advies gevraagd levertraan/visolie

Henry

Member
ben al een tijdje aan het oriënteren op levertraan en visolie,maar zie even de bomen niet door het bos in het grote assortiment.Ik heb ook een dubieus stukje gelezen van Mike van een jaar geleden zie hier:

Quote:
Helaas mag Vitavie deze smaak niet verkopen, omdat op het etiket vermeld staat dat de levertraan met stevia gezoet is. Stevia mag in de EU nog steeds niet verkocht of gebruikt worden als zoetmiddel, wel voor 'uitwendig gebruik'. De kaneelsmaak is daardoor uit het assortiment verdwenen, helaas. Hij is inderdaad heel lekker en je proeft de levertraansmaak totaal niet!


Via Vitavie wordt het weer normaal verkocht,en er wordt niets gemeld zoals in het stukje van Mike ,Nu is de levertraan ook verkrijgbaar in gember,pepermunt,drop en sinaasappelsmaak zit daar ook stevia in? en heeft het dan niet een vieze smaak?

Het belangrijkste wat ik wil weten is welk product het beste bij mij zal passen ,bij mijn ontstekingen(artirtis psoriasis) en wat is het verschil tussen visolie en levertraan dus waar zit het beste en het meeste in?ik lees dat vele de levertraan nemen (blue ice),ik denk dat dit daarom het beste is.Ik probeer meer te helen dus heel graag jullie advies voordat ik dit koop.

mvg henry

 
Wat betreft de stevia, toen Mike dit schreef was stevia nog een verboden product in Nld. En ondertussen niet meer. Zelf gebruik ik de levertraan zonder smaakje, dus geen idee of de rest lekker smaakt. Ik vjndt de gewone levertraan goed te doen.

 
Henry mijn advies is de skate liver oil , lees maar op vitavie. Nl waarom. Anders de blue ice combinatie levertraan en boter olie

 
heb ook al zitten te zoeken wat skate liver oil is kan het niet vinden ,liver is lever maar skate?

 
Moet je even op vitavie.nl kijken en dan zoeken op skate liver oil. Kan geen link geven want ik zit nu op de gsm te typen. Als je niet kan vinden dan stuur ik het morgen wel even.

 
kan het daar niet vinden wat de naam skate liver inhoud, het is inderdaad een interessant middel.vooral ongecontroleerde celgroei wat ik lees .En dat is nou net het probleem van psoriasis,ik weet niet of deze werking ook geld bij de andere producten van blue ice.

 
Henry,

Skate is Rog (cod is kabeljouw, vroeger maakte ze het van walvis). In deze Levertraan zit ook visolie, omdat het gefermenteerd is zit alles er nog in. Ik had ook gehoord dat skate iets beter smaakt, maar het smaakt schijnbaar nog steeds heel erg naar levertraan al kunnen sommigen het goed hebben. Ik denk denk dat ze allemaal goed zijn(van green pasture dan), dus zoek een lekker smaakje uit, ik heb geen ervaring welke het beste smaakt.

Die van Cod is beter voor je hersenen en skate is beter voor je gevrichten, wat het beste is voor je huid is weet ik niet.

Ik heb nog steeds geen levertraan gekocht omdat het mij nu nog te duur is. Maar ik wilde je wel nog wat meer informatie, die ik hier nog niet gelezen had, geven die ik hier op het forum heb geleerd

 
Henry ik had mijn stukje in de tussentijd nog even aangepast

 
oké ik vind voor mij interessant dat de skate tegen ongecontroleerde celgroei is ,en dat is net het probleem van psoriasis.zal het verder uitkienen met de info op ons forum.bedankt.

 
Henry,

Op mijn site vind je ook informatie van de levertraan van kabeljauw en rog: http://www.voedingisgezondheid.nl/levertraan.html

De informatie komt van vitavie.

Zelf hebben wij de skate liver oil (rog) met sinaasappelsmaak. Deze kun je ook innemen zonder iets anders er achter aan.

Vind ik he? Laatst reageerde iemand dat ze zelfs die levertraan niet lekker vond.

Lia

 
mooie info op je site Lia,

ze zijn trouwens allemaal tegen ongecontroleerde celgroei ,Ik neem die het meeste aan spreekt in de omschrijving.

 
Bij De Tuinen verkopen ze tegenwoordig ook Cod Liver Oil, nu in de aanbieding, inhoud 120 stuks - 2 voor 15,99.

Ik heb Jojoba-olie gekocht en de producent is www.hollandandbarrett.com

Ook nog op de fles: Prime Natural Health Labs (U.S.A.)

Het lijkt me een goed produkt.

Kan iemand dit beter controleren dan ik?

 
liesje,

Er is maar 1 goede cod liver oil en dat is die van Green Pasture (Blue Ice). Alle andere levertranen zijn op basis van verhitting tot stand gekomen, waardoor de omega-3 en omega-6 vetten zijn geoxideerd en ranzig zijn geworden, waardoor het toxische producten zijn geworden. We krijgen hier voortdurend dergelijke vragen. Het is heel simpel: er is er maar 1, hoed je voor namaak!

Mike

 
Duidelijk, ik heb het ook nog niet gekocht. Wel vitamine D3. in olie-form. Vraag me af of dit nu goed genoeg is.

Stel dat Green Pasture de enige firma is die het zo doet, dan weten wij dat niet. Tenzij we zo,n firma nabellen en ze ons de waarheid vertellen.

Ik heb het ook nog niet gekocht

 
Ook hier hebben we voortdurend mee te maken. Nog 1 keer ten overvloede:

Vit. D3 in geisoleerde vorm zorgt voor een verhoogde opname van calcium, waardoor er nier- en galstenen kunnen ontstaan. Daarnaast put het de vit. A-voorraad uit. Vit. A en D horen in een natuurlijke verhouding tot elkaar te staan van 10:1, dus 10 eenheden vit. A tot 1 eenheid vit. D. Deze natuurlijke verhouding vind je in....(tromroffel)...Blue Ice levertraan!

Mike

 
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb een flesje BlueIce levertraan (kaneelsmaak) staan, nu ligt er op de bodem een behoorlijke laag 'aanslag' (weet niet precies wat het is). De smaak is verder goed. Weet iemand of dit laagje invloed heeft op de kwaliteit? Moet ik proberen het er door te schudden?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan