Afkickverschijnselen?

Mijn partner heeft gistermorgen zijn laatste kop koffie gehad en nu ligt hij behoorlijk beroerd en met een knallende koppijn al sinds vanmiddag in bed. Hij heeft een paar keer moeten overgeven, maar er kwam geen eten mee. Nu heb ik het vermoeden dat het komt, omdat hij abrupt met koffiedrinken is gestopt. Kan dit en herkent iemand dit? Ik heb ondertussen wel verder op internet gezocht en ook wel wat kunnen vinden, maar ik vermoed dat er hier meer mensen zitten, die dergelijke ervaringen hebben? Vooral dat hij zo beroerd is, kwam ik nergens tegen. En ik maak me uiteraard zorgen over hem.
 
Ik ben een paar keer afgekicked en weer opieuw begonen. geen last gehad.
Het lijkt me gewoon toevallig.
Hoeveel koffie dronk hij dan?
Ik neem aan heeeel veeel.
gewoon langzamerhand vermindeen.

Bouillon drinken?
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het toeval en is hij ergens anders ziek van geworden. Hij dronk zo'n 8 koppen per dag, dus redelijk veel.
Hij wilde vanavond wat bouillon drinken, maar daar voelde hij zich op een gegeven moment ook te beroerd voor, dus is hij gauw weer in bed gedoken.
 
Het gaat na een lange nacht slapen inmiddels een stuk beter met vriend-lief. Gelukkig maar, ik maakte me zorgen. Dus of het van de koffie komt (eigenlijk geen-koffie) of dat hij iets verkeerd gegeten heeft, ik begin nu te twijfelen. Ik vermoed dat iets qua voeding niet goed gevallen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Het gaat na een lange nacht slapen inmiddels een stuk beter met vriend-lief. Gelukkig maar, ik maakte me zorgen. Dus of het van de koffie komt (eigenlijk geen-koffie) of dat hij iets verkeerd gegeten heeft, ik begin nu te twijfelen. Ik vermoed dat iets qua voeding niet goed gevallen is.
Ja, met koffie - of thee ! - drinken stoppen kan heftige ontwenningsverschijnselen teweeg brengen.
Sinds zeven weken gestopt met cafeïne en de eerste 4 weken waren vaak lastig en vooral de eerste 10 dagen echt bagger.
Nu is het prima en voel ik me stukken beter zonder dan met cafeïne.
De ontwenningsverschijnselen kunnen tot rond een maand lang merkbaar zijn - in heftigheid afnemend meestal dan.
Of je ontwenningsverschijnselen bij stoppen met cafeïne inname ervaart - en in welke mate - is afhankelijk van de duur, de hoeveelheden die je innam, en je persoonlijke fysiologie.
 
Koffie heeft zeker invloed op het lichaam. Tamelijk laat in de middag 2 kofie gedronken die sterker zijn dan mijn eigen koffie
snachts kon ik niet slapen.
 
Als ik dat lees, klinkt het best heftig. Mijn vriend is nog steeds niet 100%, maar waarschijnlijk komen we nooit te weten of het nu aan het cafeine gebrek heeft gelegen of dat hij een voedselvergiftiging had. Ergens twijfel ik toch wel een beetje aan het laatste, aangezien hij zijn eten heeft binnen kunnen houden. Ik hou 'm in de gaten
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Als ik dat lees, klinkt het best heftig. Mijn vriend is nog steeds niet 100%, maar waarschijnlijk komen we nooit te weten of het nu aan het cafeine gebrek heeft gelegen of dat hij een voedselvergiftiging had. Ergens twijfel ik toch wel een beetje aan het laatste, aangezien hij zijn eten heeft binnen kunnen houden. Ik hou 'm in de gaten
Ja, afkicken kan een heftig proces zijn.
Het levert ook veel op als je het afkicken weet vol te houden.

Cafeïne is een legale verslavende drug met veel ziekmakende bijwerkingen tijdens het gebruik ervan, zeker voor mensen met een lage(re) tolerantie tegen pepmiddelen.
De koffie-industrie, waar goud geld bij elkaar wordt geharkt door miljoenen koffieverslaafden van hun dagelijkse cafeïneshots te voorzien, doet zijn uiterste best om de mogelijkheid van cafeïneverslaving in de media te ontkrachten ten behoeve van hun business.


 
Ik drink al heel lang geen koffie meer maar inderdaad ging ik op kantoor prompt NA de koffie naar de WC.
Momenteel ben ik aan het experimenteren. 1 nacht lang wakker gelegen maar het gaat mij om de darmen.
Helaas heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.
Wel interessant om die lijst nog eens goed na te lezen. er staat ook duizeligheid bij.
Hoofdpijn heb ik nooit, dus dat is ook persoons-gebonden.
 
Ja, afkicken kan een heftig proces zijn.
Het levert ook veel op als je het afkicken weet vol te houden.

Cafeïne is een legale verslavende drug met veel ziekmakende bijwerkingen tijdens het gebruik ervan, zeker voor mensen met een lage(re) tolerantie tegen pepmiddelen.
De koffie-industrie, waar goud geld bij elkaar wordt geharkt door miljoenen koffieverslaafden van hun dagelijkse cafeïneshots te voorzien, doet zijn uiterste best om de mogelijkheid van cafeïneverslaving in de media te ontkrachten ten behoeve van hun business.


Heftig om dit te lezen. De voedingsindustrie wekt bij mij/ons steeds meer argwaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Ik drink al heel lang geen koffie meer maar inderdaad ging ik op kantoor prompt NA de koffie naar de WC.
Momenteel ben ik aan het experimenteren. 1 nacht lang wakker gelegen maar het gaat mij om de darmen.
Helaas heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.
Wel interessant om die lijst nog eens goed na te lezen. er staat ook duizeligheid bij.
Hoofdpijn heb ik nooit, dus dat is ook persoons-gebonden.
Van koffie krijg ik erg veel last van mijn darmen. Waaronder aambeien. Heb zoveel last van koffie gehad dat ik daarom al jaren vrijwel geen koffie meer drink. Heel soms, 1 of minder x per jaar misschien. Toen op groene thee overgestapt, maar dat veroorzaakte naast een aantal bekende ook weer een aantal andere gezondheidsproblemen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.342
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan