All potato diet.... Op Ron's Facebook!?

G

Guest

Guest
Was vrij verrast toen ik dit op Ron's FB pagina zag staan..

&feature=fvwrel Hij durft zelfs te zeggen dat er in olie geen voedingswaarde zit.

In mijn ervaring zijn het aardappelen die nauwelijks voeden, 2 uur na een tater maaltijd en ik had altijd weer honger toen ik nog aardappelen at.

De hele presentatie voor wie het aan kan horen en misschien wil weten hoe deze man zulke waanzin kan verkondigen &feature=relmfu

Vind het te bizar voor woorden :/. Zag net ook al iemand iets posten over een nieuw onderzoek dat concludeerde dat eigeel slechter voor het hart is dan sigaretten. De papegaaien komen mij nu toch echt de strot uit.

Heb er geen woorden voor... :cry:

Peace

 
Ron eet ook wekelijks een frietje. Ik heb het met hem hier talloze keren over gehad, evenals zijn standpunt over granen. We agree to disagree, het is niet anders.

Mike

 
Soms is het inderdaad wel verwarrend, die verschillende visies...

Ik haal het beste er maar uit! En luister daarbij erg naar mijn eigen intuitie;)

 
Angela,

Zie dit artikel uit het alleen-lezen forum. De objectieve controlevraag moet altijd zijn: bestaat het al duizenden jaren en leidt het al duizenden jaren tot een goede gezondheid en langlevenheid? Het antwoord op aardappels en grane luidt: nee. Ze bestaan wel duizenden jaren, maar aardappelen werden vooral als medicinale kuur ingezet en staan pas een paar honderd jaar dagelijks op het menu. Granen worden zo;n 10.000 jaar gegeten, maar het heeft geleid tot een kortere levensduur en ziektes die daarvoor niet voorkwamen, zoals: kanker, diabates, tandbederf, artritis, osteoporose, etc. Zo verwarrend is het dus niet.

Mike

 
Mike, dit artikel,van het alleen-lezen forum, wat je net noemde vind ik een ontzettend goed artikel waarmee je aanhangers van andere ideeen kunt vertellen waarom we dierlijke produkten moeten gebruiken(van de grazende dieren)

Ik vroeg me alleen af wat nou die grazende "koeien" aten als er alleen ijs was. Waren er toch nog wat groene plekjes?

En dit allemaal overdenkende, ik zag ergens tekst langskomen hier over fermenteren van groenten enz.deze week, is het dus zo dat de groente ook niet zo belangrijk is in de zin van echte voeding maar dat je het meer nodig hebt als een drager van echte voeding, zoals dan weer de dieren en hun melk. Het lijkt me dat een stoofschoteltje met vlees en groente lekkerder is dan alleen maar vlees. Of wil ik dit denken omdat ik wel ook een groenteliefhebber ben

Eigenlijk wilde ik zelf ook gaan fermenteren maar dat heeft dan helemaal geen nut of wel?

Marijan

 
Quote:
Ik vroeg me alleen af wat nou die grazende "koeien" aten als er alleen ijs was. Waren er toch nog wat groene plekjes?


Wel eens docu's gezien over Groenland of Siberie? De grazers hebben 'gereedschap' (hoeven, hoorns) waarmee ze bevroren planten onder de sneeuw en het ijs vandaan kunnen halen. Dat hebben wij niet.

Quote:
En dit allemaal overdenkende, ik zag ergens tekst langskomen hier over fermenteren van groenten enz.deze week, is het dus zo dat de groente ook niet zo belangrijk is in de zin van echte voeding maar dat je het meer nodig hebt als een drager van echte voeding, zoals dan weer de dieren en hun melk. Het lijkt me dat een stoofschoteltje met vlees en groente lekkerder is dan alleen maar vlees. Of wil ik dit denken omdat ik wel ook een groenteliefhebber ben


Ik ben ook een echte groenteliefhebber. We hebben groente meer dan ooit nodig. De carnivore mens zoog merg uit de botten en had zo een basisch tegenwicht voor hetz uurvormende vlees. Dit kun je ook bereiken met groenten en dit is de moderne manier. Eet dus gerust veel groente!

Quote:
Eigenlijk wilde ik zelf ook gaan fermenteren maar dat heeft dan helemaal geen nut of wel?


Hoe kom je daar nu op? Ik zou niet weten waarom het geen nut zou hebben. Gefermenteerde groente is gezond en zit boordevol natuurlijk probiotica.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan