Apocalyps/doemscenario

Interessant maar er komt geen burgeroorlog staat niet in het draaiboek, de ds zou wel een poging kunnen doen om een oorlog faken maar daar trappen alleen schaapjes in, die zitten dan weer bibberend in hun stal
 
Ik krijg veel vragen over wat doeltreffende wapens zijn die legaal aangeschaft mogen worden. Ik ga ze noemen, incl. de beste munitie, maar bedenk dat er een enorme (kunstmatige) schaarste is aan wapens en munitie, dus heel makkelijk zul je er niet (meer) aan kunnen komen. Dit zijn volgens mij de beste op de markt:

Arrow gun: Umarex Air Javelin (100 joule), extra pijlen met broadheads te verkrijgen via AliExpress

Kruisbooggeweer: Adder Cobra System R-serie (30 joule), extra pijlen met carbon steel pijlpunten te verkrijgen via AliExpress

Knikbuks: Hatsan Carnivore Big Bore QE Vortex 7.62 mm (45 joule) - let op: zeer zwaar, onmogelijk voor vrouwen en ook voor mannen veel spierkracht vereist!

Munitie voor de Hatsan: JBS Exact Diabolo. 30, 7.26 mm (zowel in light als heavy versie), JBS Predator Polymag 7.26 mm

Pistool: Umarex HDR 50, 11 joule (ook verkrijgbaar in 7.5 joule), is op te voeren tot 20 joule

Munitie voor de HDR 50: RazorGun Steel Balls .50

Mike
 
Ik krijg veel vragen over wat doeltreffende wapens zijn die legaal aangeschaft mogen worden. Ik ga ze noemen, incl. de beste munitie, maar bedenk dat er een enorme (kunstmatige) schaarste is aan wapens en munitie, dus heel makkelijk zul je er niet (meer) aan kunnen komen. Dit zijn volgens mij de beste op de markt:

Arrow gun: Umarex Air Javelin (100 joule), extra pijlen met broadheads te verkrijgen via AliExpress

Kruisbooggeweer: Adder Cobra System R-serie (30 joule), extra pijlen met carbon steel pijlpunten te verkrijgen via AliExpress

Knikbuks: Hatsan Carnivore Big Bore QE Vortex 7.62 mm (45 joule) - let op: zeer zwaar, onmogelijk voor vrouwen en ook voor mannen veel spierkracht vereist!

Munitie voor de Hatsan: JBS Exact Diabolo. 30, 7.26 mm (zowel in light als heavy versie), JBS Predator Polymag 7.26 mm

Pistool: Umarex HDR 50, 11 joule (ook verkrijgbaar in 7.5 joule), is op te voeren tot 20 joule

Munitie voor de HDR 50: RazorGun Steel Balls .50

Mike

Nog andere wapens

* Digitale pen
-- munitie is een creatieve geest

* Algemene kennis om het geestelijke moreel te breken
-- Munitie kan vergaard worden o.a. via dit forum
 
Ik krijg veel vragen over wat doeltreffende wapens zijn die legaal aangeschaft mogen worden. Ik ga ze noemen, incl. de beste munitie, maar bedenk dat er een enorme (kunstmatige) schaarste is aan wapens en munitie, dus heel makkelijk zul je er niet (meer) aan kunnen komen. Dit zijn volgens mij de beste op de markt:

Arrow gun: Umarex Air Javelin (100 joule), extra pijlen met broadheads te verkrijgen via AliExpress

Kruisbooggeweer: Adder Cobra System R-serie (30 joule), extra pijlen met carbon steel pijlpunten te verkrijgen via AliExpress

Knikbuks: Hatsan Carnivore Big Bore QE Vortex 7.62 mm (45 joule) - let op: zeer zwaar, onmogelijk voor vrouwen en ook voor mannen veel spierkracht vereist!

Munitie voor de Hatsan: JBS Exact Diabolo. 30, 7.26 mm (zowel in light als heavy versie), JBS Predator Polymag 7.26 mm

Pistool: Umarex HDR 50, 11 joule (ook verkrijgbaar in 7.5 joule), is op te voeren tot 20 joule

Munitie voor de HDR 50: RazorGun Steel Balls .50

Mike
hoeveel is een joule t.ov LBS?
LBS is trekkracht van de boog
 
Laatst bewerkt:
hoeveel is een joule t.ov LBS?
LBS is trekkracht van de boog
Dat zijn 2 eenheden die niet 123 te vergelijken zijn.

Joule = 0.5 * massa * snelheid^2

Het aantal lbs zegt wat over de trekkracht van idg de boog. Een lichte pijl zal dan sneller vertrekken. Minder M maar meer V.

Een punt 22 kogel, weegt vrijwel niets. Maar levert wel 80 joule. Een high velocity .22 zal rond de 120 zitten.

9mm heeft ongeveer 4 a 500 joule

En zo verder.

De meeste doden in de US komen door .22.

Je kan dus stellen dat 80 joule ruim voldoende is.

Echt weten doe je het pas als je de snelheid weet een het gewicht van de pijl..

Veel simpeler is de FBI letality index. Schiet op de afstand die je wil weten op een 12 mm multiplex plaat. Gaat het daar doorheen is het een dodelijke patroon ( of pijl)
 
Dat zijn 2 eenheden die niet 123 te vergelijken zijn.

Joule = 0.5 * massa * snelheid^2

Het aantal lbs zegt wat over de trekkracht van idg de boog. Een lichte pijl zal dan sneller vertrekken. Minder M maar meer V.

Een punt 22 kogel, weegt vrijwel niets. Maar levert wel 80 joule. Een high velocity .22 zal rond de 120 zitten.

9mm heeft ongeveer 4 a 500 joule

En zo verder.

De meeste doden in de US komen door .22.

Je kan dus stellen dat 80 joule ruim voldoende is.

Echt weten doe je het pas als je de snelheid weet een het gewicht van de pijl..

Veel simpeler is de FBI letality index. Schiet op de afstand die je wil weten op een 12 mm multiplex plaat. Gaat het daar doorheen is het een dodelijke patroon ( of pijl)
Snelheid, gewicht projectiel en afstand. Zijn de dingen die belangrijk zijn :)

Vanaf dichtbij werkt een hamer ook dikke prima :-]
 
Snelheid, gewicht projectiel en afstand. Zijn de dingen die belangrijk zijn :)

Vanaf dichtbij werkt een hamer ook dikke prima :-]
Veraf daarentegen :)


hieronder zie je de tabel van een 308win patroon. daar waar de getallen rood worden gaat tie van supersonisch naar subsonisch en dat komt de nauwkeurigheid niet ten goede.

De hoeveelheid Joule is nog steeds aanzienlijk maar het wordt steeds moeilijker om wat te raken >1050m
De val van de kogel is ook enorm (bij 1000 meter al 11,5m) en dat is ook steeds moeilijker te corrigeren.

(sorry voor de details maar ik vind het rete boeiend:) )
1633277647861.png
 
Als we het over houdbaar voedsel hebben wat ook nog genoeg voedingsstoffen bevat dan moet je pemmican gaan maken. Ik droog vlees in een voedseldroger wat ik vervolgens vermaal in een koffiemolen. Dan verwarm ik ossewit tot het vloeibaar is en dat laat ik afkoelen tot 35 graden, dan is het nog wel vloeibaar en dat voeg ik bij het gedroogde vlees en dan maak ik daar een soort koek van. De verhouding vlees en vet is 1 op 1. Je kan er ook nog wat gedroogde bessen aan toevoegen. Pemmican is jarenlang houdbaar en heel erg energierijk, ik heb gelezen dat 500 gram gelijk staat aan 3500 callorieën. Ik heb er al 2 wandelvakanties op geleefd.
 
De Adder Cobra System R-serie is gaaf, deze kan je naar gelieve uitbouwen. Ik heb nu 130 lbs, met arrowheads, lamp, laser, pijlenhouder en een mes. Allemaal gekoppeld aan de kruisboog. Het is een snellader dus je schiet in no time. Hij schiet dwars de een schutting heen. En hij is niet te groot :)
 
Jij hebt hem ook? Cool! :cool:

Dat is de enige van de 4 die ik genoemd heb die ik niet heb.

Mike
 
De Adder Cobra System R-serie is gaaf, deze kan je naar gelieve uitbouwen. Ik heb nu 130 lbs, met arrowheads, lamp, laser, pijlenhouder en een mes. Allemaal gekoppeld aan de kruisboog. Het is een snellader dus je schiet in no time. Hij schiet dwars de een schutting heen. En hij is niet te groot :)
Thanks, Is een heel gaaf ding man, sjees. Hebbie nodig
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan