Baby drink beker voor onderweg

simone

New member
Hallo,

Hebben jullie mischien tips qua gezonde drinkbekers voor babies/peuters?

Het is handig voor onderweg om er (rauwe) melk of water in te doen.

Ik heb wel een aantal sites zoals Greenjump etc. en heb ook al een bpa vrije flesje maar dat zegt ook niet altijd iets.Metalen flesje heb ik ook maar toch weer een plastice mondstuk waar je denk ik niet aan kunt ontkomen.

Wat gebruiken jullie ouders onder ons?

Thanks for your input.

 
Ik ben geen ouder, maar ik ken deze site: www.thesoftlanding.com .

Wel een beetje lastig zoeken naar een product daar.

Misschien is dit iets: http://guide.thesoftlanding.com/listing/kid-kanteen-baby-bottles/

 
ik heb de rvs bekers van de greenjump voor mijn dochters.

maar omdat ik begreep dat rvs niet zo geschikt is om uit te drinken heb dus ik om info gevraagd aan greenjump.

de vraag is... of hun bekkers nikkelvrij waren?

dit is het antwoord, maar ik weet nu eigenlijk nog niet of het oke is

Nikkel is één van de metalen die in RVS gebruikt wordt om het roestvrij te houden.

Er bestaan 57 soorten RVS, sommige daarvan zijn niet geschikt voor voedsel.

Klean Kanteen gebruikt 304 (ook 18/8 genoemd) food grade RVS. Dit heeft veel minder nikkel als andere soorten en het ondergaat nog een extra polijst procedure om het nog beter te maken.

Klean Kanteen heeft dit ook nog laten testen

“To prove this Klean Kanteen had Monarch Laboratories do a 48hr sterile water test at room temperature. Test Report #222812 and NO - (0 ppm) Nickel could be detected.”

“To further ensure product safety, Klean Kanteen tests shipments of its bottles every three months to check for hazardous substances.”

Deze RVS wordt ook gebruikt bij melk en bierbrouwen (wat er veel langer in blijft liggen) ook zonder problemen.

Overigens zijn de problemen die je met nikkel kunt verwachten uitslag en irritatie, niet hormonale verstoring tot aan kanker zoals bij Bpa.

Dus als je er niet tegen kan stop je gewoon. Wij hebben in 2,5 jaar verkoop van de Klean Kanteen nog nooit zo’n geval gehad.

Nikkelallergie bestaat in allelei gradaties. Bij de meeste mensen speelt de nikkelallergie alleen op bij het dragen van sieraden en kleding. Ik zou me dus meer zorgen maken om goedkope sieraden ipv high quality RVS flessen.

Kortom ik drink er elke dag gerust uit.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

 
Dank je wel maar een tuitje erbovenop is handig voor als de kleine onderweg eraan wilt zuigen maar dan kom je toch altijd uit bij plastic en natuurllatex rubber is er niet in.

Zul je wel zeggen daar heb je hem weer omdat je zoveel soorten metaal hebt gewoon onbewerkt hout is het beste. Ik ken een hout bewerker/schrijnwerker en ik wil hem echt vragen mij een houten karn, houten melkkan en een houten beker te maken maar dan heb ik nog het probleem met de tuit.

Dank je wel voor jullie input.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan