alternatieve tandvullingen

G

Guest

Guest
Ik las dat de witte plastiekvullingen ook phtalaten en BPA bevatten wat toch slecht is voor je hormoonhuishouding.

Is er nu echt nog niks volledig natuurlijks op de markt om je tanden te vullen?

Ik dacht aan klei (gebakken) of natuurrubber en als hechtingsvloeistof een natuurlijk lijm gemaakt van pijnboomsap en houtskool (bijna even sterk als epoxy vlgs deze kenner hier)

 
Hoi Lekkerromig, ik wil even zeggen dat ik dit een geweldig onderwerp vind van jou.

ik heb er in principe niets op in te brengen, maar de gedachte alleen al vind ik mooi.

de vraag is ook wel waarom je vullingen nodig hebt misschien: ik ken iemand die haar vullingen nooit heeft laten vervangen: ze zegt: de tanden groeien vanzelf weer aan: maar dat is denk ik wel lange termijn werk.

Verder zijn er ook mogelijkheden om schadelijke vullingen zoals die van plastic waar mijn hele mond vol mee zit chemisch inactief te maken.

Althans dat heb ik me door iemand die er zegt verstand van te hebben laten vertellen.

 
hoi Lievergezond,

ik weet wel dat tandgaatjes weer vanzelf kunnen worden opgevuld door traditionele voeding, maar ik heb momenteel nog 3 amalgaamvullingen en ben er niet tuk op om die te laten vervangen door een ander potentieel gif. Het probleem is dat die tanden ook moeilijker vanzelf opgevuld raken denk ik, met die amalgaam die er nog inzit.

Porselein zou het betere alternatief zijn, maar dat is duurder en dan moet er ook weer extra tandweefsel uitgeboord worden omdat het geen zacht materiaal is die je in de tand kunt modelleren, tenzij mijn gaatjes misschien wel groot genoeg zijn daarvoor.

Ik denk dat mijn idee mogelijk moet zijn, maar ik weet niet of er een tandarts is die er mee zou willen experimenteren.

Ben ook wel benieuwd hoe je plastic vullingen chemisch inactief maakt, weet je nog de naam van de persoon die er verstand van meende te hebben?

 
Aan Dudink en Lekkerromig: bij interesse wil ik jullie de gegevens geven van wie ik dat vernomen heb via Mike.

Het is niet om geheimzinnig te doen verder, maar ik hou niet van namen noemen op openbare sites.

Het is niet die hierboven genoemd wordt.

Dat extra boren voor een vullingsverwisseling dat vind ik ook werkelijk heel raar (pas sinds ik besef dat het niet hoeft) en zou niet moeten hoeven. Zelfs ook wat zich biotandarts noemt, brengt weer een nieuw insult toe aan kiezen bij vullingsverwisselingen door weer verder in de kies te boren: dat bevreemdt mij.

 
je kunt bij iedere tandarts gouden en porceleinen "inlays " laten maken..

Maar dan moet het gat altijd wel opgeruwd worden..anders houd de inlay niet..

Voor het verwijderen van amalgaan vulling..altijd een cofferdam vragen..en norrit

slikken vooraf...

Dia.

 
hoi Dia,

wat zit er in die norit pillen eigenlijk?

Ik heb nu vrij snel een afspraak kunnen maken bij de bio-tandarts, dus niet echt tijd meer om norit-pillen te bestellen.

Ze gebruiken een rubberdam en afzuigsysteem, dus dat zit wel goed. En qua vervangmateriaal, composiet of glasionomeren (wat is het beste?)

Ik neem wel al een tijdje chlorella of spirulina (ik weet het zelf niet meer welk van de twee het is). Ik heb nog Shilajit poeder liggen wat ook helpt bij heavy metal detox.

MSM en bijenpollen heb ik ook nog liggen.

Verder nog kalkaanslag op sommige tanden, is het verstandig om dit ook te laten verwijderen bij de tandarts of kan dat met minder drastische middelen verwijderd worden ?

 
Ik denk dat ik de afspraak toch maar beter ga afzeggen;

"In particular, those children who had the highest amount of fillings made of bisGMA demonstrated more emotional problems five years after the procedure than children who had fewer bisGMA fillings. They were also more likely to do badly on exams regarding anxiety or friendships. No behavioral problems occurred with children who had fillings of amalgam. The findings were recently featured online and will be published in the August print edition of Pediatrics.

“It was actually kind of a surprise that instead of seeing any possible adverse associations with amalgam, that the trends seem to go the other way and the children in the composite group seemed to have more problems,” noted Maserejian in a U.S. News article. “On average, the difference in social behavior scores were very small and would probably not be noticed for each individual child… But imagine a huge group of children around the country; you’d probably notice a difference.”

"
[URL]http://www.redorbit.com/news/health/1112657846/composite-fillings-found-to-affect-child-behavior/[/URL]

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.851
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan