik merkte dat ik het even niet meer nodig had. Gewoon nemen zou ik zeggen! Mijn zoontje eet ook graag avocado met volle yoghurt gemengd in de blender. Ook voedzaam en hij smult ervan! Maar ook nog steeds graag borstvoeding. Is wel wat... zo'n groot kind aan de borst (is nu 1,5 jaar).

SUCCES!

 
Lay, gewoon genieten van je kind en de borstvoeding, ik heb de jongsten tot hun vierde aan de borst gehad.

Ook heerlijk als troost, als ze vallen of zich niet zo lekker voelen. Borstvoeding gaat altijd goed.

 
Lay,

je zegt het is wat,een kind van 1,5 jaar aan de borst..

mijn dochter van 4 jaar drinkt ook nog aan de borst,

en ik denk altijd je lijkt wel 4 maanden oud,zo als ze de hele tijd aan die borst hangt..maar ik laat haar maar,het zal wel eens overgaan,toch...?;)

zij had en een heeft trouwens geen last ergens van.

Ga dan die adrenorm eens bestellen,hoorde dat je daar ook van aankomt.dat mag ik ook wel gebruiken(gebruik toch echt niet te weinig kh)

wat een goed idee van die avocado met yoghurt

Danielle

 
Danielle,

Ik weet niet in hoeverre ik hier informatie mag publiceren die je me prive hebt gemaild, maar laten we het erop houden dat er bij jou nog de nodige issues spelen qua gezondheid die verder gaan dan hooikoorts alleen. Dit heeft natuurlijk een effect op de kwaliteit van de moedermelk.

Mike

 
Is het niet zo dat als je je kinderen zo lang borstvoeding geeft, je al het goede steeds weggeeft en dat je zelf op den duur ernstige tekorten hebt??

 
kan ik mij niet voorstellen, de natuur regelt het dat je gewoon borstvoeding kunt geven, na het eerste jaar drinken ze uiteraard minder omdat ze dan steeds meer zelf gaan eten. Op he laatst bij mij nog 's morgens en 's avonds en als ze zich niet zo lekker voelen, of pijn hebben van het vallen of verdrietig zijn.

 
Quote:
Is het niet zo dat als je je kinderen zo lang borstvoeding geeft, je al het goede steeds weggeeft en dat je zelf op den duur ernstige tekorten hebt??


Jazeker wel. Daarom ook was de bevinding van Weston Price dat inheemse volkeren rekening hielden met de tijd die er tussen zwangerschappen hoort plaats te vinden (3-4 jaar) en zowel de vader als de moeder op een supergezond en voedzaam vruchtbaarheidsdieet zetten (en ze aten al belachelijk gezond!). Moderne moeders beseffen te weinig dat ze moeten eten voor twee. Het Irritatiebureau vertelt hen ook doodleuk dat dit helemaal niet waar is, wat een grove leugen!

Als de moeder onvoldoende voedingsstoffen beschikbaar heeft, zal de natuur (letterlijk: geboorte) de voorkeur geven aan het jonge leven. Dit betekent dat de vrucht al IN DE BAARMOEDER zich parasitair gaat gedragen door de moeder volledig leeg te trekken. Price beschouwde de zwangerschap, de zoogperiode en de groeiperiode van jonge kinderen als 'belastende periodes', waarmee hij bedoelde dat er dan extra voedingsstoffen vereist zijn voor zowel moeder als kind. De basis voor gezondheid (of ongezondheid) wordt al in de baarmoeder gelegd en gaat verder bij het zogen en de groeiperiode(s) van kinderen.

De natuur heeft nooit bedacht dat (ongeboren) kinderen zouden moeten parasiteren van de moeder, maar het gebeurt helaas maar al te vaak, waardoor de moeder bij iedere volgende zwangerschap (die vaak veel te kort na de vorige plaatsvindt) als een alsmaar legere huls wordt achtergelaten. Sorry voor het plastische taalgebruik, maar het is SUPERBELANGRIJK dat we dit gaan inzien!

Mike

 
Maar dat wil toch niet zeggen dat we eerder moeten stoppen met geven borstvoeding, maar wel dat we erg goed en gezond moeten eten/drinken als we borstvoeding geven.

Helaas interpreteren velen dit gegeven vaak als reden om maar zo kort mogelijk borstvoeing te geven, terwijl ik hoop dat ze inzien dat ze goed moeten gaan eten.

 
Goede aanvulling, Dirtsa! Borstvoeding is ALTIJD beter dan geen borstvoeding. Het kan echter zijn dat de borstvoeding dermate veruild is dat je het kind er meer kwaad mee doet dan goed (jawel, in zo'n wereld leven we inmiddels!). In dat geval is het verstandig om de vervangende formule te gaan maken die de WAPF adviseert:

http://www.westonaprice.org/childrens-health/recipes-for-homemade-baby-formula

Poekie heeft deze inmiddels vertaald in het Nederlands, maar ik heb helaas tot op heden nog geen tijd gehad om deze vertaling te corrigeren.

Mike

 
Mike

daar heb je gelijk in en daar dacht ik zelf ook al aan hoor

ik probeer iig zo goed mogelijk te eten en haar goed te voeden ook met vaste voeding en zo weinig als mogelijk is te stressen

Je zegt het allemaal weer mooi,het ondervoedingsbureau las ik net ergens,en nu weer het irritatiebureau haha

mijn schoonzusje is nu 6 maanden zwanger terwijl haar zoontje net 11 maanden is

ze heeft in het verleden eierstokkanker gehad waardoor ze dacht dat ze heel moeilijk zwanger zou worden en het dus maar op zn beloop lieten

maar ze gaf ook geen borstvoeding dus had snel haar ongesteldheid terug

ik ben 10 maanden geleden bevallen en heb nog steeds mn ongesteldheid niet terug dat kwam altijd pas al ze veel minder gingen drinken

niet dat ik nog een kind wil daar niet van

mn schoonzusje heeft het nu zo ontzettend aan haar bekken

en dat komt toch ook doordat de baby om het maar zo te noemen,leent van de moeder?

ze eet iedere morgen dan ook nog een sojashake

ik heb al gezegd dat dat niet goed is

maar ja..

kreeg 2 maanden terug op het cb(irritatiebureau) een foldertje over voeding voor kinderen in mn handen gedrukt van de assistente daar

er lagen er jammer genoeg een hele hoop,allemaal om uitgedeeld te worden

ik lezen en begon met dood te ergeren

over dat je halfvolle melk moet geven en margarine moet smeren want daar zitten goede vitamine in en onverzadigde vetten

pff

en die assisente maar kwebben dat iedereen zo blij moet zijn met die boekjes

ik zei maar niets

maar heb binnenkort wel een afspraak en ga er dan wel wat van zeggen tegen de arts en haar op deze site wijzen en die van Poekie,Lia

 
Danielle,

Wij zijn er ook achter gekomen dat de mensen die dicht bij je staan niet zoveel willen met de adviezen die je geeft.

Is bij jou dus ook zo.

Ik heb net het schrijven van Mike hierboven over borstvoeding en goed eten en zo op mijn site gezet. Weer puike informatie.

Kom je 1 Juli nog naar de kennismiddag in Midwoud?

Lia

 
Wij zijn er ook achter gekomen dat de mensen die dicht bij je staan niet zoveel willen met de adviezen die je geeft.

Is bij jou dus ook zo

ik vind dat erg jammer hoor,

een ander schoonzusje heeft 2 miskramen gehad en probeert nu weer zwanger te worden,dan wil ik zo graag helpen en vertel ik zonder te pushen het een en ander maar er wordt amper op gereageerd

ik zou willen dat ik dit alles eerder had geweten,vooral ivm met mijn moeder en mn zwangerschappen en de borstvoeding van mn andere kids

gelukkig weet ik er nu wel van en kan ik ze toch zoveel mogelijk goeds meegeven aan ieder die het wel wil horen

weet je

het zit er zo onzettend ingestampt

dat vet ongezond is

dat brood goed voor je is

dat rauwe melk gevaarlijk is

dat mensen je gewoon niet willen geloven

lijkt het wel

 
Lia

ik probeer het te regelen dat ik kan komen 1 juli

kijken of ik oppas kan regelen voor 4 kids

hun pa zit namelijk in Turkije en mn vader wil dan wel met mij mee naar Midwoud

wil het heel graag dus..

 
@ Dirtsa & Danielle

Tot vier jaar aan de borst? Wow, dat is echt lang! Goed hoor. Ik hoop eigenlijk wel te stoppen over een half jaartje ofzo... twee jaar vind ik lang genoeg. Maar knap hoor! Het lijkt me trouwens extreem zwaar om meer dan 1 kind te voeden.

Van die Adrenanorm ben ik niet echt aangekomen, maar wellicht wel een of twee kilo, ik zou het niet weten. Wel een beetje ja geloof ik, maar dat kwam dan omdat de schildklier weer iets stabieler werd door die Adrenanorm. Die werkte eerst te snel had ik het idee en vandaar ook dat Mike zei dat die Adrenanorm dan goed zou zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan