anticonceptie

pautje

New member
Hoi

Misschien dat ik nu een vraag stel die wel ergens te vinden is maar ik kon er nu zo snel niets over vinden via Google. Krijg dan steeds een foutmelding. Dus alvast mijn excuses ;-)

Heb ruim 10 jaar de pil geslikt. Ben toen gestopt omdat we een kinderwens hadden. Na 2 jaar raakte ik eindelijk zwanger. Had een heel onregelmatige cyclus en ben zelfs 6 maanden niet ongesteld geweest waarna ik daarna zwanger raakte. Me zoontje is nu bijna 2 en krijg na een lange borstvoeding periode eindelijk me cyclus weer terug. Het verschild nog wel in het aantal dagen maar word nu eindelijk wel elke maand ongesteld. Maar zit dus nu ook met de vraag hoe ver kom ik een zwangerschap. Een condoom is helaas geen optie. Maar de pil zie ik ook niet echt zitten vanwege de hormonen. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet.
 
Ik begrijp jou heel goed pautje..

Voor mij na de komst vd kleine ook geen pil weer, spiraal niet, niks!
condoom hier ook geen optie, maar ik ben nog niet zo ver om te kijken naar het alternatief: https://www.ladycomp.nl/

Geen idee hoe het werkt en hoe betrouwbaar het is, heb er nog niet echt naar gekeken.
Ik denk dat ik het nooit zal aanschaffen en gewoon de dagen voor de eisprong geen sex ga hebben.
 
Krijg je ook nog dat gedoe van 'hoeveel dagen blijft het sperma leven'
Stel dat je er net 1 dagje naast zit omdat je eisprong later is, dan is het alsnog raak, denk ik.
 
Nee gewoon een zeer ruime marge aanhouden of zoals gezegd geheelonthouding werkt ook super.
 
Probeer ook inderdaad het niet te doen rond me eisprong. Maar omdat me cyclus nog wel eens wisselend is ben ik bang dat ik me eisprong niet helemaal in de gaten heb. Hoelang kan sperma eigenlijk blijven leven? Ik dacht max 3 dagen klopt dat?
Ow vind dit echt zo lastig. Hoop dat meer vrouwen even reageren met hoe zei dat oplossen.
 
Ik snap je goed pautje.
Nee het kan veel langer leven dan 3 dagen, mits in een goed klimaat en gezond sperma.
Uit ervaring kan ik zeggen dat het in ons geval 5 dagen was.
 
Wow dat is lang zeg. Dat had ik echt niet verwacht.

De reden waarom een condoom geen optie is hou ik liever voor mezelf ;-)

Zal denk toch meer me eisprong in de gaten moeten houden dan maar.
 
Hoe denken jullie hier over sterilisatie bij de vrouw?
Wil echt geen kindje meer en zeker niet meer in deze verknipte wereld met straks de verplichte chip bij elk pasgeboren baby.
 
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik als man heb een vasectomie (open-ended) laten doen. Wij wilde ook geen kinderen meer in deze verknipte wereld brengen.

We hebben alle methodes geprobeerd behalve geheelonthouding. De onzekerheid blijft spelen dit is vooral niet leuk voor een vrouw die ECHT niet meer zwanger wilt worden.
 
Voor mij is de persona erg betrouwbaar maar dan moet je wel een redelijk stabiele cyclus hebben. Maar op de rode dagen zul je dus wel moeten onthouden of condoom gebruiken, alhoewel de laatste ook niet 100% zekerheid biedt.
 
Ik gebruik nu zo'n 6 jaar de Nuvaring, van de pil had ik te veel last, die heb ik maar een jaar gebruikt denk ik. Dit zijn alsnog hormonen, maar zou even niet anders weten hoe. Mijn vriend en ik zijn nog jong en zwanger worden is echt nog geen optie (zeker niet met mijn uitgeputte bijnieren!).

 
Er worden in India en Indonesië klinische trials uitgevoerd naar anticonceptie voor mannen. Vasalgel en Justicia gendarusa zijn de termen waar je naar mag zoeken. Vasalgel is een soort geladen gel/polymeer die zaadcellen doodt in het vas deferens. Justicia gendarusa is een plant. Hij bevat een stofje die enzymen blokkeert die een zaadcel nodig heeft om de eicel binnen te dringen.
Het voordeel van deze dingen? Ze zijn reversibel en niet-hormonaal.
 
Weten jullie nog dat ik heel hard Nee nee nee! schreeuwden toen iemand de Essure voorstelde als sterilisatiemethode? Nu kijken naar Een Vandaag 18.10 daar wordt het item behandeld en kunnen jullie zien wat het met een goede vriendin van mij heeft gedaan.
 
Lees ook inderdaad heel veel slechten verhalen over de veertjes.
Maar van vrouwen die voor klemmetjes hebben gekozen hoor ik niet zo veel.

 
Ik heb nu zo'n 13 jaar klemmetjes maar ik vermoed dat het niet zo'n verstandige beslissing was. Ik heb veel pijnen in de onderbuik gehad, maar dat had natuurlijk meerdere oorzaken (lekkende darm, prikkelbare darm, algehele ongezondheid).
In die periode zijn er diverse foto's gemaakt omdat ik het idee had dat een klem mij pijn deed. Vreemd genoeg konden ze eileider en klem nooit meer vinden.

Als ik er weer voor zou staan zou ik niet meer iets in mijn lijf laten zetten wat er niet hoort. Het blijft een raadsel waar die klem heen is :-?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan