Autisme en vermoeide/uitgeputte bijnieren?

wimeer

New member
Kan iemand uitleggen hoe vermoeide of zelfs uitgeputte bijnieren van ouders kunnen leiden tot een geboren kind met autisme? Of is autisme meer iets genetisch?

Nu, ik ben er van overtuigd dat hoe langer en hoe ernstiger een lichaam verstoord is, des te groter de kans dit ook zich toont in het DNA materiaal van die persoon.
Met andere woorden, het probleem wordt dan doorgegeven via de zwangersschap.

Reacties?

 
Er bestaat een duidelijk verband tussen autisme en kwik (vaccinaties, amalgaamvullingen) en andere gifstoffen wat in ieder geval deels de autisme epidemie van de laatste decennia verklaard. De (overdraagbare) genetische component speelt een veel kleinere rol dan sommigen je willen doen geloven.

Hier lees je meer over onderzoek naar autisme:
http://www.autismeonderzoek.nl/dan-notities.pdf

Mark
 
Het zou wellicht wel kunnen betekenen dat een moeder met flink lekkende vullingen al zorgt voor een verhoogde kans op autisme bij het kind. We moeten ons beseffen dat niet alleen de genen overdraagbaar zijn, maar eigenlijk de gehele gezondheid. Dit betekent niet dat iemand die gezond wordt geboren altijd gezond zal blijven, maar een kind van een ongezonde moeder zal niet zijn volledige genetische potentieel kunnen benutten.

Of er specifiek een link bestaat tussen autisme en bijnieruitputting weet ik niet. Aangezien bijnierproblematiek enkel in extreme gevallen wordt onderkend zal het niet wetenschappelijk zijn onderzocht.
 
Even voor de volledigheid: op epigenetisch vlak hebben genoemde zaken wel effect. Voedingswijze, levensstijl en gifstoffen kunnen bepaalde genen aan- of uitschakelen.

Mark
 
@ 100%

Je link komt me bekend voor en heb ik een hele poos geleden geplaatst onder een ander topic. Ik heb hem nog eens doorgenomen en ook hier vallen de laatste puzzelstukjes op hun plaats.

@ Wimeer

Hier kom ik tot het inzicht dat er risicofactoren tijdens de zwangerschap van de moeder zijn die inderdaad een verhoogd risico voor geboorte van een kind met ontwikkelingsachterstand of autisme met zich kunnen meebrengen.

Hierbij valt te denken aan samenstelling van vaccinaties waaronder Thiomersal die moeder tijdens haar tienerjaren kreeg toegediend, ontregelde hormonenhuishouding door uitgeputte bijnieren tijdens de zwangerschap (valt volgens mij achteraf gezien te herkennen door inname van zoutrijke voeding tijdens de zwangerschap), een te traag werkende schildklier, B12-tekort tijdens de zwangerschap en niet opgespoorde voedselallergieën waardoor de moeder onwetend met een lekkende darm rondloopt.
 
@Vivianne
Goed mogelijk dat ik die link via jouw bericht destijds gevonden heb. Alles gaat hier in de grote informatie-vergaarbak :-)

Mark
 
Heel goed van je ! Volgens mij is deze info bij de betere integrale arts een leidraad in het behandelen van patiënten met o.a. chronische klachten en een ontwikkelingsproblematiek.

Ik wou nog even meegeven dat er in de link ook gesproken wordt van o.a. eliminatie van gluten, het toedienen van pancreasenzymen om spijsverteringsstoornissen te behandelen en het toedienen van B12. Net de zaken die bij mijn zoontje cruciaal waren.

 
@ Wimeer

Interessant boek dat een aanrader is om te lezen om de reden dat het bijnieruitputting en schildklierproblemen (= metabool falen) linkt aan calciumovervloed in combinatie met een mineralentekort waardoor de eiwitvertering niet optimaal verloopt. Hierbij valt te denken aan een verstoorde calcium/magnesiumverhouding.

Voor mij persoonlijk een heel herkenbaar boekwerk. Jammer dat het zo lang op zich heeft laten wachten om het in het Nederlands te vertalen. Mineraaltekorten kunnen eenvoudig opgespoord worden aan de hand van een haarmineraalanalyse waar 100% leven ons heel veel kan over vertellen.

Als oplossing wordt naar voren gebracht : inname van de juiste mineralen in combinatie met keltisch zout al dan niet in combinatie met vitamine D.

http://www.succesboeken.nl/boeken/9789079872848/Calcium-&-broze-botten#.VqoUnZVgWM8
http://www.succesboeken.nl/Inkijken/9789079872848.pdf
 
Kort geleden ontmoette ik een jonge vrouw (21 jaar) die vele etiketten opgeplakt heeft gekregen, waaronder PDDNOS, Post Traumatisch Stress Syndroom als ook Autisme.

Haar verhaal aan mij was voor mij opvallend helder en zeer aangrijpend.

Het roept bij mij de vraag op of dit autisme te 'genezen' is. Ik begrijp de oorzaak/oorzaken echter in hoeverre is er nog herstel mogelijk?
 
Dank je Mike.
Ik sta in tweestrijd wat ik met haar 'moet'/kan. Ze woont beschermd in een tehuis voor autisten maar mijn hart gaat naar haar uit. Toen ze 16 was had ze volgens mij al behoorlijk wat meegemaakt en was ze te moe om naar school te gaan. Dit werd niet serieus genomen natuurlijk. Echter vertelde ze hoe ziek ze was en hoezeer ze last had van haar darmen.
Alle signalen staan hier duidelijk een kant op, maar nu moet ik voor mezelf er uit zien te komen wat hierin mijn taak/mogelijkheid is.

Een utopie, maar heerlijk zou zijn dat je zo'n tehuis kan uitleggen dat er andere wegen zijn dan die ze nu behandelen. Deze vrouw willen ze nu volstoppen met medicijnen en met gedachten dat ze niets kan (lekker negatief dus :( ).
 
Natasha Campbell schrijft hoe jonger je begint hoe makkelijker en groter het resultaat. Ik heb bij haar nog niet echt gelezen bij oudere kinderen. (onze dochter is 25)
Ze woont al 3,5 jaar niet meer thuis en ze eet best een deel WP/GAPS maar niet alles. Ik hamer wel erg erop dat ze vooral geen tarwe krijgt of spelt, dat gaat echt fout bij haar. En zelfs dat lukt niet altijd. Gisteren sprak ik iemand daar en die zegt: ja maar volkoren macaroni is heel wat anders, dus dat mag ze wel!
Ik zeg: ja nog erger.
Nu ik dat gapsboek aan het lezen voel ik een tweestrijd in me, naar huis halen en dieet invoeren, maar als het niet lukt is ze haar mooie plekje kwijt, enz. Lastig!

 
Misschien een idee om met haar naar een dietiste te gaan die bekend is met de voeding zoals wij die hier voorstaan. En dan met dit dieet in de hand verbeteringen doorvoeren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan