Artrose

Poekie

Administrator
Ik heb in de zoekfunctie artrose ingebracht en ik kom er achter dat hier nog niet over geschreven is.

Wij kennen een stel via dansles die vaak langs de kant moeten gaan zitten.

Gisteravond sprak ik het paar en het blijkt dat de vrouw last heeft van artrose.

Ik heb haar geadviseerd om het Keltische zeezout te gaan gebruiken in de vorm van o.a. sole en heb haar aangegeven dat het zout zo-wie-zo heel geschikt is voor je gewrichten. Uiteraard in combinatie met gezonde voeding. Daar waren ze zich al van bewust.

Ik heb haar net een mail gestuurd over gezonde voeding. Deze site gepromoot en wat biologische adresjes doorgegeven.

Ook heb ik hun attent gemaakt op de tegenstelling margarine en roomboter. En dat vetten ook goed zijn voor je algehele gezondheid en je gewrichten in het bijzonder.

Maar tips zijn welkom.

 
Ik heb geen artrose, maar toch kwam de levertraan van de rog voor mij als heel goed uit de bus.

Voor mijn moeder ook, maar dat is misschien begrijpelijker omdat ze bejaard is.

In werkelijkheid lijk ik meer de bejaarde dan zij.

Roggelevertraan helpt nog voor veel meer dan alleen de gewrichten.

 
en waar haal je deze vandaan lievergezond?

Wat ik me afvraag... Artrose is toch een vorm van slijtage? Net zoals reuma. Dit laatste zit bij ons erg in de familie, oma, tantes, mam ect.. Heeft dit ook een direct verband met voeding dan? Het gaat dan toch om een vermindering van het kraakbeen?

 
@mike

Zijn soepen van kippepoten ook goed? Deze bevallen me nml erg goed, lekkerder dan mergopijpjes vind ik!

 
Quote:
Heeft dit ook een direct verband met voeding dan?


Wat schrijf ik in de topic over een aneurysma?

Quote:
Het maakt gewoon niet uit welke medische conditie je op me afvuurt, het komt allemaal op hetzelfde neer: te veel suiker, te weinig vet.


Mike

 
Wat is het verschil tussen de skate liver oil en de Cod liver oil?

Buiten dat het van verschillende vissen is.

Heeft het een andere werking?

Op de site van vitavie staat nl:
Quote:
Blue Ice Fermented Skate Liver Oil, visolie, biedt veel voedingsstoffen, gelijk aan Blue Ice Fermented Cod Liver Oil. Het is een geweldige bron aan de vitaminen A, D, E en K, de volledige reeks omega vetzuren (3, 6, 7, 9) en de belangrijkste telgen uit de omega 3 familie, EPA en DHA. Deze componenten zijn erg belangrijk voor de cholesterol en hart- en bloedvaten.


 
Skate liver oil bevat kraakbeen en squaleen. Over squaleen is veel te doen geweest, omdat het ook als adjuvant in vaccins zit. Squaleen is echter een natuurlijke, helende substantie die o.a. ook in olijfolie zit. Het probleem met squaleen in vaccins is dat het rechtstreeks in de bloedbaan terechtkomt i.p.v. via de normale spijsvertering. Tenzij je skate liver oil of olijfolie injecteert in je eigen bloedbaan is squaleen dus in dit geval gunstig. :wink:

Mike

 
dat zul je moeten uitproberen Pops, ik weet wel dat granen en nachtschades arthrose aanjagers zijn en slechte vetten/transvetten

 
sinds een paar weken heb ik een bult op mijn middelvinger van mijn linkse hand.
Aan de linkse kant van het kootje het dichtst bij de nagel.
Het is net of het bot daaronder is gegroeid. Mijn vinger deed voor die tijd ook weleens zeer zonder dat er wat te zien was, vooral met koude handen.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Een vriendin van mij die e.e.a. weet van Chinese geneeskunde zei dat daar geen accupunctuur punt zit of iets dergelijks. Die wist er dus niets over te zeggen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan