Adhd/add

simone

New member
Volg nu een adhd cursus, wel interessant hoe de mensen denken allemaal en natuurlijk weer dingen waar ik het helemaal niet mee eens ben maar ja nu zie ik dat er nog geen topic over adhd bestaat en ook al krijgen we tegenwoordig al gauw een stempel maar er zullen meer mensen met deze klachten rondlopen en er zijn ook adhd praatgroepen en adhd café's en ja er zijn ook mensen die Wapf voeding doen maar vandaag hadden ze het over dopamine.

Wat zou het beste advies voor adhd'ers zijn om bijvoorbeeld bep. dingen meer tot zich te nemen en hoe kan je dopamine beter stimuleren en noem maar op.

Wat is de beste volgorde van voedingsmiddelen die je tot je kan nemen, beste methode bestaat niet zo snel maar toch.

Veel verzadigde vetten en het liefst rauw, cholesterolrijk voedsel, veel mineralen en magnesium, heel weinig koolhydraten en de koolhydraten die je neemt beter verwerkt in gefermenteerde voeding maar wat zou een goede overzicht zijn van de soort producten die je allemaal moet eten?

 
Het belangrijkste is denk ik beweging voor een betere doorbloeding in de hersenen en daarnaast een stabiele bloedsuiker dmv vet en eiwitrijk voedsel. Vermijd liever suiker/graan. Op tijd naar bed is voor iemand met ADHD/ADD ook zeer belangrijk om tot rust te komen alsmede voldoende rustmoment in de dag.

Luister ook eens naar deze interviews over ADHD en voeding:

http://www.gezondheidsnieuwsradio.nl/interviews-lidy-pelsser

Meer dan 60% van de kinderen zijn spontaan genezen na het vermijden van gluten en melkproducten.

 
Hoi aHelthylife,

Dank je voor je comment.

Ik ben het helaas ook niet eens met het red dieet en heel veel natuur genezers omdat zij vaak zelfs zeggen dat men verzadigde vetten moet vermijden omdat .... dezelfde hypothese wordt dan omgesomd en ook zij kijken vaak niet verder en doen alleen maar voorkauwen wat al heel lang door de gevestigde orde wordt geleerd.Heel zonde.

Dat is ook juist het gevaar, het vermijden van gluten en melkproducten is omdat ze er niet bij vertellen dat het de bewerkte vorm is die kwaad doet.

Rauwe volle biologische melk hoef je niet te vermijden, het is juist de bewerking die funest is en wat betreft gluten. In heel veel brood doen ze extra gluten erbij omdat het dan economisch beter is, brood rijst sneller en kan sneller gebakken en verkocht worden waardoor de gluten verhouding in brood uit balans raken. Geef toe dat van nature gluten arme producten beter zijn zoals spelt en boekweit etc.Brood wordt ook nog gepasteuriseerd, geloof het of niet en dan nog de rest van de ingrediënten die men er indoet ook helaas bij biologisch brood.

Wij zelf eten uitsluitend volkoren zuurdesem brood die ik zelf kneed en bak in de oven met als enige toevoeging rauwmelkse gefermenteerde roomboter en keltisch zeezout en zelfs deze brood eten we niet zo veel en we eten ook steeds minder koolhydraten en suiker eten we zowiezo niet, heel af en toe ongepasteuriseerde biologische honing.

Onze voeding is dan ook cholesterol en eiwitrijk, heel veel verzadigde vetten.

We moeten wel nog meer vis en vlees gaan eten.Ben ook dol op orgaanvlees, alleen mijn vrouw eet dat niet.

 
Ah nice, daar heb ik wel wat aan die uitzending. Ik merk nu zelf dat ik met lage vitamine D (maar vooral weinig zonlicht op huid door donkere zomer) veel meer last heb, al helemaal met een slecht slaappatroon. Tarwe(glutengraan) heb ik wel uitgeband wat mij goed bevalt, vooral nu ik ruimer roomboter, eieren en kaas kan eten :p. Verdere ontgiftiging van darm en lever is mijn volgende stap.

Vergeet gefermenteerde levertraan trouwens niet!

Peace

 
Ben een tijde weggeweest en nu post ik ineens heel veel maar ik heb natuurlijk wel vragen waar ik mee zit.

Nu vraag ik me af waarom zelfs mijn opa ook heel veel adhd kenmerken had. Toen was voeding nog echt puur en gezond zonder bestrijdingsmiddelen, geen kunstmest, hormonen of wat dan ook en men at heel veel roomboter, orgaanvlees en gefermenteerde producten.

Zou hij dan toch vaccinatie schade hebben gehad want volgens mij werden toen al de mensen geënt. Ik weet het niet maar vraag dit soms wel af.

 
Een nieuwetijds-opa! :mrgreen:

Ik denk inderdaad dat ADHD veel met vaccinaties te maken heeft, maar niet dat dit de enige factor is. Anders zou iedereen die gevaccineerd is ADHD moeten krijgen.

Daarbij dienen we misschien ook een onderscheid te maken tussen ADHD en actieve, enthousiaste, snelgeprikkelde mensen. Ik geloof zeer zeker dat ADHD bestaat, want ik heb genoeg mensen (kinderen met name) gezien die echt serieus gestoord gedrag vertonen. Maar langzaamaan is de grens verschoven naar mensen die gewoon actief zijn ingesteld. Iedereen heeft wel een paar kenmerken van ADHD of autisme als je jezelf met de lijst vergelijkt. Misschien was jouw opa wel gewoon een vlotte actieve opa.

De vraag is ook wie er nou zo vreemd zijn, de enthousiaste mensen die alles aan willen pakken en het liefste de hele dag in beweging zijn (hoe lastig dit ook voor de leerkracht is) of de ingeslapen, afgestompte, volgzame mensen waar je nooit iets van hoort of merkt? Ik spiegel het nou zwart-wit voor, maar met de ADHD-diagnose hebben ze ook een machtsinstrument in de hand om actieve leiders-type tam te maken met medicijnen/drugs.

 
hokjesgeest, je mag niet meer afwijken van wat "normaal" is, drukke kinderen hebben ineens adhd, als je een eigen mening hebt die afwijkt, dan wijk je zelf dus af. kinderen die graag opzichzelf zijn hebben autistische trekjes. Liefst iedereen richting therapie/hulpverlening/testen/toetsen en uiteraard medicatie.

Reken erop dat dit wat het zelfvertrouwen doet, als je contstant te horen krijgt dat je lastig bent, ongrijpbaar, te druk. Als je van hot naar haar gesleept wordt, als je van school moet naatr speciaal onderwijs.

Dan moet je als kind heel erg stevig in je schoenen staan wil je hiervan geen tik overhouden.

 
Ook ik heb ADHD, met de schizoide persoonlijkheidstoornis.

Daar kunnen ze niks aan doen, want dat is je karakter.

Voor een vrouw is het nog moeilijker dan voor een man, want je moet toch aangepast gedrag tonen. Wat niet kan, natuurlijk, anders had ik dit niet.

Daarbij ben ik ook te oud en heb me zelf al veel aangeleerd.

Soms wel raar in andermans ogen, maar het helpt mij wel.

Dat ik druk ben, daar heb ik geen last van, maar is voor anderen vervelend.

Ik heb nooit pillen geslikt, omdat ik geen pillen slik voor iets, waar een ander last van heeft.

Bij het GGZ kunnen ze na het vaststellen van de stoornis, verder niks voor mij doen.

Niet dat ik dat erg vind, want ik ben blij dat ik van ze af ben.

Waar ik wel last van heb, zijn de angststoornissen en die lijken erger te worden, naarmate ik ouder word.

Ik krijg steeds beelden in mijn hoofd en raak dat niet kwijt.

Het is me ook verteld, dat het erger word met het ouder worden, geen prettig vooruitzicht.

Op mijn manier kan ik er goed mee omgaan, behalve die angst, daar zou ik wel wat tips voor willen.

Heb wel heel veel info opgezocht en er veel over gelezen.

Zit nu ook sinds dit forum op goede voeding.

Graag nog tips voor de angststoornissen, want wat ik ook doe, het gaat niet over.

Ik ben wel geprezen dat ik het altijd probeer en goed mijn best doe, ook al heb ik wat rare gewoontes, maar dat hoort er bij.

 
Mybody,

Heb je al eens gekeken of je wel genoeg jodium in je lichaam hebt? Er schijnt een link te zijn tussen jodiumtekort en zowel schizofrenie als ADHD (en nog veel meer).

Google er maar eens op.

 
Jenneke, ik heb even flink zitten googelen op jodiumtekort.

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat heb, maar ik weet het natuurlijk niet zeker.

Ik heb verder geen kenmerken van jodiumtekort, zoals ze beschreven staan op Google.

Misschien dat ik een keer een test ga doen.

 
Ik weet niet hoelang je al met deze voeding bezig bent? Ik had vroeger nl. ook veel last van paniekaanvallen, die zijn helemaal weg sinds ik mijn voeding heb aangepast.

Door een hormonendisbalans maken de hersenen niet genoeg neurotransmitters aan.

Misschien een wat vreemde tip:

Laat eens een familie opstelling doen. Paniekaanvallen zitten bij mij in de familie (vaderskant).

Veel trauma's ook aan die kant (oorlogstrauma, sexueel misbruik)het kan zijn dat jouw ziel deze angstgevoelens oppikt.

Mij heeft het in ieder geval veel gebracht.

 
Mijn moeder is altijd heel erg bang geweest en nog.

Vraag me dan ook af of het in de genen zit.

Maar paniekaanvallen kan ik verder niet vinden in de familie.

Het is bij mij ruim een jaar geleden begonnen, heb het nu twee keer gehad.

Echt veel paniekaanvallen heb ik niet, maar ik wel heel erg gauw angstig.

Trauma's heb ik ook niet, maar wel een te levendige fantasie.

Die ik dan ook maar meteen verdring, want ik schiet er niks mee op.

Ik ben drie jaar geleden begonnen met goede voeding.

Een half jaar geleden hier begonnen met veel lezen en sinds kort lid.

Mooi om te horen Food en Mood, dat je door voeding van je paniekaanvallen af bent.

 
Bij ons in de familie (vaderskant) komen ook angst en paniekaanvallen voor. Ik heb het zelf ook heel erg gehad en nu gebruik ik er nog steeds medicatie voor. Gelukkig ben ik nu aan het afbouwen wat heel goed gaat. Dit is nooit eerder gelukt, maar nu door de goede voeding en het gebruik van adrenal voor de bijnieruitputting lukt het wel.

Van mijn psych heb ik begrepen dat, als dit in de familie voorkomt, de tegenpool van angst/paniek ook wel drift/agressie is. Angst en paniek komt dan voornamelijk bij de vrouwelijke tak van de familie voor en drift/agressie bij de mannelijke tak. Bij onze familie klopt dat inderdaad. Bijna alle mannen (ooms) zijn driftig en de vrouwen (tantes) angstig of geweest. Mijn Opa van vaderskant was ook driftig. Mijn vader en broer hebben dit ook en ikzelf ben weer angstig. Mijn broer gebruikt trouwens dezelfde medicatie en bij hem werkt het prima tegen zijn driftaanvallen. Ook diverse neven en nichten tobben met dezelfde problemen. Het ontstaat ook niet bij alle familieleden. Het moet wel getriggert worden, soms inderdaad na ernstig trauma, bij mij ontstond het na een hele heftige burnout. Maar van jongs af aan merkte ik al dat ik meer angsten had dan vrienden en vriendinnen.

@Mybody
Quote:
Het is me ook verteld, dat het erger word met het ouder worden, geen prettig vooruitzicht.



Bij mij is precies het tegenovergestelde verteld. De angst- en paniekaanvallen zullen minder worden, of zelfs helemaal over gaan, als je menopauze hebt gehad.

 
Drift/agressie = vechten. Angst/paniek = vluchten. Vechten of vluchten dus, oftewel: stress, oftewel: bijnieruitputting. Dit wordt in jouw familielijn nu al enkele generaties erfelijk doorgegeven. Het klopt precies dat vechten meer een mannelijke, naar buiten gerichte energie is en vluchten meer een vrouwelijke, naar binnen gerichte energie.

Mike

 
Quote:
Bij mij is precies het tegenovergestelde verteld. De angst- en paniekaanvallen zullen minder worden, of zelfs helemaal over gaan, als je menopauze hebt gehad.


Ik ben nog niet in de overgang, ook al ben ik 55.

Vorig jaar werd het iets minder, maar door WP voedsel is het weer helemaal terug.

Maar laten we het hopen, dat het dan minder wordt.

Nu ik alle reacties lees, was mijn vader ook wel driftig.

Dat was ik vroeger ook, als ik niet angstig was.

 
&list=PL7D385675CD1F2CBA

Bij 5 minuten zegt deze persoon met adhd dat het springen op een (mini-)trampoline haar gefocused houdt: springen op een trampoline heeft een rustgevend effect op het zenuwstelsel zegt ze. Ze merkt dat dit zo werkt bij haarzelf, maar ook bij haar kinderen die ook adhd hebben volgens haar eigen zeggen. Hier https://www.fatsforum.nl/topic/sterke-groei-en-botbreuk meer info op deze site over de geneugten en gezondheidseffecten van het regelmatig springen op een trampoline.

 
Lievergezond, ik zie jou in vele posten met de trampoline. Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar in gedachten zie ik je springen en tussendoor spieken waar het nog meer handig voor is :mrgreen:

 
haha nou ja weet je Marijan, ik vind het een uitvinding.

Het geeft mij een gevoel van zelfcontrole, wat ik vaak kwijt was/ben geweest en nog wel als ik me niet goed voel.

En ergens weet ik dat gezondheid hem zit in de eenvoud.

En dan denk ik: hoe moeilijk kan het zijn?

Mensen hebben hun zolders/kelders/garages (weet ik waar nog niet meer) vol met saaie en dure fitnessapparaten staan om iets van een tegenwicht te bieden tegen onze huidige zitleven.

En zo'n simpel dingetje overtreft alles qua gezondheidsvoordelen.

Dat vind ik dan wel ff het vermelden waard.

Mensen -mezelf incluis- zijn vaak zo op zoek naar waar het te zoeken is.

En hoe moeilijk kan het zijn?

Paar minuten per dag wat bouncen op een trampolinetje.

Mij helpt het nu al.

Ik word er echt blij van!

Als doktoren dan zo makkelijk om te kopen zijn dan kunnen we een fonds oprichten om doktoren om te kopen om trampolines aan hun gezagsgetrouwe patienten voor te schrijven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.781
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan