ALs iemand hoe dan ook geen dierlijke produkten wil...

Gerard

Well-known member
Het gaat om een buurvrouw van 86 jaar. Ze is nog relatief gezond, dat wil zeggen, ze rijdt auto, ze wandelt (weer) ze kan de trappen op en af lopen.

Het enige vet wat ze neemt is geklaarde boter en geitenkwark. Verder is het strikt vegetarisch wat de klok slaat. Melk en vlees verdraagt ze niet, ik weet niet in hoeverre het mee kan spelen dat ze zich het dierenleed heel erg aantrekt.

Eerst kon ze niet goed meer lopen en had een "sleepvoet". Door sole te drinken is dat een stuk verbeterd, daar is ze uiteraard erg blij mee.

Ze heeft van jongs af aan chronische blaasontsteking en nog wat kwalen, de spijsvertering is heel matig, de leverfunctie is ook niet goed.

Kleine veranderingen in haar dieet pakken vaak direct slecht uit; het lijkt een broos evenwicht.

Ik vermoed dat ze ernstige gebreken heeft aan bepaalde vitaminen en mineralen. Supplementen zoals magnesium kan ook maar heel mondjes maat, iets te veel en het gaat mis.

Nu vraag ik me af, als het organisme in zo'n uitgeputte staat is, waar moet je dan beginnen om iets winst te boeken? Zelf denk ik toch de darmfunctie verbeteren, maar hoe? Wat is, als iemand geen vleesprodukten wil, nog wel goed om te doen?

 
Melkkefir. Het zou mooi zijn als ze wel aan de bottebouillons wil, want gelatine is extreem helend voor de darmeb. Verder zou ik het in zijn algemeenheid zoeken in zo vloeibaar mogelijke voeding.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan