Hallo mijn naam is Andre, en ben 42 jaar en heb nogal wat amalgaam vullingen in mijn gebit zitten. er zijn kiezen bij die de over het hele opppervlak gevuld zijn met amalgaam. en die wil ik er dus liever uit laten halen. de vullingen zitten er al heel lang in en er zijn in de loop der jaren alleen maar vullingen bij gezet zodat het eruit ziet als stukjes aan elkaar. de vullingen zijn nog wel zilverachtig van kleur maar de omranding is zwart. ik heb voor de rest (nog) geen last van de kiezen maar vertrouw het toch niet meer omdat ik nu al met 4 Wkbehandelingen zit in elementen die gevult waren met amalgaam.
alleen heb ik een tijd terug een kies laten behandelen waar ook amalgaam in zat.daar zat stabiele caries in .dit plekje is uitgeboord en tegelijk is de hele amalgaam vulling ook vervangen voor een composiet. de tandarts heeft er wel lang op staan boren maar niet in de buurt van de zenuw .dit zonder verdoving en voelde het natuurlijk wel een beetje.
maar nadat de vulling gelegd was kreeg ik 4 uur later ineens veel pijn. en ook daarna bij het eten van zoetigheid kreeg ik nog meer pijn.
ik vraag mij dus af. of de zenuw geirriteerd is geraakt door het composiet?
na 2 weken verdwenen de pijn klachten pas...
alleen heb ik een tijd terug een kies laten behandelen waar ook amalgaam in zat.daar zat stabiele caries in .dit plekje is uitgeboord en tegelijk is de hele amalgaam vulling ook vervangen voor een composiet. de tandarts heeft er wel lang op staan boren maar niet in de buurt van de zenuw .dit zonder verdoving en voelde het natuurlijk wel een beetje.
maar nadat de vulling gelegd was kreeg ik 4 uur later ineens veel pijn. en ook daarna bij het eten van zoetigheid kreeg ik nog meer pijn.
ik vraag mij dus af. of de zenuw geirriteerd is geraakt door het composiet?
na 2 weken verdwenen de pijn klachten pas...