Artikel consumentenbond esbl.

G

Guest

Guest
Ik las daarnet een artikel in de consumentenbond, Dat ging over esbl in kippenvlees, dat er bijna in al het kippevlees esbl zit, zelfs in scharrel en bio kippen. bijvoorbeeld AH puur & eerlijk biologisch daar zit 1,3 gram esbl in. Daar krijg ik toch wel schrik van.

Nu vraag ik mij af, zit het ook in rauwe eieren? of aan de schil van het ei. Moeten we hier voorzichtig mee omgaan?

 
Ik had een jaar of 2 geleden al is gelezen dat de kip van AH teveel antibiotica bevat.

ESbl is een bacterie. Biologische produkten van AH smaken zoiezo nergens na, vind het nep.

 
Omdat Ah niet met liefde de kippen laat fokken, maar met hun portomonee :?

De enige reden waarom zij biologisch verkopen is vanwege de vraag, niet vanuit principes.

 
Klopt als je toevallig effe kijkt/keek (is alweer een tijd geleden dat ik er was) bij de biokip is ie bijna altijd uitverkocht. Niet te geloven hoeveel mensen er instinken.

Denk maar aan de verrotte kalkoen met de kerst.

 
ESBL is een antibiotica resistente bacterie. Je wordt er niet ziek van. Maar als je ziek wordt zoals een longontsteking, en je hebt een antibiotica resistentie, werkt vaak antibiotica niet meer.

Bekijk eens de aflevering van Zembla.

http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=43247&cHash=ba3d2de6f3928c20bbcfd35f419ac159

ZEMBLA herhaalt de uitzending Antibiotica Alarm van 11 april 2010 omdat drie weken geleden ook op sommige groenten bacteriën zijn gevonden die immuun zijn voor antibiotica. De volksgezondheid in Nederland staat de laatste jaren onder druk door problemen die veroorzaakt worden door de intensieve veeteelt. De MRSA, de BSE, de Q-koorts en nu de ESBL. Een super bacterie uit de kippenstal die mensen en dieren ongevoelig maakt voor antibiotica.

 
Als een bacterie resistent is voor antibiotica komt het uit een lab.

Het moet eerst in aanraking geweest zijn met een antibiotica wil het een resistentie opbouwen.

Dus we worden moedwillig besmet, ziek en dom gehouden.

 
Kippen worden vol gepropt met antibiotica, als je een stal hebt van 100.000 kippen en 1 kip is ziek. Krijgen 1000.000 kippen antibiotica toegediend. Het is bizar, als je die ene kip er uit zou halen, heb je waarschijnlijk ook geen uitbraak. Maar dieren artsen verkopen het liefst zoveel mogelijk van die rotzooi.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan