Ja Mike,
Maar als de financiële boel hier helemaal instort, dan gebeurt dat vast niet van de een op de andere dag. Daar gaat eerst iets aan vooraf.
Eerst zullen er steeds meer en meer mensen zijn die hun schulden niet kunnen betalen en op straat komen te staan.
Als uiteindelijk het systeem dan echt in elkaar klapt, staan die mensen dus reeds op straat. Dan kunnen de mensen die onderdak hebben er misschien mee weg komen dat ze niet meer kunnen betalen, maar hoe zit het met die mensen die eerder moesten opgeven??
Nu is het wel lekker weer, maar je zult het toch met me eens zijn dat Nederland nou niet het meest ideale land is, om het gehele jaar op straat te moeten bivakkeren?
Kortom, Ik denk dat het voor de mensen met de laagste inkomens, en dat zijn er heel veel, weinig zin heeft, om met zijn allen hun centjes, voor zover ze die nog hebben, van de bank te halen met de bedoeling om het systeem in elkaar te laten storten.
Zij lopen de grootste risico om letterlijk op straat te belanden.
De middengroep heeft het ook niet makkelijk, denk ik, om te kiezen, of ze met het huidig systeem willen doorgaan of niet.
De mensen met meer geld, hebben de betere mogelijkheden om keuzes te maken. Of ze willen blijven in dit land, en zien hoe het verder verloopt, of om te kiezen voor emigreren naar een land waar het gras wellicht groener is...