allergie rauwe melk?

zoekertje

New member
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Ben al een aantal jaren bezig met gezond eten en na het lezen van heeel veel boeken ben ik het meest enthousiast over het Paleo en WAPF principe. Ik eet nu een aantal maanden volgens Paleo en voel me er goed bij. Afgelopen week heb ik voor het eerst biologische rauwe melk gekocht. Mmm, heerlijk! Mijn zoontje van 6 smult er van, maar dochter van 8 is geen melkliefhebber. Voor haar heb ik er een aantal milkshakes van gemaakt met aardbei of banaan en honing. Nu heeft ze sinds gisteren een heleboel vlekjes/bultjes op haar buik. Dit heeft ze al eens eerder gehad na het eten van kakifruit. Mijn eerste gedachte is gelijk: de melk! Ze drinkt normaal nooit melk of karnemelk, maar eet wel yoghurt ed. Ook bij anderen drinkt ze wel eens melkdranken of milkshakes en ze heeft er nooit een reactie op. Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, dat ze er niet tegen zou kunnen.

De komende dagen maar geen melk tot de vlekjes weg zijn en dan maar weer een keer proberen wat er gebeurt. Een andere gedachte is dat het door de aardbeien komt. Heeft ze normaal geen reactie op, maar heeft ze afgelopen week veel gegeten. Biologische en niet biologisch.

Is het aannemelijk dat ze allergisch is voor rauwe melk? Zou het zo jammer vinden.

 
Ik had in het begin ook felle reacties op de rauwe melk, na jaaaaaaaren zuivelloos te hebben geleefd.

Ik heb het langzaam geïntroduceerd, we zijn nu een maand of 2-3 verder en ik kan niet meer zonder nu :)

Aardbeien : vergeet niet dat door het slechte weer van nu de aardbeien 'niet echt natuurlijke teelt' zijn... Dus niet verbazen als daar de vlekjes vandaan komen...

 
Aardbeien werden gif-koninkjes genoemd. Zou eigenlijk wel willen weten hoe het er nu mee gesteld is. Maar of telers ons de waarheid zullen vertellen is ook nog maar de vraag.

 
Aardbeien hebben gewoon heel veel zorg en warmte nodig. Niet evident dus in de landbouw tegenwoordig.

Dus de meeste aardbeien worden in kassen geteeld, en 'opgefokt' gekweekt, met tal van chemische toevoegingen. Zo simpel is dat.

(zegt de schoondochter van een teler :) ) (niet van een aardbeiteler trouwens, maar van een kersenplantage-houder)

 
Ik hoop ook op een aardbei allergie, maar het feit dat ze eigenlijk geen melk lust vind ik ook wel een teken.

We gaan het uitproberen. Als het toch de melk blijkt te zijn, probeer ik het nog met rauwe boter ed.

Haar weerstand is momenteel ook niet zo hoog. Ze heeft de avondvierdaagse gelopen, veel te weinig geslapen en teveel snoep gekregen van jan en alleman, dus dat kan ook nog meespelen.

 
Iedereen zoekt wat af, waarom niet gewoon puur eten geven zoals rauwe melk en pas na een maand kijken naar de uitwerking van het voedsel. Zou het zijn dat we te vlug opgeven bij elk teken van huiduitslag of zo meer, ik had ook huiduitslag, maar bleef stug door rauwe melk en onbewerkt voedsel eten, de huiduitslag is verdwenen na een maand.

De rauwe melk zal wel de slechte stoffen er versneld eruit duwen, en hier door de huid.

Misschien zou het zijn dat het lichaam door het juiste voedsel weer zijn evenwicht kan vinden, en dus als eerste de slechte stoffen eruit gaat werken en daarna weer de huid gaaf laat worden etc..

En ze heeft de avondvierdaagse gelopen zeg je, veel te weinig geslapen en teveel snoep gekregen van jan en alleman, dat speelt zeker mee...... Uitputting en dan ook nog suikerbommen gekregen dat is heading for a disaster. Kijk is logisch na wat er voorafgegaan is. Ook dat je zegt van: Dit heeft ze al eens eerder gehad na het eten van kakifruit. En dan toch denk je als eerste aan de rauwe melk als veroorzaker?

En ja aardbeien kunnen huiduitslag geven als je ze veel eet, het is een van de meest vervuilende fruitsoorten, zie:

http://www.weetwatjeeet.nl/gifmeter/?opt_select=1&method=results&group=product&products=f&samples=15&sub_group=country&vg=4&year=2011&month=all&countries=all&order=score&sub_order=score&sub_sort_order=DESC&filter=none&filter_group=1&filter_sub_group=0&opt_select_adv=1&company_filter=supermarket&limit=all&6e92fce7f1d9add19c71361160c496a4=873e971074009d95d22598cd4fd2b8e8&sort_order=DESC#Aardbei

 
Mensen met een melk alergie !

Dit blijkt vaak te ontstaan doordat gewone melk uit de supermarkt de melkklier

heeft beschadigd. Daardoor hebben zij altijd moeite met melkproducten en vaak ook rauwe melk.

Dit zou met rauwemelk nooit ontstaan zijn.

Wanneer een kind na de borst direct op rauwe melk wordt gezet, zou deze alergie nooit optreden.

Het kind wordt dan sterk en zal minder snel ziek worden.



Voor alle jonge moeders
:

De melk iets lauw of warm maken maar zeker niet koken

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan