afbraak levercellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Net uistlag van mijn zoon binnen wbt zijn lever, zijn leverwaarden zijn extreem hoog en er is nog steeds duidelijk meer afbraak levercellen,dus niet goed! Internist weet niet waarom?? Ik moet bellen voor een afspraak. Mijn zoon heeft al enkele jaren problemen met zijn lever, hierdoor een jaar ziek thuis geweest,leverbiopsie gehad (niets uitgekomen), met orthomoleculaire geneeskunde is hij weer op de been geholpen door dat zuur/base dieet (daardoor zijn de leverwaarden heel goed gezakt) maar voor hem zo zwaar hij vond het leven niet meer leuk, nu ben ik helemaal om naar WAP, stapje voor stapje introduceer ik wap bij mijn zoon, is er iets wat ik meer kan doen met name voor de lever of weet iemand waar ik hulp kan krijgen die en bekend is met wap en met leverproblemen? leverreiniging ik weet niet of ik mijn zoon zover krijg als ik daar over begin....ik maak me erg veel zorgen... wat niet goed is voor de bijnieruitputting ik weet het maar het is mijn kind waar het niet goed mee gaat.Alvast bedankt

 
Volgens mij zijn er hier velen met leverproblemen.... Maar wat is het dat je zoon wil? Volgens mij is hij volwassen. Wat is het dat hij hier mee wil doen? Aan wil doen? Ik begrijp dat je dit voor hem op wil lossen, maar hij zal het zelf moeten doen. Als hij vindt dat hij iedere vrijdag en zaterdag op stap moet gaan en zichzelf helemaal vol moet gieten met alcobol, wat moet je daar dan de andere dagen op tegenover zetten (= een voorbeeld, geen idee of hij dat wil!)

Als hij daadwerkelijk vooruitgang en gezondheid wil, dan moet hij zeer zeker aan de leverreiniging, de grote en de milde mix iedere ochtend op nuchtere maag (zonder bitterzout) en een paar keer per week lever eten. Genoeg recepten hiervan op het forum te vinden voor als je het niet lekker vindt.

Waarom moet jij bellen voor een afspraak? Kan hij dat zelf niet? Of hebben we wel te maken met een minderjarige?

 
Er staat ook veel geschreven over waar de lever voor staat, onder andere opgekropte woede, frustraties en onverwerkte emoties. Ook hier zal hij mee aan de slag moeten gaan.

 
hij is geen stapper!! hij drinkt weinig tot geen alcohol!Hij heeft zelf een afspraak gemaakt!

Hij is 18 jaar, maar Alexandra niet oordelen over iets waar je niet de achtergrond van weet!!

 
Ik oordeel niet Eye4health, ik stel vragen en geef een voorbeeld. En jammer dat je daar niet op reageert. Jij zet hier een verhaal neer over je zoon, dan mag je verwachten dat er een reactie komt. Als de reactie niet is zoals je hoopt, tja, daar kan ik weinig aan doen. Er zijn nou eenmaal geen kant en klaar antwoorden, vandaar mijn doorvragen. Dit wordt niet op prijs gesteld merk ik uit je reactie welke op mij agressief overkomt. Ik wens jou en je zoon heel veel succes en veel sterkte! Er zullen vast anderen komen die in deze mijn stokje over zullen nemen.

Jij schrijft zelf: Ik moet bellen voor een afspraak. Daaruit kan ik niet afleiden dat hij zelf belt.

 
even het voorstel topic lezen van eye4health had de ogen geopend en had voorkomen dat deze vragen gesteld zouden worden.

dick

 
Dan had ik geweten dat hij 18 jaar oud is. Verder helemaal niets. Dat ze beiden heel veel klachten hebben en Eye4health door de bomen het bos niet ziet.

Of wat heb ik verder gemist Dick?

 
@eye4health
Quote:
Mijn zoon is vanaf zijn geboorte een zorgenkind, eerste 4 jaar bijna niet geslapen, ontzettend druk, ben vanaf toen hij ongeveer 2 jaar was gestopt met het geven van suiker, zoetstoffen en melk.

Hij heeft een vorm van autisme, diabetes sinds 2009, in 2010 een jaar ziek thuis geweest, zijn leverwaarden waren erg verhoogd, vele ziekenhuisonderzoeken gedaan tot een leverbiopsie toe maar er kwam niets uit, wel heeft hij een jaar lang vele paracetamols geslikt om de pijn een beetje te verzachten dat kon volgen de internist absoluut geen kwaad ahum..... uit de biopsie kwam dat hij litekenweefsel op de lever heeft vermoedelijk van de paracetamols.


@Alexandra

Quote:
Of wat heb ik verder gemist Dick?


bovenstaande misschien?

dick

 
Quote:
Maar wat is het dat je zoon wil? Volgens mij is hij volwassen. Wat is het dat hij hier mee wil doen? Aan wil doen?


Geeft absoluut geen antwoord op mijn vragen hoor. Tenzij hij dusdanig autistisch is dat er geen gesprek mee mogelijk is.

 
@Alexandra

is goed Alexandra, wij lezen 't blijkbaar allebei op een andere manier, ik dacht er wel uit te halen dat hij iig geen alcoholist is of zou zijn geweest.

dick

 
Ik vraag me weleens af of Wapf wel geschikt is voor mensen met een heel zwakke lever. Dat het een traditioneel dieet is wat bij traditionele mensen past zegt niets over het feit of mensen met een op een of andere manier erg gehavende gezondheid er ook zoveel uit kunnen halen. Wat als hij puur natuur eet en luistert naar wat zijn lijf wil. Wat wil hij dan eten?

 
het komt bij mij over als oordelen mijn excuses dan daarvoor en ook als dit bij jou agressief overkomt dat is/was zeker niet mijn bedoeling, wbt die afspraak dat begrijp ik, maar hoe denk je dat ik de laatste zin van jou heb gelezen dat vind ik ook niet erg vriendelijk overkomen, ik ben niet zo'n harde tante en heb ja inderdaad moeite met vaak antwoorden op dit forum die op mij hard afkomen, ook daar moet ik aan wennen. Ik ben ook in de leer en dat is met vallen en opstaan! Mijn zoon wil echt wel als ik zie wat hij allemaal in deze 18 jaar heeft moeten doen om "gezond" te worden (wat tot op heden niet echt is gelukt, van alles gedaan daarom zo blij met wap,maar moet geen wonderen verwachten in een korte tijd weet ik ook!) neem ik mijn petje voor hem af, vooral nu in zijn pubertijd. Het viel mij rauw op mijn dak de uitslag vanmorgen en wilde graag advies bij jullie? Ook al is hij dan volwassen toch is hij anders vanwege zijn autisme en kun je hem niet vergelijken met iemand die geen autisme heeft met dezelfde leeftijd, je schrijft over woede,etc maar hoe ga je daar mee aan de slag?? geen idee?

Ik merk in ieder geval dat hij wel wil, hij gaat zelf al aan de sole, h202 en citroensap,lever ook al vind hij het niet lekker.

Ik ga mijn best doen om het samen met hem op te lossen (even laten inwerken bij hem) en dan zien we wel hoe het verder gaat

 
OOh ik zie nu pas de andere reakties staan en ik zit te huilen achter de pc ik neem even rust nu maar toch bedankt

 
9 van de 10 pubers gaan in het weekend stappen, stoppen zich vol met junkfood en willen niet onder doen van hun vrienden. Ik zeg nergens dat de zoon van Eye4health een alcoholist is. Wat ik aangeef is dat jongeren ook hun eigen ding willen doen en dat staat vaak haaks op wat je als ouder voor je kind wilt. Enne, staat duidelijk bij he, het is een voorbeeld!

Ik ben het niet met je eens Kajsa. Ik denk dat wapf juist een hele goede voedingswijze is voor mensen met een zwakke lever. Zonder deze manier van eten had ik nu geen galblaas meer en zat ik waarschijnlijk aan een hoop medicatie om de lever draaiende te houden. Ik heb maanden 24/7 pijn gehad aan mijn lever, galkolieken erbij en een verstoorde alvleesklier.

 
eye4health

Zorg dat (als hij het al doet hoor) stopt met soda drinks vanwegen de fructose

en niet veel fruit eten alleen nog maar zuur fruit maar ook dat met maten.

Ik zou aan de levertraan gaan http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie.html, Spirulina,Keltisch zeezout en h2o2

En op al het voedsel letten waar fructose in kan zitten .

 
@ Eye4health

Wat je neerschrijft komt hier heel herkenbaar over. Het kan zijn dat de lever niet in staat is om de paracetamol af te breken. Zelf kwam ik hier pas op mijn 29e pas achter.

Liever gezond meldde vorige week onder een ander topic dat

Mariadistel erom bekend staat dat het de lever aanzet weer nieuwe cellen aan te maken.

Zelf heb ik goede ervaringen met fytotherapie op dit vlak. Destijds gebruikte ik hiervoor Chelidonium Centaurium.

Meer zie volgende link :

http://www.bonusan.nl/vademecum/chelidonium_centaurium_complex_tinctuur.html

 
Eye4health, misschien help dit om de lever beter te begrijpen en ik hoop dat alles goed komt voor je zoon.

Wat vertelt de lever ons?

Heb jij iets op je lever? Heb jij iets te vertellen?

Energetisch gezien is de lever verantwoordelijk voor het zeker stellen

van een soepele stroom energie door lichaam en geest.

Onze lever heeft het niet makkelijk, een moeilijke taak is voor haar weggelegd

Zij is verantwoordelijk voor onze energie,

door haar invloed stroomt deze vrijelijk en gelijkmatig.

Zij heeft dan ook een zeer belangrijke invloed op ons bloed.

In tijde van rust slaat de lever bloed op

zodat als wij weer actief worden, zij ervoor kan zorgen

dat ons bloed weer vrijelijk gaat stromen.

Stagnatie van het bloed betekent meestal problemen

nerveuze spanningen, frustratie, humeurig zijn, geïrriteerd zijn.

Deze emoties verstoren de leverfunctie

Besef dat deze emoties de energiestroom kunnen belemmeren.

De lever is een prachtig orgaan, groot en machtig

zij is dan ook de opslagplaats van doelstelling, vastbeslotenheid en moed

maar zij is ook speels en houdt wel van een avontuurtje.

Organiseren is echt iets voor haar, daar is zij het best in

maar ze heeft ook een andere kant, ze wilt graag haar zegje doen.

Ingehouden woede, niet-geuite gevoelens kunnen tot uitbarsting komen

als je deze niet kan uiten.

Als men teveel verandert en teveel plannen maakt in een keer

kan dit weleens teveel voor onze lever zijn.

Teveel spanning leidt weer tot ergernis of depressie.

Jaloersheid is ook zo’n emotie die ten koste gaat van onze lever.

De lever is blij met veranderingen die goed voor je zijn,

een vrolijke en vriendelijke omgeving, dat is waar de lever van houdt.

Als je wilt weten of je lever goed functioneert

krijg je een gevoel van welbehagen over je heen

en je voelt de energie stromen in je lijf.

Laat je echter nooit teveel meesleuren door emoties.

Als je iets wilt zeggen, zeg het dan.

Op een vriendelijk open manier

Ben je kwaad,

probeer op een gezonde manier deze kwaadheid op te lossen.

Je lever zal er dankbaar voor zijn

Ooit heb ik ergens gelezen dat de ziel in de lever zetelt en dat zou best kunnen

De lever is machtig orgaan, dit laat zich wel blijken door haar grootte

ze zorgt ervoor dat jouw hart klopt in je lichaam

jouw bloedvaten blijven soepel door de lever,

wil je dat je eten goed verteerd wordt, zorg dan goed voor je lever

zelfs de helderheid van je hersenen en jouw spierkracht

is in handen van de lever.

De lever is uniek, zij heeft dan ook een geheim

want zij is als het ware ‘onsterfelijk’.

Als de cellen van je hart of je hersenen afsterven,

is het begin van het eind.

Zij kunnen niet zomaar vervangen worden

maar de cellen van onze lever worden

wonder boven wonder steeds opnieuw gevormd.

De lever heeft het vermogen tot vernieuwing in zich.

Zij is taai, onze lever, zij doet ook vreselijk haar best

en als je denkt dat ze gauw uitgeput raakt heb je het goed mis.

Ze zal gaan tot het uiterste.

Wist je dat er miljoenen ‘werkslaven’ in de lever voor jou aan het werk zijn

Ze zijn dan wel niet groter dan één of twee millimeter,

maar ze werken voor jou alleen.

Maar haar kunde is niet onbegrensd, want ook zij heeft haar grens.

Constante druk die steeds maar door en door gaan

vergt heel veel van dit prachtige orgaan.

Ook tekort aan goede voedingsstoffen, het gevolg van slecht eten,

vernielen in de lever veel te veel cellen.

Wat ook nog eigenaardig is aan de lever dat zij met al haar vele functies,

(en dat zijn er heel veel) deze verricht worden door een enkele soort cel.

Geen honderd verschillende soorten wat je eigenlijk zou denken.

Met hun allen, en dit kunnen er miljoenen zijn, bij elkaar geregen als een fijn snoer

worden zij omringd door een altijddurende stroom van bloed.

Als je vriendelijk wilt zijn voor je lever, neem dan op tijd rust

Doe niet teveel in één keer, en eist geen dingen van je lever die teveel voor je zijn

Heel belangrijk voor de lever is regelmatig te eten

eet verse onbespoten groenten en fruit, blijf zo dicht mogelijk bij natuurlijk eten

Gebruik geen suiker, honing is beter

Bij het eten zorg ervoor dat er genoeg speeksel voorradig is,

ga buiten in de natuur wandelen, neem een zonnebadje als de zon schijnt

en wees matig met alcohol, de ergste vijand van de lever.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan