avocado's.

zizou789

New member
Ik ben gek op avocado's, dit is een vette vrucht, maar zit toch een zetmeelgehalte in; wel niet zoveel als een knol of aardappel, maar toch. Ik doe het veelal door mijn smoothies, en eet de laatste tijd,

wel drie per dag! Hoe denken jullie over avocado's? Moet ik dit beperken, of is zou het geen probleem zijn, als je drie avocado's per dag eet!

zizou789

 
Volgens Mike zit er geen zetmeel in avocado's, heb hier nl. ook al eens iets over gevraagd. Volgens hem kun je ze zo vaak eten als je wilt. Als ik op internet zoek zie ik wel dat de vrucht wat zetmeel bevat.

 
Een avocado is zeker een prima vette vrucht maar volgens mij zijn dierlijke vetten veel beter, waarom verhoog je dat niet.

Slagroom, creme fraiche, roomboter door je smoothie.

Lia

 
bedankt voor je tip lia! ik gebruik al heel veel vet in mijn smoothie, maar ter aanvulling

gebruik ik vaak nog een avocado, omdat ik het wel lekker vind. maar kwam er later achter

dat het toch zetmeel bevat; wel niet zoveel, maar toch iets.

 
Waarom advocado's eten als er genoeg ander vet te vinden is. Advocado's groeien hier niet daarom eet ik ze o.a niet.

 
@charade:

dat is wel een mooie benadering, en ook duurzaam, en goed voor de portemonnee, want ze zijn

hartstikke duur!

 
Ik vind het punt van charade wel goed, maar ja, we eten wel meer wat hier niet groeit en leeft. Denk aan kokosolie of olijfolie, rijst of quinoa. En het valt me op dat zelfs in dit zomerseizoen er nog altijd veel groente en fruit uit het buitenland komt. En vis, is dat wel lokaal genoeg als je in Oost-Brabant woont althans? Ik zou me vooral focussen op lokale, vetrijke, KH-arme voeding en me niet druk maken over een beetje zetmeel in een gezonde vrucht.

 
Mijn dochter is in ieder geval dol op avocado's met wat keltisch zeezout en goede olijfolie. Ze eet verder geen fruit (ze lust het ook echt niet), dit ga ik haar niet onthouden. Als ik alles moest eten dat uit Friesland kwam was het best een saaie bedoening denk ik ;-)

 
Je kan ook niet zeggen dat het geen eeuwenoude traditie is om te handelen in exotische produkten betreffende met andere landen of gebieden :). Maar ik ben het met je eens, overdrijf daar niet in.

De insteek vind ik wel mooi; zoveel mogelijk lokale produkten kopen. Op die manier sponsor je ook lokale telers en boeren, wat er voor zorgt dat goede voeding voor ons in stand gehouden blijft.

 
Heeft iemand enig idee hoe avocado's geteeld worden. Is het bij avocado's ook belangrijk om voor biologisch te gaan om komt het niet zo nauw?

 
Ik zag laatst ergens in een lijst dat het voor avocado's niet zo spits komt om dat wel of niet biologisch te kopen. Heeft een vrij harde schil.

Al gevonden:
Quote:
Overzicht 15 minst bespoten groente en fruit

1. Uien

2. Maïs

3. Ananas

4. Avocado


 
MInst bespoten groente en fruit, het wordt dan dus wel bespoten maar minder.....

En ondanks de harde schil is de avocado toch via een 'navelstreng' verbonden met de plant....

Ik zou gaan voor biologisch.

Lia

 
Avocados in overvloed hier. Of ze bespoten worden weet ik zo direct niet. Degene die ik hier pluk in ieder gevak niet, maar die komen dan ook maar van een kleine dorpsplantage, als ge 20 bomen al een plantage kunt noemen.

 
Er zijn ook avocado's met een zachte schil en bij het steeltje is de opening naar de vrucht sowieso erg dun. Tja biologisch is al gauw, is het niet voor het gif (en vergeet de kunstmest niet!), dan wel een eerlijke handel of milieuvriendelijker verpakkingsmateriaal.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan