Alfa liponzuur / R (alfa) liponzuur ?

Gerard

Well-known member
Ik kwam dit tegen over alfa liponzuur:Niet alle alfa liponzuur producten zijn hetzelfde; hoe de kwaliteit de werking beïnvloed.

Hier lees je o.a.:Tenzij het anders staat aangeven bevat het alfa liponzuur product die je nu gebruikt de racemische vorm. Dit is dus niet alleen een product met een lage kwaliteit maar zelfs een product die de goede werking van zichzelf blokkeert!

Nu vraag ik mij af hoe aan de juiste te komen. Van AOV is er b.v. nr 903, dat wordt dan weer R-liponzuur genoemd, in de aanbevolen dosering van AOV staat weer "Het gebruik van R-(alfa-)liponzuur tijdens de zwangerschap of de borstvoeding wordt afgeraden."

 
Ik heb deze gebruikt: klik hier Vitals Ala-Liponzuur -R. Hier lees je ook wat het verschil is tussen de -R en de "gewone" en en de werking ervan.

Echter, de natuurgeneeskundig en orthomoleculair arts vond dit niet zo'n goed idee en adviseerde me het voorlopig even in de kast te zetten.

Als ik het zelf pendel dan zou ik het toch wel kunnen gebruiken, maar goed, ergens voel ik ook wel aan dat ik misschien met dit product iets probeer "af te dwingen" wat met goede voeding, chlorella, levertraan, liefde en geduld ook gewoon in orde komt.

 
Alfa-liponzuur zit in vlees. Ons wordt een semi-vegetarisch voedingspatroon aangepraat vanwege een onbewezen angst voor verzadigd vet en cholesterol. Hierdoor komen we dus structureel alfa-liponzuur tekort.

Mike

 
@indigo: Waarom raden ze het af?

Ik voel me er echt super bij! Schreef een tijd terug over flikkerende halogeenverlichting waar ik erg last van had, het maakte me angstig en ik raakte gedesoriënteerd in de winkels. Sinds ik R alfa liponzuur gebruik is dit helemaal over!

 
@ Angela:

Kijk eens op de site van Andy Cutler (over chelatie en ontgiften van metaalbelasting).

Hij waarschuwt voor het onoordeelkundig gebruik van ALA of rALA. Je zou meer kwaad dan goed kunnen doen doordat je gifstoffen vrijmaakt die zich op een andere plek in je lichaam kunnen gaan vastzetten.

ALA is straf spul. :)

 
@Angela:

Dat heeft hij me niet precies verteld. Hij gaf aan dat hij dit supplement een te specifieke werking heeft om zomaar in te nemen. Ik zie hem over een paar weken weer en dan zal ik hem nog wel om meer achtergrond informatie vragen.

 
MissM, opnieuw kom je aan met onnodige bangmakerij, er is werkelijk niets mis met alfa-liponzuur! De wet van de aantrekkingskracht zegt dat je die informatie aantrekt die past bij jouw eigen beleving. Hieruit maak ik op dat jijzelf dus angstig bent aangelegd.

Mike

 
Omdat dit disnfo van de bovenste plank is, daarom. Hoe vaak ik niet moet constateren dat 'alternatieve' bronnen juist deze disinfo verspreiden!

Mike

 
Ik ben deze week begonnen met Alfa-liponzuur capsules. Alleen krijg ik er vreselijke braakneigingen van. Het voelt net alsof mijn maag helemaal op de kop staat. Als ik dan iets gegeten heb wordt het beter. Heeft dit met maagzuurtekort te maken? Ik drink de laatste tijd de hele dag water met sole en appelazijn, gebruik af en toe betaine.

Albert

 
Alfa Liponzuur kun je beter niet op de nuchtere maag innemen. Beste is na de maaltijd, liefst met wat vet.

 
Iemand hier bekend met een goed merk?

Ik vond deze op iHerb: http://eu.iherb.com/Life-Extension-Super-R-Lipoic-Acid-240-mg-60-Veggie-Caps/9824
Een van de weinigen zonder magnesiumstearaat echter toch wel behoorlijk prijzig (zeker ook nog eens met de invoerkosten erboven op).
Is er een ander goed alternatief?

 
Heksje,
Waarom wil je dat gaan nemen?
Omdat je amalgaamvullingen hebt gehad, kun je nog kwik in je lichaam hebben. Als je lukraak ALA gaat nemen en ook nog in hoge dosissen, zal er teveel kwik tegelijk worden gecheleerd en ook nog eens niet volledig worden afgevoerd en zich daardoor gaat herdistribueren naar kwetsbare gebieden zoals je hersenen.

Daarom heeft Cutler z'n frequent low dose protocol ontwikkeld, zodat de bloedspiegel van ALA constant en laag blijft.

Er zijn veel mensen op het 'kwikforum' die door onverantwoord gebruik van ALA nog veel verder van huis zijn geraakt.

Dus ik zou hier zeker niet mee gaan experimenteren.

Mark
 
Hoi Mark,

Ik meende dat ALA opbouwend was/is voor de bijnieren. Ik heb het ook gebruikt als alternatieve pijnstilling na mijn ziekenhuisopname.
Omdat mijn bijnieren nu zo laag zijn dacht ik er goed aan te doen ALA te nemen en dan wel de R-Liponzuur versie. Ik heb nu de 'gewone' ALA (omdat ik deze toen snel in de winkel kon kopen).

Toen ik de afkorting ALA tegen kwam begon mij al wel een lichtje te branden en dacht ik aan jouw kwik avontuur :-?

Ik kan dit dus blijkbaar beter laten staan. Balen, want op vitamine C reageer ik ook al niet goed.

Dank voor je informatie Mark. Volgens mij heb je me weer ergens voor behoed! :)
 
Ik ben nog niet zo overtuigd van dat ubervoorzichtige van Cutler. Waarom niet gewoon proberen en als het goed gaat zal het wel goed zijn en zo niet, meteen mee stoppen?

Mike
 
Ik ben nog niet zo overtuigd van dat ubervoorzichtige van Cutler. Waarom niet gewoon proberen en als het goed gaat zal het wel goed zijn en zo niet, meteen mee stoppen?

Misschien kun je je nog herinneren dat het bij mij helemaal fout ging op 12,5 mg (!) ALA. Heksje komt met R-ALA (die nog krachtiger is dan ALA) van 240 mg. Dat is 20x zo sterk plus gevaarlijk om zomaar lukraak te nemen, zoals ik al beschreven heb.

Tuurlijk, je kan het proberen, maar ik geef niet voor niets aan dat hier veel mensen met kwikvergiftiging mee de mist in gaan.

Wees gewaarschuwd, Heksje!

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan