advies gevraagd, wit bolletje in keutel

vitalinda

New member
Hoi,

Na een lange tijd alleen lezen heb ik nu toch een dringende vraag.

Mijn dochter heeft net ontlasting gehad en omdat ze er altijd naar kijkt viel iets op.

Het waren allemaal keutels, dat gebeurd wel vaker, maar 1 keutel was opengegaan en daarin zat een wit bolletje wat nadat ik het aanraskte in allemaal heel kleine bolletjes uiteen viel. Het lijkt me niet dat het een klont eitjes was, het leek een soort verkalking ofzo, maar dan zachter denk ik. Ik heb het niet heel uitgebreid bestudeerd, dat laat ik aan de professionals over. De kleur was hehemaal wit. We hebben straks een afspraak bij de huisarts, ik zou graag tips ontvangen over wat ik de huisarts kan vragen en vragen te onderzoeken.

Bij voorbaat dank

Linda

 
Ps we eten redelijk gezond, niet helemaal volgens wapf, maar wel redelijk veel vet, weinig suiker, spelt desembrood, yoghurt, eieren enz In deze vakantie is er wat meer suiker in gegaan, maar ik denk niet dat dat de oorzaak kan zijn.

 
Ontgifting? Je hebben deze zomer meer vulling gegeten dan anders en als je dan weer terug gaat naar voeding dan kan er ontgifting plaats vinden. Ik heb weleens witte/beige stukken in mijn ontlasting en dan weet ik dat ik allert moet zijn op de alvleesklier. Geeft ze buikpijn aan? Zouden het gal of leverstenen kunnen zijn?

Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.

 
De huisarts had geeeeen idee. We laten in ieder geval testen op eitjes, maar dat zijn het niet, weet ik nu al. Hopelijk wordt het onderzocht door iemand die nog niet is afgestompt en verder zoekt. Ik had gevraagd of er gekeken kon worden naar bijvoorbeeld medicijnresten, maar dat kon niet, alleen eitjes.., tja.

We maken ons geen zorgen meer nu, ze heeft geen pijn, geen andere klachten, behalve dan altijd donkere kringen onder haar ogen. Ik dacht daarbij eerst aan magnesiumtekort omdat sat zich soms zo uit. Maar nu na ruim een half jaar aanvullen met magnesiumolie, afgewisseld met mgcitraat blijkt dat het toch niet te zijn want de kringen verdwijnen niet.

We gaan er maar vanuit dat het iets was wat eerder vastzat en nu loskwam. Wel raar want het was een witte bal van ong 1 cm in doorsnee, die heel makkelijk in allemaal kleine bolletjes van 1 mm uit elkaar viel, droge bolletjes ingesloten in de grotere bol en die weer in edn keutel. Over een week kan ik bellen, wie weet.

Ontgiften.... Vreemd verschijnsel op deze manier hoor.

Bedankt nogmaals

Linda

 
Bedankt, kan ik weer even verder.

In het verleden had ze een aantal allergieen, maar die heb ik allemaal weg kunnen behandelen, dacht ik:)

Ik ga weer opnieuw zoeken naar waar ze allergisch voor zou kunnen zijn.

Soms is het zo moeilijk om voor mezelf en mijn dochter te zien wat er mis is, ik ga maar eens een afspraak maken bij iemand anders. Ik verdenk eigeel ervan al een tijdje.

Ik vind het heel lastig om wap te eten ivm allergieen.

Ze was vroeger allergisch voor een aantal dingen waarondermelk en alle producten daarvan maar ook eieren, dat zijn beiden toch grote dingen binnen wap. Nu ik erover nadenk zijn die wallen misschien wel begonnen na de start van wapf. tenminste toen werd zichtbaar dat er iets niet goed zit.

Werk te doen.

Groetjes linda

 
Had ze dan niet een allergie voor gepasteuriseerde melk en de producten daarvan?

Kan ze rauwe melk, kefir en yoghurt wel verdragen?

En heeft ze genoeg maagzuur?

Lia

 
Ik weet wel zeker dat ze niet voldoende maagzuur heeft. Donkere kringen onder de ogen verraden dat de nieren en bijnieren het moeilijk hebben. De Chinezen noemen dit 'zwakke nierenergie', wat je gerust kunt vertalen als bijnieruitputting. En 1 van de symptomen van bijnieruitputting is...maagzuurtekort.

Mike

 
Ze heeft volgens mij net als ik, niet voldoende maagzuur, we eten nu 2 maal per week bottensoep, meer keer wil ze nu niet. Waarschijnlijk was het een allergie voor gepast melk. We hebben een tijdje kefir van paul blokker gebruikt maar ik kan daar nog niet tegen en om nou elke keerzover te rijden voor 1 fles.... Ze eet wel bio yoghurt en ze heeft daar geen klachten van tenzij de wallen daarvan komen. Eieren eet ze ook, maar misschien is dat beter niet te doen.

We beginnen de dag met 1 zuurdesem met ei in roomboter of kokosolie, soms met kaas erbij

Vetoplosbare vit c, bijenpollen, rozenbottelpoeder, bijnierconc en afwisselend calc mag znk en kelp selenium.

Tussendoor soms een smoothie met banaan, yoghurt, vet en soms met rood sap, banazn en vet.

Lunch is 2 zuurdesem met boerenkaas, soms geit soms koe

Voor mij is dat vaker avocado, alfalfa en 1 zuurdesem

Dan yoghurt tussendoor of bij het avondeten.

Avondeten is groente, vlees of vis en weinig of geen koolhydraten en 2 keer per week soep

Wanneer ze naar school gaat neemt ze een muffin van kokosmeel mee.

Alles bij elkaar denk ik dat we op de goede weg zijn toch?

Ik heb nog edelgist staan, dat gaan we weer gebruiken voor het geval het vit b tekort is.

Tips zijn uiteraard welkom.

Ze is gek op brood met kaas en dat neem ik haar liever nog niet af. Ze krijgt al geen suiker meer en 3 desembroodjes per dag(spelt) moet toch kunnen voorlopig?

Ik lees al lange tijd mee en weet dus dat wij bijnieruitputting hebben en te weinig maagzuur, we eten al een tijdje op bovenstasnde manier, maar het lijkt nog niet zoveel te doen helaas.

Ikzelf ga binnenkort soep als lunch nemen, maar ik zie mijn dochter dat niet doen en elke dag als avondeten.... Dat zal ze me niet in dank afnemen, maar als het moet.....

Ik hoor graag nog wat meer adviezen hoir, tenminste als ik nog iets niet goed doe.

Linda

Ze gebruikt net als ik 1 bijniersuppl per dag, we eten voldoende vet, groenten en wrinig fruit en 1 keer per week wat suiker

 
Ps, ik kan niet tegen keltisch zout, ik krijg het er benauwd van en wij kunnen beiden niet goed tegen citrusvruchten, dus sole en citroensap slaan we over, we eten weinig zout, misschien te weinig, maar ik ben een beetje bang heworden van tafelzout. Misschien toch beter daar wat meer van gebruiken?

 
Voor wat betreft het zout:

mocht Keltisch Zeezout een no-go zijn dan kun je evt. Bergkernzout gebruiken, te bestellen via puur eten en leven.

Lijkt me beter dan geraffineerd zout.

Owh, enne, welkom!

 
Van melk kun je ook witte ontlasting krijgen. Als de maag niet optimaal functioneert dan kan de kleur van de voeding het zelfde zijn als de ontlasting.

Zelfde geldt voor witte rijst.

 
Vitalinda, hoe weet je eigenlijk zo zeker dat het geen eitjes zijn?

Ik weet het ook niet hoor maar dat lijkt mij toch een van de meest voor de hand liggende verklaringen

 
Dat denk ik zeker te weten omdat deze bol uiteen viel in bolletjes van 1 mm ongeveer. Eitjes zijn met het blote oog bijna niet zichtbaar. Maar het is opgestuurd en over een week heb ik de uitslag. Dus tot die tijd ff wachten maar.

Linda

 
Oke ben benieuwd, ik kan mij namelijk nog vaag herinneren dat ik een aantal jaren geleden ongeveer hetzelfde heb waargenomen in mijn ontlasting.....

 
Als je de bouillon helder maakt, kun je het bij de maaltijd geven als "drankje", dat lukt hier aardig.

 
Vitalinda,

Het kan nog wel beter hoor.
Quote:
soms met rood sap, banazn en vet.



Wat is het rode sap?

En bananen: je leest hier toch al eventjes mee dan weet je toch dat bananen suikers en zetmeel zijn, niet bepaald goed om gezond te worden.

Ik mis ook vetten in de vorm van slagroom/creme fraiche.

Je zou de ochtend ook kunnen beginnen met een 1/2 liter yoghurtsmoothie per persoon, daar kun je zeker op voort tot de middag.

Dat zou je ook (af en toe) onder de middag kunnen eten ipv brood.

Wat ook lekker (en vet) is: de stoofpotjes en uienrelish.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan