albumine

keizertje

New member
Ik heb al sinds kind last van albumine, en heb de indruk dat mijn nieren het moeilijk hadden met de grote hoeveelheden proteine en vet die ik momenteel verbruik. Ik ben net begonnen met de nierzuivering van moritz and voel al minder pijn thv mijn nieren. Zijn er nog mensen die hier last van hebben en wat doen jullie daarmee???

 
Aldrenal nemen, dan krijgen mensen ook tijd om te reageren :wink:

Ik heb geen idee wat albumine is. Toen mijn nieren zich lieten voelen als "prikkeldraad" is me hier toen sole aangeraden. En dat hielp zo goed als gelijk.

 
Albuminurie is een pathologische symptoom waarbij albumine aanwezig is in de urine.

De nieren filteren normaal grote moleculen uit urine. De aanwezigheid van albumine kan duiden op nierproblemen.

Het kan voorkomen bij patiënten die al geruime tijd lijden aan diabetes, zowel type I als type II. Als gevolg van diabetes kunnen kleine bloedvaatjes in het lichaam beschadigd raken. De bloedvaatjes in de nier vormen een soort filtertjes, waardoor een groot molecuul als het bloedeiwit albumine wordt tegengehouden en niet in de urine komt. Bij diabetes raken deze filtertjes "lek" en verschijnt er albumine in de urine.

Albuminurie is zelf geen ziekte, maar een symptoom dat kan optreden bij Diabetes Mellitus en diverse nieraandoeningen. De oorzaak van albuminurie kan worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid proteïne die verloren gaat in de urine van een patiënt. Dit wordt vastgesteld door 24-uurs urine van een patiënt te onderzoeken. 'Normale' mensen hebben <30 mg albumine in de 24-uurs urine. Bij een albumine uitscheiding van 30 tot 300 mg per dag wordt gesproken van microalbuminurie, bij meer dan 300 mg per dag van macroalbuminurie. Er is ook sprake van microalbuminurie als de albumine/creatinine ratio bij mannen groter is dan 2.5 mg/mmol of bij vrouwen groter is dan 3.5 mg/mmol. Het nefrotisch syndroom resulteert meestal in 3.0 tot 3.5 gram albumine per 24 uur, terwijl er bij het nefritisch syndroom veel minder albuminurie is.

Zo dit is de uitleg op wikipedia...

Neem adrenal cortex!!! En ben daar stukken rustiger mee, sole ook.... Maar gezien ik de albumine nog niet was tegen gekomen op de site, vroeg ik me af of jullie meer info hadden???

 
De vetten kunnen niet het probleem zijn, maar het is mogelijk dat je nieren inderdaad moeite hebben met de eiwitten. De oplossing is letterlijk een oplossing, nl. vloeibaar voedsel in de vorm van beestenbottenbouillons, rauwe melk, kefir, etc. Zie ook dit artikel dat ik recentelijk heb geplaatst:

https://www.fatsforum.nl/topic/vlees-gaat-niet-rotten-in-je-darmen

Quote:
Moderne kooktechnieken die uitgaan van vlees zo kort mogelijk aanbraden, waardoor de buitenkant dichtschroeit en de binnenkant zo rauw mogelijk blijft, hebben m.i. geen basis in ons evolutionaire verleden. Om maar te zwijgen over groente die 'knapperig' (lees: onverteerbaar) moet blijven. Ook wordt in een soep of stoofpot niets 'kapotgekookt', waardoor je 'niets overhoudt'. Wat er gebeurt is dat we met heet water de voedingsstoffen onttrekken aan de ingredienten, waardoor deze zich concentreren in de soep of saus, precies dezelfde reden waarom we al eeuwenlang thee drinken. En zijn niet bepaalde soepen en theeen al vele eeuwen lang bijzonder helend? Dankzij moeders kippensoep kwam je als kind toen je ziek was er snel weer bovenop. Niemand minder dan Hippocrates schreef een helende soep voor. Hij was ook een voorstander van kuren met rauwe melk. Beide zijn vloeibare voedingsmiddelen, kauwen niet nodig! Hippocrates was dan ook een dietist en heelde mensen met (vloeibaar) voedsel, vandaar dat een arts vandaag de dag nog steeds een 'recept' uitschrijft, alleen nu is dit helaas geen helende voedselcombinatie meer maar synthetisch gif.


Drink je eten dus!

Mike

 
afgelopen keer had natuurarts ook albumine geprikt, deze was te hoog,

zegt dit dus dat mijn nieren het zwaar hebben?

moest laatst een echo van mijn bovenbuik omdat mijn leverwaardes steeds te hoog waren,

mijn lever zag er goed uit maar ze bleven maar naar 1 van mijn nieren kijken, werd een dokter bij gehaald die ook nog lang heeft gekeken en na wat gemompel tussen arts en verpleegkundige werd er gezegd neehoor mevrouw alles is in orde

nu ik de uitslag kreeg van de albumine begon ik toch beetje te twijfelen :?

 
Ik heb voor mezelf beslist inderdaad nog veel vetten te nemen en meer groentesoepen met bouillons te trekken. Ik heb minder pijn in mijn rug , te veel proteine is momenteel niet echt voor mij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan