De brief is aangepast. Bij deze plaats ik hier de inhoud integraal:
Betreft: Verzet avondklokboete
Geachte officier van justitie,
Recentelijk heb ik een avondklokboete ontvangen onder CJIB-nummer 2132 5420 0435 2208 met dagtekening 11-5-2021.
Ik erken de legitimiteit en de noodzaak van de avondklok niet. Vandaar dat ik weiger te betalen en verzet aanteken middels deze brief.
De avondklok gaat namelijk in tegen artikel 12 lid 1. Dit artikel luidt als volgt: ‘Een ieder die wettig op het grondgebied van een Staat verblijft, heeft, binnen dit grondgebied, het recht zich vrijelijk te verplaatsen en er zijn verblijfplaats vrijelijk te kiezen.’
Daarnaast is kans nihil om in de buitenlucht covid-19 op te lopen volgens wetenschappelijk onderzoek. Het zou op basis van gegevens van de Ierse gezondheidsdienst, gepubliceerd door de Telegraaf op 6 april 2021, om 1 op de 1000 mensen.
Naast deze bezwaren vind ik het intimiderend als wordt gesteld: ‘Het is mogelijk dat van deze strafbeschikking een aantekening wordt gemaakt in de juridische documentatie.’, terwijl een tijdje geleden door de Staten-Generaal is besloten om het boetebedrag te verlagen naar 95 euro en geen aantekening op het strafblad te krijgen.
Ook ‘Zonder voorafgaande waarschuwing kan verhaal worden genomen op uw bankrekening.’ is nogal intimiderend. Wat heeft deze intimidatie te maken met een overheid die haar volk hoort te dienen?
Ik zal nog bronvermelding toevoegen. Wie een kopie met bronvermelding wil hebben, moet mij even mailen:
johanneskingma2011(at)protonmail(punt)com.
Suggesties zijn ook welkom.