Allergie, waar komt dat vandaan?

Gerard

Well-known member
Hoe komt het nu dat er tegenwoordig zoveel mensen en vooral kinderen, allergisch zijn? Je hoort soms van kinderen die een heleboel dingen niet mogen hebben, ze leven dan als patiëntjes. Hoe is dat te verbeteren?

 
Vaccinaties die o.a. lichaamsvreemde eiwitten rachtstreeks in het bloed spuiten waar het lichaam vanaf wil, ontbrekende enzymen om voedingsstoffen af te breken, doorgefokt voedsel waar onze lichamen niet op uitgerust zijn, de lekke darm en/of een op hol geslagen immuunsysteem door voortdurende infecties.

 
Overbelaste lever

Slecht werkende bijnieren zodat er geen of te weinig histaminase wordt aangemaakt

Te weinig vitamine C

 
Te weinig maagzuur, bijnieruitputting, slechte vertering van eiwitten, vulling ipv voeding vanaf de conceptie.

Hoe te verbeteren? Overstappen op voeding ipv vulling en daarnaast staat het forum vol hoe je lichaam zover te krijgen dat je daar de volle 100% van kan profiteren. Lichamelijk stelsel van kinderen is volgens mij gelijk aan dat van kinderen, alleen wat kleiner.

 
en tel daarbij op de op hol geslagen hysterie dat alles zo steriel mogelijk moet zijn. Een kind kan geen hond, kat of ander beest meer aaien of op de grond spelen of buiten spelen en heel veel moeders (en vaders)willen meteen dat er handen gewassen moeten worden. Het immuunsysteem wordt niet echt geholpen door al die steriliteit volgens mij..

 
Ik denk dat de eenzijdigheid van het dieet er ook wel mee te maken kan hebben. In een docu van Michael Pollan ziet hij kinderen voorbijkomen die veel te zwaar zijn, maar eigenlijk ondervoed. Wat zij eten? Cornflakes, veel producten met high fructose corn syrup en vlees van beestjes die alleen mais eten. Hij laat zien dat zelfs het dna van die kinderen overeenkomsten begint te vertonen met het dna van mais! je bent wat je eet in de meest letterlijke zin van het woord.

De meeste supermarktproducten zijn opgebouwd rond slechts een paar hoofdingredienten (tarwe, soja, maïs, witte suiker) met kleur, geur en smaakstoffen. Zelfs al eet je vers supermarktvlees, melk of eieren, dan nog krijg je binnen wat het dier zelf werd voorgezet. Is het niet logisch dat heel veel kinderen juist allergisch zijn voor granen en soja? Ze krijgen een overdosis binnen en het immuunsysteem trekt het niet meer.

 
In deze moderne tijd zijn we zover van de natuur af komen te staan.

DIT IS het grootste probleem.

Wanneer een persoon aan het werk is in zijn tuin, en met zijn handen in de aarde zit

dan wordt men er op geattendeerd na de tuin klusjes de handen te wassen want anders wordt men ziek of zou je wel eens een gevaarlijk Virus kunnen oplopen Tuurlijk een Virus

maar dat men na de klus een bak koffie met 3klonten suiker en een gevulde koek eet

nee daar ligt het niet aan!, De echte schadelijke bacterie SUIKER

en hetzelfde geldt voor orgaanvlees,ons wordt verteld dat het zeer slecht is maar dat klopt ook wel als dieren worden opgefokt in een Concentratiekampen. en dan kom je weer op het punt, de mens is onwetend

Vroeger dronk met ook regen water wat rijk is aan zwavel en zuurstof

men vertrouwde de natuur vandaag de dag wantrouwen we de natuur.

 
Quote:
Ik denk dat de eenzijdigheid van het dieet er ook wel mee te maken kan hebben



niet de eenzijdigheid, maar de onvolwaardigheid.

Natuurvolkeren hadden vaak maar beperkte keus, kijk bv. naar de Zwitsers die onderzocht zijn door Price, hoofdzakelijk producten van melk (kaas) en een soort rogge en max. 1x in de week vlees en bottenbouillons door de week, als ik me goed herinner. Toch gezonde en vrolijke mensen.

Wat ze innamen was volwaardig en eenzijdig

 
Je trekt me de woorden uit de bek, Marijan, goede post! Het maakt niet wat je eet, als er maar alles in zit. Of, zoals Price het schreef:

Quote:
Het maakt niet uit wat de bron van mineralen en vitamines is, zolang de hoeveelheid maar voldoende is.


Mike

 
Er zijn dus:

externe oorzaken: Vaccinaties, te weinig leermogelijkheden voor het afweersysteem door te schone omgeving.

interne oorzaken: onvolledige voeding, slechte opname van de voedingsstoffen door meerdere oorzaken.

Het ziet er naar uit dat ouders die hun kinderen van de allergie af willen helpen de externe en interne zaken opnieuw moeten overwegen en aan de slag gaan om uit te vinden hoe het op te lossen is.

Zijn er constructieve oplossingen bekend uit de reguliere geneeskunde?

 
Ik dacht dat dat nog in het experimentele stadium verkeerde, wetenschappelijk gezien dan. Dieren en kleine kinderen doen dat al sinds dieren en kleine kinderen heugenis. De natuur wist het al.

 
ja ik heb het ook al gehoord ja.

maar dan moet je poep van gezonde mensen eten en wie beoordeeld of die mensen een goede flora hebben?

 
Quote:
...maar dan moet je poep van gezonde mensen eten...


Ik geloof dat je het begrip 'transplanteren' niet helemaal begrepen hebt. Eten is toch niet hetzelfde als transplanteren. Anders transplanteer ik elke dag wel iets.

 
Quote:
Horeca moet allergie-informatie verstrekken

DEN HAAG (ANP) - Mensen met een voedselallergie moeten in horecagelegenheden inzicht krijgen in wat hen precies wordt voorgeschoteld. Dat meldde het ministerie van VWS vrijdag naar aanleiding van een bericht van de radiozender BNR.

Van restaurants tot snackbars, eind dit jaar moeten ze laten weten welke ingrediënten ze serveren die allergische reacties kunnen uitlokken. Het is nog niet duidelijk hoe ze dat precies moeten doen.

De meeste allergische reacties ontstaan op voedingsmiddelen zoals kippeneieren, pinda's, soja en producten met gluten zoals brood en pasta. Levensmiddelenfabrikanten moeten al langer allergieinformatie op hun supermarktproducten zetten.


 
Quote:
Friendly bacteria even train your immune system to distinguish between pathogens and non-harmful antigens, and to respond appropriately. This important function prevents your immune system from overreacting to non-harmful antigens, which is the genesis of allergies.


Quote:
A comprehensive allergy program needs to address optimizing your diet, intestinal health, and vitamin D levels while avoiding potential triggers. This includes a focus on fermented foods, high-fiber vegetables, and minimal processed foods and sugar. If fermented foods are not a regular part of your diet, a probiotic supplement may be beneficial.

http://articles.mercola.com/sites/a...215Z1&et_cid=DM62434&et_rid=763961051

Quote:
Monsanto's glyphosate herbicide which is ubiquitous in the western diet is the single leading causal factor in the increase in food allergies. Glyphosate IS AN ANTIBIOTIC which kills bacteria and disrupts crucial biological processes leading to disease and early death. The use of herbicides in agriculture must be stopped. Here is another new paper from my colleague Monika Kruger finding glyphosate associated with the chronically ill. http://www.gmoevidence.com/dr-kruge...higher-glyphosate-levels-than-healthy-humans/


Quote:
Let's not forget that gluten causes leaky gut. Pioneering researcher Allesio Fasano, M.D. discovered that in the presence of gluten, our gut's epithelial cells release zonulin; this opens up the tight junctions so that undigested food particles can escape into the bloodstream. Then our immune system attacks the invaders. This response happens to everyone anytime they eat gluten. http://chriskresser.com/pioneering-researcher-alessio-fasano-m-d-on-gluten-autoimmunity-leaky-gut


Quote:
Allergy to pets or dust is often related to a candida overgrowth, in which case probiotics, if they survive the trip through stomach acid, bile acid and bicarbonates, will be totally ineffective.

comments http://articles.mercola.com/sites/a...215Z1&et_cid=DM62434&et_rid=763961051

 
Quote:
Allergies generally start with the body’s inability to produce a certain enzyme, or to produce enough enzymes for the digestive process to work effectively. In conjunction with this is an inability to produce enough bicarbonate essential for the pancreatic enzymes to function properly. When this happens undigested proteins penetrate the bloodstream inducing more allergic reactions. Inflammation in such a scenario is systemic but can focus on the pancreas forcing decreases in the production of bicarbonate, insulin and necessary enzymes.

http://drsircus.com/medicine/sodium-bicarbonate-baking-soda/the-pancreas-bicarbonate-and-diabetes-2

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan