Als zelfs een 12-jarig meisje weet hoe het zit...

Webmaster

New member
...waarom laten wij volwassenen ons dan nog steeds van alles wijsmaken over een financieel systeem dat is gebaseerd op schuld en niet-bestaand geld?



Mike

 
Een hele goeie vraag.

Maar stel dat wij allemaal de kennis van dat meisje, over ons financiële systeem hebben...

Wat kunnen we er aan doen Mike?

Als we met z`n allen in een occupy tentenkamp gaan zitten, zal het hier op het forum wel stil worden...

 
Je hoeft niet in een tentje te bivakkeren. Kijk naar wat er in Griekenland en Spanje gebeurt. Iedereen haalt daar massaal zijn geld van de bank, een zgn. 'bank run'. Dit gebeurde hier in Nederland ook met DSB. Dit betekent het einde van zo'n bank, want zij hoeven maar maximaal 10% aan geld in reserve te hebben (meestal is het minder dan 10%). Dit betekent dat ze maar max. 10% van ons kunnen uitbetalen, dus al snel zullen de PIN-automaten niets meer geven en is de bank failliet.

Dit systeem staat of valt met ons. Zolang wij nog blijven geloven in de illusie dat geld daadwerkelijk van waarde is (en het dus ook voor waarheid aannemen) zal er geen bank run plaatsvinden. Paniek op de beurs, zoals in 2008, is al een indicatie van de wankelheid van het systeem. Als de overheden toen niet waren bijgesprongen om met ons belastinggeld banken te redden, was het binnen zeer korte tijd game over geweest voor het wereldwijde financiele systeem. Waar men echter pas echt bang voor is, is als niet de beurshandelaren maar wij, het volk, het vertrouwen verliezen in het financiele systeem. We hebben dus veel meer macht dan we zelf beseffen. En kennis is macht, dat bewijst dit meisje wel!

Mike

 
Uiteindelijk gaat het hiervan komen, waarschijnlijk vroeger dan later. Niet voor niets vreest men voor 'besmettingsgevaar' binnen de voltallige EU. Eerst gebeurt het in Griekenland en Spanje, dan in Italie en Portugal, daarna misschien wel in Frankrijk en uiteindelijk ook hier. Het is verstandig dit goed in de gaten de houden, zodat je bijtijds je geld van de bank kunt halen, voordat de PIN-automaten niets meer geven. Overigens heb je dan nog steeds niets aan je geld, want de geldwaarde zal dan in vrije val komen en weinig tot niets waard worden.

Mike

 
@pinklady: Een nieuwe sok of een leeg sigarenkistje mag ook...:)

Maar ik snap je punt, want het is precies waar ik zelf ook aan dacht.

Ik kan me voorstellen dat mensen die veel geld hebben, niet gerust zullen slapen, indien ze dat geld ergens onder het bed hebben liggen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ze wel gerust kunnen slapen als het geld op de bank staat...

@Mike: Mooi filmpje met die bankier!

Maar jij beweert hier dat het systeem staat of valt met ons...

Zal vast zo zijn dan, maar als wij Nederlanders nu het zelfde als die Grieken gaan doen, en massaal ons geld van de bank gaan halen, dan versnellen we het probleem toch alleen maar?

Dat is toch geen oplossing??

Misschien kunnen we beter investeren in produkten en maar hopen dat die hun waarde blijven behouden?

Goud?

Keltisch zeezout?

Misschien waren de problemen daar in Griekenland nu niet zo groot, als die mensen hun geld gewoon op de bank hadden laten staan??

 
Dream on, ufo. Denk aan het aloude spreekwoord: al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. We leven in een tijd van waarheid en het wordt tijd dat we de waarheid achter ons financiele systeem onder ogen zien. Die waarheid is dat geld uit het niets wordt gecreeerd en onze economie is gebaseerd op schuld. En schuld = slavernij. We versnellen met een bank run alleen maar het 'probleem' als je niet wil dat de huidige schijnwerkelijkheid in elkaar stort. Als je dat wel wil, dan versnel je juist de oplossing.

Er is maar 1 uitweg: de boel in elkaar laten storten en opnieuw beginnen. Misschien wordt dan inderdaad Keltisch zeezout wel het nieuwe geld. Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat mensen in zout worden uitbeteaald. Waar denk je dat het woord sal-aris of sol-daat vandaankomt?

Mike

 
Ja Mike,

Maar als de financiële boel hier helemaal instort, dan gebeurt dat vast niet van de een op de andere dag. Daar gaat eerst iets aan vooraf.

Eerst zullen er steeds meer en meer mensen zijn die hun schulden niet kunnen betalen en op straat komen te staan.

Als uiteindelijk het systeem dan echt in elkaar klapt, staan die mensen dus reeds op straat. Dan kunnen de mensen die onderdak hebben er misschien mee weg komen dat ze niet meer kunnen betalen, maar hoe zit het met die mensen die eerder moesten opgeven??

Nu is het wel lekker weer, maar je zult het toch met me eens zijn dat Nederland nou niet het meest ideale land is, om het gehele jaar op straat te moeten bivakkeren?

Kortom, Ik denk dat het voor de mensen met de laagste inkomens, en dat zijn er heel veel, weinig zin heeft, om met zijn allen hun centjes, voor zover ze die nog hebben, van de bank te halen met de bedoeling om het systeem in elkaar te laten storten.

Zij lopen de grootste risico om letterlijk op straat te belanden.

De middengroep heeft het ook niet makkelijk, denk ik, om te kiezen, of ze met het huidig systeem willen doorgaan of niet.

De mensen met meer geld, hebben de betere mogelijkheden om keuzes te maken. Of ze willen blijven in dit land, en zien hoe het verder verloopt, of om te kiezen voor emigreren naar een land waar het gras wellicht groener is...

 
Je hebt kennelijk nog niet geleerd van de beurscrisis in 2008 en de recente ontwikkelingen in Griekenland en Spanje. Het kan dus ineens wel degelijk heel plotseling gaan. Wist je dat de financiele wereld door het oog van de naald is gekropen in 2008? Als niet alle regeringen met behulp van belastinggeld de grote banken hadden gered, was het toen al einde oefening geweest. Er is nu al vrachten geld naar Griekenland gegaan en het is een bodemloze put gebleken die het kaartenhuis dat de EU heet steeds meer dreigt te laten omvallen ('besmettingsgevaar'). Ik raad je aan je eens flink in te lezen op deze site: http://www.vrijspreker.nl/wp/. Dit artikel over het Europese 'noodfonds' (ESM), waarmee de kamer afgelopen donderdag heeft ingestemd, is bijv. zeer informatief:

http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/05/esm-maximaal-40-miljard-u-vergist-zich/

In de politiek is Wilders de enige die zich hiertegen openlijk uitspreekt. Laat dit echter geen reden zijn om op Wilders te stemmen! Hij is een van die wolven in schaapskleren waarnaar je in een andere topic verwijst. Verwar gezond wantrouwen niet met een voortdurend vijandsbeeld, waaraan Wilders zijn identiteit en bestaansrecht ontleent.

Mike

 
@Mike,

Bedankt voor de links; ik zal me eens in lezen.

Wilders hoef overigens op mijn stem niet te rekenen, want hij is voor kernenergie...

 
Mike schreef:
Quote:
Misschien wordt dan inderdaad Keltisch zeezout wel het nieuwe geld. Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat mensen in zout worden uitbeteaald. Waar denk je dat het woord sal-aris of sol-daat vandaankomt?


Quote:
Dat is wel interessant. Ik vroeg mij laatst af waarom mensen nu teruggrijpen naar goud. Dan antwoordden sommigen daarop, omdat geld slechts papier is en goud is een waardevol metaal die zeldzaam is, maar wat kun je er op zich mee doen? Je hebt er alleen maar iets aan, zolang er vraag naar is afhankelijk wat de mensen er als waarde aangeven. Dat komt dan toch op hetzelfde neer als papier geld, de waarde schommelt en zo stel je je afhankelijk op van de ander. Als je nu een koe koopt, dat is pas 'goud' waard! Je kunt er volledig jezelf en familie mee in voorzien, ongeacht wat de maatschappij er als waarde aangeeft.

 
@lekkerromig,

Hoe zie jij je dat voor je, na de aankoop van die koe?

Op een gegeven moment heb je dat dier toch een keer opgegeten.

Is je vriezer groot genoeg voor een koe in stukken?

 
Ik zou de koe niet opeten, maar houden voor de melk en van melk alleen kun je leven. Je kunt er ook nog yoghurt, room, roomijs, kaas, boter, karnemelk en zeep van maken.

 
neen ufo, omdat ze net is bevallen natuurlijk. Alleen dan geeft een koe melk.

 
@Lekkerromig,

Gelukkkig, je snapt hem...:)

Maar wat doe je met het kalf dan?

Als jij en jouw familie de melk opdrinken, gaat dat arme kalf dood...

Verder blijft die koe natuurlijk niet haar hele leven melk voor je geven.

Dan moet je er ook een stier bij kopen...

 
Welnee, ik zou de melk verdelen tussen mijn familie en het kalf en wanneer het groot is, zou ik een date voor ze arrangeren met de dichtsbijzijnde stier om zo de generatie voort te zetten. :)

 
@Lekkerromig,

Dan maar hopen dat je tuin groot genoeg is voor een kudde koeien...:)

En dat de buren er geen last van zullen hebben. Of ga je die gratis melk geven als compensatie voor de overlast?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan