Ayran

Webmaster

New member
Ik wil nog wel eens in een shoarmatent belanden, vooral na een optreden, midden in de nacht. Ik bestel dan bij voorkeur als drank Ayran, een zoute karnemelkdrank. Vandaag dacht ik: waarom maak ik die eigenlijk niet zelf? Iets na twaalven begon ik de dag met mijn traditionele halve liter kefir, maar deze keer met twee koffielepels Sole erin. Heerlijk, een aanrader!!!

Mike

 
dit doe ik ook vaak mike. wat ook lekker is, om wat magnesiumolie er aan toe te voegen.

aangezien veel een magnesium tekort hebben, en ik wel eens gehoord heb, dat er

een disbalans zit tussen magnesium en calcium in de meeste melk, is het misschien goed

om extra magnesium aan te vulllen in je kefir smoothy. misschien kan jij daar meer over vertellen mike,

het kwam namelijk een keer bij gezondheidsradio ter sprake!

 
Wij eten ook nog wel eens een durum donner, maar dan met kip. Dit is dus zo'n beetje alles van de kip, zonder het orgaanvlees. Supervettig in ieder geval.

Ja, ayran is wel lekker en vooral in Turkije zelf heel fris in de warmte. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de commerciele ayran. Is dat dan ook niet gepasteuriseerd en van koeien die niet enkel gras eten?

 
Ja, maar ik zit dan in de shoarmatent en heb sowieso niet 100% controle over wat ik tot me neem. Bovendien vertrouw ik erop dat mijn lichaam neemt wat het nodig heeft en de rest er de volgende dag gewoon weer uitkiepert. Dit is overigens ook mijn ervaring.

Mike

 
Ik bedoel de commerciele ayran in Turkije zelf. Zou dat verschil maken of zou dat ook zo verdorven zijn?

Die 100% controle is er toch nooit (helaas) en daaraan blijven denken is niet bevorderlijk voor de bijnieren. Ik doe daar dus ook niet zo moeilijk over. Waar het kan, kan het, waar het niet kan, jammer dan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan