Als je nog twijfelde aan wetenschap als teken van krankzinnigheid...

Een vriendin van mij ging naar het ziekenhuis in België met gebroken vliezen en kreeg om te beginnen een kinkhoestvaccin door haar strot geduwd, ze sputterde nog een beetje tegen, maar dit was toch echt standaard protocol waar ze niet onderuit kon komen.

(Toen ze na de bevalling haar rescue remedy bkoesemremedie wilde nemen raadde ze haar dat toch ten zeerste af... 8O)

Yes I can

 
@lia

Ook zo iets stoms:

Ik ken iemand die nu 6 maanden zwanger is, ze werkt bij een drogisterijketen waar ze de hele dag staat/loopt.

Dat bedrijf laat zwangere vrouwen vervroegd (dus zij nu al) met zwangerschapsverlof gaan door ze in de ziektewet te doen.

Dit i.v.m. misschien een uitvallen van zo'n vrouw. Je bent zwanger maar zo'n bedrijf bestempeld het als 'ziek zijn'.

Te gek voor woorden.

Het is ook geen ziekte,maar wel erg zwaar om de hele dag te lopen/ staan als je hoogzwanger bent hoor.Dus zo raar vind ik dat niet van dat bedrijf.

 
Danielle,

Ja dat is te gek voor woorden he. Die vrouw ken ik, zij heeft bij ons gewerkt, wij noemden haar altijd onze winkeldochter.

Dan ben je zwanger, lees 'gezond' en dan praten ze je ziek, lees stoppen je in de ziektewet.

Doe haar maar de groeten als je haar weer spreekt.

Lia

 
Ik doe niet meer mee met die onderzoeken .

Ik zou niet weten waarom ik baarmoederhalskanker zou krijgen zei ik tegen de assistente van de dokter .

Ik heb nooit een andere man gehad als deze en ik heb 3 kinderen en ik menstrueer al vanaf mijn 44e niet meer .

Ze stond me aan te kijken of ik gek was :D

op mijn 18e is mijn oudste zoon geboren en toen had ik al een knobbel in mijn linker borst .

zo`n 3 cm doorsnede .

De arts verklaarde me voor gek dat ik het niet wilde laten wegsnijden .

Mijn moeder is in 2008 overleden en sindsdien is de knobbel weg .

Ik laat nooit meer iets door een mens met witte jas iets aanpraten .

 
Je doet je forumnaam eer aan! Toch zou ik met dergelijke knobbels niet meteen het advies van de witte jassen afwijzen. Niet alles wat ze te vertellen hebben is onzin...

Mike

 
Als het echt kanker was geweest dan was ik nu 30 jaar later er vast niet meer geweest Mike .

Natuurlijk vertellen ze niet alleen onzin , maar het soort behandelingen die zij menen te moeten doen gaat mij te ver .

En zie nu eens hoeveel vrouwen hun borsten kwijt zijn geraakt en voor het leven verminkt voor niets !

Onder het mom van : ze vertellen niet alleen maar onzin !

 
Lia,

Ze woont vlak bij mij,

Ik spreek haar nooit,want zie haar ook nooit meer de laatste tijd.hoorde wel via via dat ze niet meer kan werken omdat ze erg last van haar bekken heeft..

Of dat waar is weet ik niet

We weten waar dat door komt,die bekken pijn.

Als ik haar zie zal ik haar de groeten doen.

Weet zij van jouw website af?

Als het zo is dat ze bekken pijn heeft,zal ik haar dan vragen contact met je op te nemen?

Dan kun je haar misschien adviseren,als ze daar voor open staat.

 
In aanvulling op de opmerking van Lekkerromig van een maand geleden op deze pagina over pap smears (baarmoederhalsonderzoeken) die vaker positief uitvallen: ik zag gisteren deze http://vimeo.com/53586045 video: de spreekster heeft gisteren gesproken bij Bastiaan in Papendrecht.

Zij heeft het over de uitstrijkjes en over wie die zijn gaan inzetten.

Pas kreeg ik een brief thuis over waarom ik geen uitstrijkjes laat doen: moet ik de reden ook nog op gaan geven zeg!

En verder dit: dus met baarmoederhalsuitstrijkjes is het kennelijk zo dat het aantal valspositieven hoger uitvalt.

Met de ziekte van lyme is het zo: het wordt een epidemie, maar de testen worden bewust zo gemaakt dat het aantal valsnegatieven steeds groter wordt.

En de betrouwbare testen zoals donkerveldmicroscopie of de PCR-test die worden niet erkend in de richlijnen.

 
Ik heb bovenstaand interview met Pleun Snoek met belangstelling bekeken. Eerlijk gezegd verbazen de verhalen die ze verteld me niks. Ik heb zelf ook nog nooit een uitstrijkje laten maken omdat ik daar gevoelsmatig niks mee kan. Dat de medische wereld gebaseerd is op angst is ook voor mij al heel lang duidelijk. De vraag die door mijn hoofd blijft spoken nu is ( er van uitgaande dat wat Pleun zegt: ziek zijn bestaat niet): wij zijn hier allemaal bezig met gezonde voeding om te voorkomen dat ons lichaam ziek wordt, maar als je niet in ziekte geloofd, wat is dan het nut van gezonde voeding? Want als je niet in ziekte geloofd kun je ook niet ziek worden?

Is wat Pleun bedoeld ook dat je met je gedachten je leven manifesteert? Maar dan zou ook moeten gelden dat wanneer je er van overtuigd bent dat een Big Mac tot gezonde voeding behoort dat die geen schade berokkent aan je lichaam.

Ik hoor graag hoe jullie dit zien.

 
@ Lievergezond, bedankt voor het filmpje. Ik ben het ook met veel eens wat Pleun Snoek zegt, maar zie het zelf een beetje genuanceerder.

Om te antwoorden op Wommes' vraag, ik geloof ook dat je met je gedachten je leven manifesteert en heb het ook altijd zo gezien dat veel van die ziektes worden gemanifesteerd juist omwille van mensen hun angstige houding tov hun lichaam en vooral wanneer ze gaan zoeken naar ziektes in bepaalde lichaamsholtes ook al ervaren ze geen symptomen van ziekte. Dan zeg je tegen je lichaam, ik geloof niet dat je gezond kan zijn en VERWACHT zelfs dat je ziekt wordt (waarom ga ja anders ergens cellen gaan afschrapen om ze vervolgens onder een microscoop te laten bekijken en ze te bestuderen naar tekenen van 'ziekte'?) en zeker dokters en pathologen/cytologen die interpreteren bepaalde dingen die ze zien als ziekte of projecteren zelfs een ziektebeeld op iemands lichaam of diens cellen (de waarnemer die ziekte ziet is zelf ziek zoals Pleun het zegt) alleen maar omdat ZIJ dat zo WILLEN zien en daar voordeel aan hebben!!

Eén van de redenen waarom er zoveel valse positieven zijn bij uitstrijkjes is al omdat éénzelfde smeersel door verschillende pathologen onderzocht, een andere diagnose kan worden gesteld, het is helemaal geen exacte wetenschap. Zij beweren altijd dat wat zij doen gebaseerd is op feiten en wetenschappelijkheid, maar het meeste wat dokters doen is gebaseerd op mythes. En heel veel normale of ongevaarlijke dingen kunnen een valse positief veroorzaken zoals hormonale veranderingen, tampongebruik enz.

In het geval van wel of niet geloven in ziekte en of je het dan al of niet manifesteert, geloof ik in het algemeen wel dat dat klopt, maar dat is nog niet het volledige verhaal. Onze mentale toestand en geloofsovertuigingen hebben wel zeker invloed op onze lichamelijke gezondheid, maar voeding heeft ook zijn effect. Verder kun je ook nog ziektes manifesteren omdat je angsten hebt, maar dan niet specifiek omdat je een angst hebt om ziek te worden.

En wow Lievergezond, ze sturen je al een brief met de vraag waarom je weigert om mee te doen met het idiote uitstrijkjes programma? Dat zal wel zijn omdat ZIJ angst krijgen dat een vrouw niet gehoorzaam doet wat zij willen en ze hun macht zien slinken. Baarmoederhalskanker is trouwens een zeldzame ziekte, er is geen enkele logische reden waarom ze vrouwen hier zo voor zouden moeten waarschuwen. Begrijp ook niet waarom er niet meer zijn die zich hierover vragen stellen. Alsof de regering zo bezorgd is om vrouwen hun welzijn..en we bestaan trouwens ook nog wel uit meer dan enkel een vagina en twee borsten.

Denk er ook aan dat hartziekten de nummer één dooddoener is bij vrouwen en rarara, al die onnoodzakelijke baarmoederverwijderingen (en zeker als ze de eierstokken mee weghalen) leiden tot een verhoogde kans op hartziektes!

 
Ik heb ook nog nooit een uitstrijkje laten maken en ik ben het niet van plan ook. Ik heb het er met de gyne wel eens over gehad toen ik zwanger was, die vindt dat je het zeker moet doen. Mijn vroedvrouw daarentegen gaf me groot gelijk. Mijn schoonmoeder van 74 laat nog trouw haar uitstrijkje maken. Dat verzin je toch ook niet? maar goed, de dokter moet ook eten natuurlijk!

Ik heb eens een doc gezien over vrouwen in amerika die hun baarmoeder hadden laten verwijderen, dat is daar nog veel normaler als hier. Je loopt dan veel meer kans op depressie, seks is niet meer hetzelfde. Maar voor mannelijke dokters is dat ding nutteloos als je geen kinderen meer wil. Belachelijk!

Preventieve onderzoeken zijn het afschuiven van verantwoordelijkheid. Als je maar op tijd en stond een dokter laat rondroeren in delen waar je zelf zo ver van verwijderd bent dat je er schrik van hebt dan kun je doen en laten wat je wilt, zo ongezond leven als je wil er kan je dan niks gebeuren.

 
Ik kan een heel eind met wat Pleun zegt mee, maar heb een beetje weerstand tegen haar zelf, beetje onbestemd gevoel krijg ik bij deze vrouw. Het feit dat ze een tijdje bij scientology heeft gezeten draagt wat mij betreft ook niet echt bij aan haar geloofwaardigheid. Alles om ons heen bestaat omdat wij erin geloven, dus als we niet in ziektes geloven zijn ze er ook niet. Welke filosoof was dat ook alweer die daarmee kwam, dat een tafel alleen werkelijkheid wordt door onze perceptie ervan? Zeker zijn wij onze eigen scheppers tot op zekere hoogte, maar hoe zit het dan met zieke kinderen en zieke dieren, hebben die zich ook wat laten aanpraten? Zieke bomen, manifesteren die hun ziektes door onze zieke gedachtes??

Hoeveel mensen geloven niet heilig in artsen? Maar worden ze beter? De kracht van de gedachte is groot, vandaar ook het placebo effect. Ik denk dat bij de meeste mensen de medicijnen werken doordat ze erin geloven, toch worden ze daarvan niet echt beter (de term geneesmiddel is daarom aan vervanging toe).

Ze noemt verder haar lichaam wel een goddelijke tempel, maar volgens mij zit er er niet helemaal in, is ze niet helemaal in contact met de werkelijkheid, maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind.

Dat uitstrijkje heb ik wel een keer laten doen. Toen was ik nog niet zo kritisch als nu, dus dat was ook gelijk de laatste keer. De hele preventieve geneeskunst is gebaseerd op bevolkingsonderzoeken en erfelijkheidsonderzoek. Wat is daar eigenlijk preventief aan?? wat wordt hiermee voorkomen? Net niks. Wat dat betreft moet ik Pleun gelijk geven, het creëert angst en angst maakt ziek (stress): dubbel kassa. Echt preventief zou het zijn om iedereen gezonde voeding aan te bieden, alle rommel uit de supermarkten te verwijderen en de dag op scholen en bedrijven te beginnen met meditatie of iets in die trant. Stel je de economische crisis eens voor die dat op zou leveren ;)

En over hartziektes als doodsoorzaak nr 1 valt ook een kanttekening te plaatsten, zo hoorde ik laatst van een docent van mij, een chirurg (hardcore regulier). Wanneer iemand komt te overlijden moet de behandelend arts een overlijdensrapport invullen. Wanneer de oorzaak onbekend is (het vakje onbekend komt niet op dit formulier voor) zou eigenlijk sectie moeten volgen. Omdat dit vaak omslachtig is en veel leed voor de nabestaande meebrengt (uitstellen begrafenis) zet de betreffende arts vaak hartstilstand in dit rapport (is ook niet echt gelogen ;) ).

Zou er in alle gevallen wel sectie worden verricht of het vakje oorzaak onbekend voor worden opgenomen zou hartziekten van zijn troon worden gestoten en daarmee ook de onderzoeksubsidies verminderen. Dat vakje is er dus nooit gekomen en zijn er heel veel belangen bij gebaat dat dit er ook nooit komt.

 
Ik sluit me daar bij aan Tanja, erg goed verwoord.

In een ander interview (ik heb deze niet gezien) zegt Pleun ook nog dat ze totaal niet let op haar voeding omdat dat dus HELEMAAL NIETS met een goede gezondheid te maken heeft.

Tja misschien als je JC bent dat je dat kan doen maar voor de rest een zeer slecht advies.

Kan uiteraard ook nog grote schade opleveren voor mensen die onder de indruk zijn van de rest van haar verhaal en dan denken 'zie je wel voeding heeft er geen moer mee te maken'...

Ook je verhaal over de chirurg komt mij bekent voor. Ik heb dit vaker gehoordt.

Nou ja ze liegen inderdaad dit keer in principe niet nee als ze doodsoorzaak hartstilstand invullen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.927
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan