Aman prana

Chantie

New member
Weet iemand, vast wel;) of de cocos olive red palm olie van aman prana ook wp toegestaan is? En hoe zit het met de invloed op de suiker spiegel? Is dit dus net als gegeurde cocos olie ok?

 
Kokos-, palm- en olijfolie behoren volgens WAPF tot de gezonde vetten. Kies altijd koudgeperst zonder verdere bewerkingen. Aman Prana is hoge kwaliteit. Maar je betaalt daar natuurlijk ook voor.

 
Quote:
Kokos-, palm- en olijfolie behoren volgens WAPF tot de gezonde vetten. Kies altijd koudgeperst zonder verdere bewerkingen. Aman Prana is hoge kwaliteit. Maar je betaalt daar natuurlijk ook voor.


als aman Prana zulk een hoge kwaliteit is, waarom althans hier in de winkel, is al hun olie ontgeurd? ook vind ik uitspraken als hoge kwaliteit waar je (zwaar belachelijk meer) voor betaald dubieuze uitspraken

Natuurvoeding's

Winkel

Organisatie <- kan ik dat als siggy krijgen?!

 
Quote:
als aman Prana zulk een hoge kwaliteit is, waarom althans hier in de winkel, is al hun olie ontgeurd?


De olie van Aman Prana is NIET ontgeurd, ook niet in jouw winkel. Je verwart AP met een ander merk (Coco Vita wellicht?). Ik begin me een beetje te ergeren aan jouw posts. Je komt paranoide over, maar met een air van de wijsheid in pacht hebben. En wat is een 'siggy'?

Mike

 
O, ik snap het al: siggy = signature = onderschrift. Nee, dat ga ik niet doen. Ik zal in jouw hoofd ook wel tot een satanisch clubje behoren, maar ik ben sterk geneigd om jou van het forum af te pleuren, aangezien je tot nu toe weinig positieve en constructieve bijdrages hebt geleverd. Beschouw jezelf gewaarschuwd!

Mike

 
Hoe kom je erbij dat hun olie ontgeurd is? Over welke producten hebben we het dan? Bij mijn weten zijn alle extra vierge olieën van AmanPrana niet ontgeurd en gewoon koudgeperst zonder bewerkingen of toevoegingen. Dat is ook hun filosofie.

[edit]

Owww, Mike is me al voor.

[/edit]

 
van 2 walletjes eten, noemt men dat, inderdaad bijzonder zwak.

Ze kunnen misschien niet zo goed nadenken omdat ze veganisten zijn? (dacht ik toch te weten) En dat dan ondanks de kokosolie die ze gebruiken.

Lia

 
Waaruit blijkt dat KokoVita een merk is van AmanPrana, Mike? Ik zie geen bewijs of aanwijzigingen in de link die je geeft.

En, welke claims maakt AmanPrana die als hypocriet kunnen worden beschouwd als KokoVita een merk is van AmanPrana?

Maakt een eventueel hypocriete houding de extra vierge olieën van AmanPrana kwalitatief minder? Ik denk het niet. Het zijn nog altijd hele goede producten.

 
Quote:
Waaruit blijkt dat KokoVita een merk is van AmanPrana, Mike? Ik zie geen bewijs of aanwijzigingen in de link die je geeft.


Noble House = Aman Prana. Dit is van de site noblehouse.tk.

Mike

 
Ah zo. Ik zie bij de filosofie van AmanPrana niets wat hen zou verhinderen ontgeurde kokosolie te produceren. Blijkbaar is er een markt voor. Veel mensen realiseren zich het kwaliteitsverschil tussen ontgeurde en koudgeperste kokosolie niet. Ik ook niet voorheen. Van die onwetendheid wordt handig gebruik gemaakt. Ik blijf in ieder geval weg bij ontgeurde kokosolie. :)

Quote:
In het Sanskriet, de klassiek Indische schrijftaal, betekent ‘Aman’ vrede of rust. ‘Prana’ verwijst naar levenskracht. De olifant symboliseert een sluimerende, niet-agressieve kracht en belichaamt wijsheid en vrede. Olifanten worden oud waardoor zij bovendien symbool zijn voor het overwinnen van de dood.

Amanprana is een gamma producten die levenskracht op een serene wijze ondersteunen en versterken, zonder onze lichaam en geest geweld aan te doen. Kortom: zacht en zonder excessen.

Amanprana is steeds biologisch en plantaardig. Er wordt aandacht gegeven aan ecologische en gezonde verpakkingen. We verkiezen glas boven plastiek. We drukken daar waar mogelijk met plantaardige inkten en op ecologische papieren.

Bij Amanprana geloven we in het geheel en niet in de deeltjes apart. Onze producten zijn daarom zo weinig mogelijk bewerkt en we gebruiken geen isolaten. Zo voegen we geen geïsoleerde vitamine E toe, maar gebruiken we rode palmolie en tarwekiemolie als rijke, natuurlijke bronnen van vitamine E.

Het vrij meedelen van gezondheidsvoordelen van natuurlijke voeding, planten, kruiden en remedies wordt echter streng gecensureerd en aan banden gelegd. De farmaceutische industrie en haar dekmantel, de Codex Alimentarius Commissie, beteugelt elke informatie die in het vaarwater komt van hun medicijnen. Bijgevolg kunnen we hier niet de sterke gezondheidsvoordelen van onze producten neerschrijven. Amanprana verzet zich hiertegen uitdrukkelijk.

Hippocrates zei: ‘Laat voeding je medicijn zijn en je medicijn je voeding’. Wij wensen u veel Amanprana.


 
Maar het probleem met ontgeurde olie is toch dat er slechte grondstoffen voor gebruikt kunnen worden dat na ontgeuring niet meer na te gaan is. Maar als je goede grondstoffen gebruikt is er toch geen bezwaar tegen ontgeurde olie? Niet iedereen houdt van kokos in zijn eten. En die kokovita olie zit toch ook netjes in glazen potten dacht ik?

 
Als er voor de ontgeurde versie dezelfde basis gebruikt zou worden, dan zou het toch duurder moeten zijn door de extra handelingen die verricht moeten worden om het te ontgeuren? De ontgeurde olie is echter veel goedkoper, dus ga ik er van uit dat het basisingredient goedkoper is en dus van mindere kwaliteit moet zijn.

 
Ontgeuren gebeurt automatisch indien de kokosbron wordt verhit en geperst. Dit proces is veel makkelijker dan koud persen, omdat de kokosolie door de verhitting veel uit de kokosbron geperst kan worden. Koude persing is een veel langzamer en moeizamer proces. Dat is in in ieder geval een van de redenen waarom ontgeurde kokosolie zoveel minder kost dan de koudgeperste. Daarnaast zijn er verhalen dat de kokosbron van ontgeurde olie van mindere kwaliteit is. Door de verhitting merk je dat niet in het eindproduct. De kwalitatief mindere kokosbron is al een goede reden om de koudgeperste variant te nemen ondanks de prijs en eventuele verhitting bij gebruik. Maar goed, de vraag is dus eigenlijk of KokoVita ontgeurde kokosolie een kwalitatief mindere kokosbron heeft als de koudgeperste extra vierge. Gezien de prijs vermoed ik van wel, maar het blijft gissen.

 
Omdat de Aman Prana zo duur is gebruik ik deze alleen voor koude gerechten.

Daarnaast heb ik ook altijd de stukken goedkopere omega and more kokosolie die ik gebruik voor bakken en braden (en ongeveer 1x per 2 maanden voor frituren van een frietje :) )

 
ik lees op internet dat de omega en more kokosolie ontgeurd word door deze te stomen op een temperatuur boven de 100 graden. zoder chemische stoffen dus. betekend dit dat ontgeurde olie zijn kwaliteiten behoudt?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan