Advies gevraagd opgezette aderen en koude handen.

G

Guest

Guest
Door mijn zwangerschap heb ik verdikte blauwe aderen overgehouden, vooral op mijn bovenbeen en knieholtes. Na de eerste zwangerschap viel het wel mee maar 1.5 jaar later na mijn 2e zwangerschap was het een stuk erger. Ik heb ook altijd al last gehad van blauwe plekken en koude handen(de laatste maanden eigenljk bijna niet maar het is even afwachten tot de koudere dagen weer komen), misschien staat het 1 met het ander in verbinding.

Op sommige dagen als het wat warmer is heb ik door deze aderen een stekerig gevoel in mijn benen, vooral in mijn linker.

Nu ik al een tijdje vitamine C supplementeer zijn de blauwe plekken veel minder.

Ik ziet ook te denken om misschien dat bijnierhormoon een paar maanden te gebruiken omdat dat ook zou kunnen helpen om iets aan te komen en de last van koude handen te verminderen.

 
Debsy daar heb ik ook mijn hele leven al last van van die dikke aderen in combinatie met een dunne huid. Bij hitte ervaar ik geen steken, wel een heel zwaar gevoel in handen en benen. Het is dan net alsof het bloed niet lekker stroomt.

Verder heb ik ook last van kleine bloedpuntjes en gesprongen adertjes over heel mijn lichaam.

De bijnierhormonen heb ik sowieso nodig, deze moeten alleen nog besteld worden.

Heb jij bijnierhormonen al eerder geslikt en had je er toen geen baat bij wat betreft je aderen?

 
Dit vond ik net op een site:

Duizeligheid: Wanneer iemand gaat staan vanuit zittende of liggende positie, stijgt de systolische bloeddruk (de druk die ontstaat wanneer het hart het bloed in de slagaders pompt) tien punten doordat de bloedvaten in het onderlichaam samentrekken om bloed naar het hart, de longen en het brein toe te leiden. Dit proces wordt mogelijk gemaakt door het hormoon epinefrine. Bij mensen met uitgeputte bijnieren zijn de bloedvaten niet in staat om te reageren op het vrijkomen van epinefrine vanwege een laag cortisolgehalte, waardoor dit proces niet plaats kan vinden en de bloeddruk daalt. Dit proces werkt duizeligheid in de hand;

Spataderen: Wordt veroorzaakt door bloedophopingen in het onderlichaam, wat weer veroorzaakt wordt door een disbalans in epinefrine;

Het hele stuk staat op deze site:

http://jessevandervelde.com/afgemat-geradbraakt-en-uitgeteld-de-uitgeputte-bijnier/

 
Hoi Cham, Dat ervaar ik ook, zware handen. Als het echt warm is worden mijn handen ook heel warm en met koud en warm weer ook rood/blauw van kleur.

Zoals de temperatuur nu is heb ik het eigenlijk prima. Ik ervaar ook al een sterke verbetering in mijn vermoeidheid want tot voor kort was ik ook heel moe en ging ik al heel vroeg slapen s `avonds.

Die duizeligheid had ik voorheen ook veel erger, nu bijna niet meer.

Bijnierhormoon heb ik nog niet geslikt maar werd me in een ander topic geadviseerd toen ik het had over "niet in gewicht aankomen". Misschien is het een zetje dat mijn lichaam nog kan gebruiken.

 
Ik ga de adrenal ook weer gebruiken.

Zoveel herkenning in het e-book van Mike en in andere topics.

Wat fijn dat je vermoeidheid en duizeligheid stukken minder zijn!

Heb je dat allemaal te danken aan je voeding?

 
@Debsy
Quote:
Misschien is het een zetje dat mijn lichaam nog kan gebruiken.



Ik proef hier een aarzeling, waarom ga je het gewoon proberen en zeg je:

Quote:
Dit is het zetje dat ik nodig heb ik ga het bestellen en gebruiken.


Lia

 
de hawthorn staat bij: handige adressen ( is van living foods/hawthorn sea minerals)

serrapeptase is van doctor's best

 
Poekie, waarschijnlijk heb je gelijk. Ik ga eerst even opmaken wat ik nog heb qua supplementen want ik wil niet teveel tegelijk gebruiken.

Waar kun je bijnierhormoon bestellen en van welk merk is het beste?

Dirtsa , ik heb daar nog nooit van gehoord ik ga er even op zoeken.

 
Ik ben ermee begonnen op advies van Mike en Dia, ik heb naast alle andere problemen ook veel last van mijn bloedvaten. Spataders in mijn hoofd door een zeer slechte afvoer, vanwege te dunnen en verstopte jugulars, erg koude handen/voeten(vooral rechts) zo koud dat zelfs mijn botten pijn deden ( dit is overigens al zeer verbeterd hoor, nog wel enig verschil tussen links en rechts, maar geen pijn meer en ik kan nu veel gemakkelijker warm worden)

Als kind al lage bloeddruk, snel flauw vallen en duizeligheid, hartkloppingen.

 
@ Cham, ik ben eigenlijk al 10 jaar bezig met gezonder te eten. Het begon met biologisch toe te voegen. Toen naar een fytotherapeut omdat ik PCOS had. (ik krijg een deja vu, had jij dat ook niet?) Dat was binnen korte tijd verholpen. Inmiddels had ik Nourishing Traditions ook gelezen dus veel roomboter, volle gepasteuriseerde melk toegevoegd, vette vis. Maar nog niet heel consuquent gezond. Zelfs wat foutjes gemaakt, want door halfbakken te vasten heb ik tussendoor ook nog een spastische darm ontwikkelt. Dit heeft ongeveer 1 jaar geduurd.

Voor mijn zwangerschappen voelde ik me wel al best fit maar was denk ik nog niet gezond genoeg, heb beide kindjes zelf gevoed een poosje en na de 2e (die had ik 14 maanden gevoed) was ik echt op was ook richting mager.Meer dan een half jaar geleden dit forum ontdekt en besloten nu echt verandering te brengen. Steeds meer geelimineerd en goede dingen toegevoegd oa levertaan. Ik drink eigenlijk heel vel rauwe melk dat vind ik heerlijk en maak iedere week een flinke pan bottenbouillon ook maak ik Mikes fruitsmoothie 2 x per week.

Mijn energiepeil is vooral de laatste maanden flink omhoog gegaan.

@ Dirtsa. Bedankt. Hier ook een erg lage bloeddruk, ik wet niet hoe het nu is, maar zelfs tijdens mijn zwangerschappen was hij vrij laag.

 
Ik ook hoor, de verloskundige prees mij altijd, want een hoge bloeddruk vinden ze gevaarlijk. Ik heb ook jaren gedacht: gelukkig heb ik van mijzelf een lage bloeddruk 8O

 
(ik krijg een deja vu, had jij dat ook niet?)

Hoe bedoel je dat, die deja vu?

Verder klinken je voorderingen goed Debsy.

Doen je kids het ook goed op de voeding??

Mijn bloeddruk is trouwens ook altijd bedroevend laag geweest :? (bijnieruitputting?!)

 
Hoi Cham,

Iemand schreef over PCOS en ik dacht dat jij dat was , maar dat was iemand anders.

Kinderen doen het zeker goed, al is het soms een beetje schipperen. Ze krijgen veel smoothies en rauwe melk. Kaas vinden ze lekker en stukjes komkommer.

 
He Debsy,

Geeft niks, naast alle andere klachten gelukkig geen PCOS :mrgreen:

Tof dat je kindjes het zo goed doen (op de voeding)

 
Belangrijke stukjes

Quote:
I point out that the true force that “pumps” the blood is the generation of osmotic pressure at the cellular level. This osmotic pressure is generated primarily through the creation of water from the metabolism of food. The food that is the most efficient at generating water are the fats for the simple reason that fats possess copious amounts of hydrogen that can combine with oxygen in the process of cellular metabolism.


Quote:
Second, there can be a weak primary streaming force in the person, a situation that often gets worse as the person ages. In a sense, as we age our basic “vital” force gets weaker, the very force that “pushes” the blood up our veins and the sap up the trees. This can be the result of a myriad of causes, some of which must be addressed in a true therapy for varicose veins.


Quote:
In order to increase the osmotic push in the veins, the first part of the therapy is to ensure adequate good quality saturated fats in the diet. This should include the whole nourishing traditional dietary approach, with particular attention on including liberal amounts of butter and coconut oil in the diet. Coconut oil not only provides saturated fats, but the lauric acid in coconut oil has the added benefit of an anti-microbial element.

In order to help with the digestion of fats, the diet should include lacto-fermented vegetables, particularly sauerkraut, and bone broth, which is a general digestive tonic.


Quote:
The best studied herb for varicose veins is horse chestnut, an herb that contains a rutin-like compound called aesculin, which is a specific nutrient that strengthens the blood vessel walls–the tannins in the horse chestnut “tan” the blood vessels, just like they tan a hide, which means they shrink and strengthen the walls. The preparation I like is Horse Chestnut comp from Mediherb, which is a mixture of Horse Chestnut and other tannin-rich herbs. The dose is 2 tablets twice per day for at least one year if significant symptoms are present.

Finally, the most rutin rich food source is probably buckwheat greens. The best supplement for this is the Standard Process product Cyruta Plus, given at the dose of 2 tablets three times per day.


Quote:
In order to help strengthen the vital force, perhaps the best therapy is regular vigorous movement of the lower limbs. This can be a regular walking program, yoga, spatial dynamics exercises, rebounding or any activity that tones and activates the muscles in the legs. This should be done on a daily basis to see optimal benefits.

This intervention should prevent further development of varicose veins and, if followed faithfully, even help them regress.


 
Bedankt Debsy,

Ik ga eerst eens kijken wat de Adrenal, vitamine c,levertraan en h2o2 in combinatie met de voeding gaan doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.688
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan