Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben insuline-resistent en zie door de bomen het bos niet meer qua tegenstrijdigheden over de juiste voeding. Ik ben al jaren aan het lezen en heb heel veel dingen uitgeprobeerd. Ik heb eindelijk bijna geen hypo's meer doordat ik koolhydraatarm brood eet en meer rauwe en gekookte groenten. Geen aardappels, pasta, rijst. Wel o.a. zoete aardappels, kokosolie, rauwe cacao sinds kort, chlorella, bijna elke dag 1 avocado. Maar ik heb nu zoveel gelezen, de één zegt dit, de ander zegt dat. Hoe weet je nou wat wél goed is. Hoe kan ik dan afvallen? Ik heb als ik het goed begrijp teveel insuline in m'n bloed en als dat niet verbrandt, dan wordt het opgeslagen als vet. Als ik na werk thuiskom val ik in slaap, veel te vroeg en daarna weer wakker met als resultaat, ik word 's ochtends doodmoe wakker. Dat is al een tijdje aan de gang. Ben sinds 2 dagen weer aan het sporten, na een half jaar niet gesport te hebben. Tja ik weet het ook niet meer wat ik kan doen aan de vermoeidheid en mijn toenemende vet. Wie kan mij helpen met wat advies? Bijvoorbeeld hoeveel koolhydraten kan ik dagelijks tot mij nemen en in welke vorm? Is mijn vermoeidheid ontstaan doordat ik de aardappelen pasta en rijst laat staan? Ik moet afvallen maar zou ik dan veel of weinig vetten eten in combinatie met weing suikers/koolhydraten??