Altijd moe

altijdmoe

New member
Goedemiddag,

Martinus hier.

Eigenlijk een beetje ten einde raad probeer ik wat info in te winnen op dit forum.

Mijn achtergrond:
Omdat sinds 2015 mijn tanden begonnen af te brokkelen was de maat vol. In mijn zoektocht kwam ik het boek van Ramiel Nagel tegen "Genees Tandbederf". Sinds die tijd pas ik zijn voedingsadviezen toe. Maaltijden bestaan voornamelijk uit vlees en groente. Drie keer per dag. En daarnaast ook nog 2 tot drie keer een kop beestenbotten bouillon. Tussendoor eet ik fruit. 1 kop koffie per dag en verder kruidenthee. En 1,5 liter water.

Omdat vetoplosbare vitaminen zo belangrijk bleken dronk ik veel rauwe melk, at ik veel roomboter, lever, vis en rood vlees.
Ondertussen was ik gestopt met graanproducten omdat deze veel fytine zuur bevatten en die slecht zouden zijn voor de opname van vitaminen en mineralen.

Huidige situatie:
Al ruim 2 jaar voel ik mij niet goed. Eigenlijk altijd moe. Vorig jaar september een EMD test gedaan. Daaruit zou blijken dat ik intoleranties heb ontwikkeld. Ik moest gluten vermijden (ik deed dat al) en zou een lactose intolerantie hebben.

Ik heb een traject doorlopen waarbij ik via suppletie mijn darmen heb aangepakt en opnieuw heb opgebouwd. Eerst met Para DTX en Mucoperm en daarna glutamine mix en glutazyume en symflora basis voor de opbouw.

Verder moest ik B12 slikken, D3 en K2 druppels.

Ik ben nu bijna een jaar verder maar gaat nog niet goed. 's ochtends gaat eigenlijk prima maar na 12:00 is de tank leeg. Zeker als ik dan ook nog een lunch neem dan stort ik direct volledig in.

Ik heb wel wat aan mijn voedingspatroon gewijzigd. Ik eet nauwelijks meer rood vlees maar nu voornamelijk nog kip en vis.
Verder ben ik veel meer groenten gaan eten en meer fruit en noten. Dat zijn de grote aanpassingen.
Ik suppleteer nu nog magnesium, vloeibare vitamine D3.

Voor het sporten neem ik eiwitpoeder (plant based protein van super foodies) en glutamine en creatine. Deze neem ik niet meer tussendoor maar direct na het eten.

Mijn ontlasting is vrijwel altijd aan de dunne kant of vettig. Soms zelfs zeer dun. Ik denk dat daaruit wel een probleem is af te leiden??

Ik heb een kantoorbaan en sport 4 keer in de week.

Hoop dat ik compleet ben in mijn verhaal voor een duidelijk oplossing.

Martinus
 
Laatst bewerkt:
 
Ik zou stoppen met die eiwitpoeder, omdat die plant-based is zit er waarscheinlijk soya in. In soya zitten protease remmers in. Protease zijn enzymen die zich bezig houden met de vertering van eiwitten. Omdat die nu geremd worden worden de eiwitten niet goed verteertd en onverteerd voedsel zorgt weer voor laaggradige ontstekingen.
Overigens zitten in noten ook veel fytinezuur en oxaalzuur wat ook de mineraalopname blokkeert.
Als je een verstoorde alvleesklierfunctie hebt waardoor er te weinig enzymen aangemaakt worden zou je er voor kunnen kiezen om meer enzymenrijk voedsel te eten.
Overdrijf niet met nog meer fruit en groenten te eten, ze zijn niet zo gezond als het lijkt, denk aan al de antinutriënten die er in zitten: lectines, fytine zuur, oxaalzuur, goitrogenen, nachtschades. Goitrogen zorgt er bijvoorbeeld voor dat de opname van jodium geblokkeerd wordt waardoor een tekort aan schildklier hormoon ontstaat waardoor je je moe kan voelen.
 
Hallo Martinus,
Heel vreemd dat je nog altijd zo moe bent. Je doet genoeg denk ik zo.
------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een traject doorlopen waarbij ik via suppletie mijn darmen heb aangepakt en opnieuw heb opgebouwd. Eerst met Para DTX en Mucoperm en daarna glutamine mix en glutazyume en symflora basis voor de opbouw.

Mucoperm is een goed produkt, ik gebruik Pediaperm, is net zoiets.
Para DTX ken ik niet maar even gekeken wat het is. Kan het zijn dat dit produkt diaree veroorzaakt? De ene mens zal er dan baat bij hebben maar een ander juist niet. Heb je het al eens laten staan?
Deze kruiden al eens per stuk bekeken of het diaree kan geven?
Hoe zit het met je schildklier?
Heb je een arts (orthomoleculair) die je kunt raadplegen? zo ja wat zeggen ze ervan.
Mijn eigen verhaal staat onder _voorstellen - poliepen.
Door een operatie ben ik met niemand te vergelijken maar ben veel aan het uitproberen. Soms gaat het heel wat beter en soms ook niet.
Slechte kwaliteit ontl. heb ik niet definitief onder controle.
 
Ik zou stoppen met die eiwitpoeder, omdat die plant-based is zit er waarscheinlijk soya in. In soya zitten protease remmers in. Protease zijn enzymen die zich bezig houden met de vertering van eiwitten. Omdat die nu geremd worden worden de eiwitten niet goed verteertd en onverteerd voedsel zorgt weer voor laaggradige ontstekingen.
Overigens zitten in noten ook veel fytinezuur en oxaalzuur wat ook de mineraalopname blokkeert.
Als je een verstoorde alvleesklierfunctie hebt waardoor er te weinig enzymen aangemaakt worden zou je er voor kunnen kiezen om meer enzymenrijk voedsel te eten.
Overdrijf niet met nog meer fruit en groenten te eten, ze zijn niet zo gezond als het lijkt, denk aan al de antinutriënten die er in zitten: lectines, fytine zuur, oxaalzuur, goitrogenen, nachtschades. Goitrogen zorgt er bijvoorbeeld voor dat de opname van jodium geblokkeerd wordt waardoor een tekort aan schildklier hormoon ontstaat waardoor je je moe kan voelen.
Hoi, die eiwitpoeder is van Super Foodies: Soy, dairy, GMO, Gluten-free. waar denk je aan bij enzymenrijk voedsel??
 
Ik zou geen eiwitpoeder gebruiken. het is onnatuurlijk en te geconcentreerd en ontbreken de hulpstoffen.
Ik zou alleen hele voeding eten.
Je vraag wat betreft enzymenrijk voedsel: ananas bijv.
 
Hoi, die eiwitpoeder is van Super Foodies: Soy, dairy, GMO, Gluten-free. waar denk je aan bij enzymenrijk voedsel??
Honing, rauw vlees, high meat (gefermenteerd vlees), rauwe melk of als je dat niet verdraagt kefir gemaakt van rauwe melk. De honing moet natuurlijk ook rauw zijn, crème honing is de enige honing naast acacia honing die rauw is. Alle vloeibare honing moet verhit worden wil die niet gaan kristaliseren, bij acacia duurt het 2 jaar voordat ie gaat kristaliseren. Bij crème honing is de honing zolang geroerd dat al die kleine kristalletjes zijn opgelost en crème honing is geworden.
 
Hoi Martinus,
Paar willekeurige tips in minstens zo willekeurige volgorde:
- stop eens met koffie (maandje) en kijk eens wat dit doet. Ook één kopje per dag kan funest zijn. Zowel voor darmen als cafeïne, niet iedereen kan dit goed afbreken. Als je dan toch koffie drinkt, pak de beste kwaliteit bonen van een kleine branderij. Bonen zijn helaas vaak verontreinigd met schimmels, zware metalen e.d. Er kan best wel eens een link zijn met jouw dagelijkse crash om 12:00
- ik zie hierboven opmerkingen over eiwitpoeder... los van wel of niet en welk merk: essentiële aminozuren zijn belangrijker dan BCAA. Zelf gebruik ik die van Thorne. Na 't sporten +/- 5 gram en pas na een uur of langer eten/eiwitpoeder. Door later te eten stimuleer je groeihormoon. Qua eiwitpoeder ben ik zelf van de collageen van grasgevoerde runderen
- sole van keltisch zeezout tijdens het sporten i.v.m. electrolyten. Evt. aanvullen met extra mineralen zoals vulvinezuur (pas op dit kan ook ontgifting in gang zetten waardoor je moe wordt)
- actieve kool tabletten. Deze brengen wat rust in de darmen door toxische rommel te binden.
- kom je goed in je vetverbranding? Heb je geprobeerd een of meerdere dagen zonder eten te leven? Vasten heeft bizar veel voordelen en je darmen krijgen rust.
- half uur voor het ontbijt eetlepel extra virgine olijfolie brengt de spijsvertering en galblaas op gang, wat je kan helpen met (vet)vertering. Ik refereer hierbij aan je vettige ontlasting
- rood vlees is juist goed i.p.v. gevogelte. Wel grasgevoerd. Hierin zitten de goede vetten en de o zo belangrijke vetoplosbare vitamines (en natuurlijk breed mineralenspectrum). Daarnaast is het eenvoudig verteerbaar en deuterium-arm, dus kost weinig energie.
- drink alleen als je dorst hebt. Wellicht ook minder kruidenthee en dan gewoon water pakken op kamertemperatuur. Kruidenthee klinkt onschuldig maar elk kruid zet ook weer iets in gang in het lichaam
- heb je het "alleen lezen" van dit forum gelezen?
- lees de complete website van voedingisgezondheid.nl op je gemak
- ben je gevoelig voor electromagnetische straling? Zo ja, wat doe je hieraan, zo nee: hoe weet je dit?
- wandeling van min. 10 min na elke maaltijd. Onderschat sowieso de impact van laag intensieve training/beweging niet. Kun je bijvoorbeeld 2x intensief sporten inwisselen voor een lange wandeling of fietstocht?
- maak je genoeg maagzuur aan? Genoeg te vinden hier op het forum hierover. O.a. appelazijn of supplementeren met HCL capsules
- enzymen kun je prima supplementeren. Heb goede ervaring met MassZymes van BiOptimizers (niet de goedkoopste)
- slaap je goed? Slaap je lang genoeg? Wat is de kwaliteit van je slaap? Wordt je uitgerust wakker? Zelf gebruik ik de Oura ring om de slaapfasen te registreren. Om beter te slapen gebruik ik een bril met rood licht filter een half uur voordat ik naar bed ga. Verder slaap ik geaard op een laken met zilvergaren, over aarden is ook veel te vinden.
- in welke mate ben je belast met zware metalen?
- ivermectine... Zie info op 't forum
- om Peter Jan Rens te citeren: geef nooit op!
Succes 💪
Gr. Julian

 
Laatst bewerkt:
Lees ik het goed dat je vóór het sporten eiwitpoeder neemt?? Ik heb ook de wijsheid niet in pacht maar ben van mening dat niet te kort van tevoren gegeten moet hebben, het lichaam vervolgens flink op z'n flikker geeft door te sporten... Na het sporten dus nog een uurtje wachten (mineralen en EAA kan wel) zodat het lichaam groeihormoon aanmaakt en dán pas denkt aan evt. eiwitpoeder of eten...
 
Soja kan je schildklier flink ontregelen, heb ik gemerkt.
Denk ook aan silicium. Glutenintolerantie kan mede te maken hebben met een tekort aan silicium, volgens deze link. https://hayobol.nl/de-werkelijke-reden-van-gluten-intolerantie-is-mogelijk-een-gebrek-aan-silicium/
Ben zelf niet zo van methodes volgen. Zou toch ook naar je lichaam luisteren. Allerlei gezonde volken eten ook niet zoveel vlees. Veel zuivel lijkt me ook niet zo geweldig. Beter dan bepaalde vitaminen aanvullen dan heel veel van iets eten.
Fundamental minerals is goed voor je gebit.
 
Heb je amalgaam vullingen (gehad)?
Of je moeder tijdens haar zwangerschap van jou?

Ik ben al zeven jaar chronisch ziek (uitputting, diagnose ME) door een kwik vergiftiging en sinds twee jaar aan het herstellen doordat ik kwik aan het ontgiften ben.
 
Leven in dankbaarheid.
Mensen helpen.
Mensen bedanken die jou proberen te helpen.
De essentie heeft niets met voeding of toxiciteit te maken.
De weg naar energie is je levenshouding.
 
Hoi Martinus,
Paar willekeurige tips in minstens zo willekeurige volgorde:
- stop eens met koffie (maandje) en kijk eens wat dit doet. Ook één kopje per dag kan funest zijn. Zowel voor darmen als cafeïne, niet iedereen kan dit goed afbreken. Als je dan toch koffie drinkt, pak de beste kwaliteit bonen van een kleine branderij. Bonen zijn helaas vaak verontreinigd met schimmels, zware metalen e.d. Er kan best wel eens een link zijn met jouw dagelijkse crash om 12:00
- ik zie hierboven opmerkingen over eiwitpoeder... los van wel of niet en welk merk: essentiële aminozuren zijn belangrijker dan BCAA. Zelf gebruik ik die van Thorne. Na 't sporten +/- 5 gram en pas na een uur of langer eten/eiwitpoeder. Door later te eten stimuleer je groeihormoon. Qua eiwitpoeder ben ik zelf van de collageen van grasgevoerde runderen
- sole van keltisch zeezout tijdens het sporten i.v.m. electrolyten. Evt. aanvullen met extra mineralen zoals vulvinezuur (pas op dit kan ook ontgifting in gang zetten waardoor je moe wordt)
- actieve kool tabletten. Deze brengen wat rust in de darmen door toxische rommel te binden.
- kom je goed in je vetverbranding? Heb je geprobeerd een of meerdere dagen zonder eten te leven? Vasten heeft bizar veel voordelen en je darmen krijgen rust.
- half uur voor het ontbijt eetlepel extra virgine olijfolie brengt de spijsvertering en galblaas op gang, wat je kan helpen met (vet)vertering. Ik refereer hierbij aan je vettige ontlasting
- rood vlees is juist goed i.p.v. gevogelte. Wel grasgevoerd. Hierin zitten de goede vetten en de o zo belangrijke vetoplosbare vitamines (en natuurlijk breed mineralenspectrum). Daarnaast is het eenvoudig verteerbaar en deuterium-arm, dus kost weinig energie.
- drink alleen als je dorst hebt. Wellicht ook minder kruidenthee en dan gewoon water pakken op kamertemperatuur. Kruidenthee klinkt onschuldig maar elk kruid zet ook weer iets in gang in het lichaam
- heb je het "alleen lezen" van dit forum gelezen?
- lees de complete website van voedingisgezondheid.nl op je gemak
- ben je gevoelig voor electromagnetische straling? Zo ja, wat doe je hieraan, zo nee: hoe weet je dit?
- wandeling van min. 10 min na elke maaltijd. Onderschat sowieso de impact van laag intensieve training/beweging niet. Kun je bijvoorbeeld 2x intensief sporten inwisselen voor een lange wandeling of fietstocht?
- maak je genoeg maagzuur aan? Genoeg te vinden hier op het forum hierover. O.a. appelazijn of supplementeren met HCL capsules
- enzymen kun je prima supplementeren. Heb goede ervaring met MassZymes van BiOptimizers (niet de goedkoopste)
- slaap je goed? Slaap je lang genoeg? Wat is de kwaliteit van je slaap? Wordt je uitgerust wakker? Zelf gebruik ik de Oura ring om de slaapfasen te registreren. Om beter te slapen gebruik ik een bril met rood licht filter een half uur voordat ik naar bed ga. Verder slaap ik geaard op een laken met zilvergaren, over aarden is ook veel te vinden.
- in welke mate ben je belast met zware metalen?
- ivermectine... Zie info op 't forum
- om Peter Jan Rens te citeren: geef nooit op!
Succes 💪
Gr. Julian

Waar bestel jij je collageen eiwit ? En de essentiele aminos ?
 
JuianB had het een tijdje terug over elektromagnetische straling. Een aantal maanden geleden heb ik de umh energetisator aangeschaft en op mijn slaapkamer geplaatst, sindsdien slaap ik echt heel goed en heb ik overdag tijdens pauzes geen behoefte meer om mijn ogen even dicht te doen. Het gaat dus om deze schijf: https://www.gaia-aqua.nl/winkel/product/umh-energetisator-30cm/ .
Interessant! Ik ben jaren sceptisch geweest maar heb sinds kort de producten van Wibronic in huis. Werkt voor mij prettig.
Altijd lastig te achterhalen hoe zulke producten precies werken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.685
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan