Aderverkalking door te veel Vet consumptie?!

Quote:
Aderverkalking heeft niets met kalk en dus calcium te maken, de naam is wat ongelukkig gekozen.


Bij mensen met aderverkalking zijn wel degelijk calciumafzettingen aan de aderwanden aangetroffen. Ik ben het wel met je eens dat ontstekingen en bewerkte plantaardige olien/vetten hier zeer zeker een negatieve rol in spelen. De toestand van de aderen is inderdaad geen enkele marker voor hartkwalen.

Mik

 
Quote:
de mensen rond de evenaar hebben genomen vit. D vd. zon, en eten genoeg bladgroenten. Die hoeven dus minder vet te eten.


Dat is niet de bevinding van Weston Price. Hij constateerde dat alle 14 natuurvolkeren die hij had onderzocht ZONDER UITZONDERING minimaal 10 x meer vetoplosbare vitamines consumeerden, WAAR ZE ZICH OOK OP DEZE AARDBOL BEVONDEN.

Mike

 
En hoe zit het met spataders? Ze hebben zojuist een inwendige spatader bij me gelaserd. Ik begrijp dat er dan klepjes stuk zijn. Zou dit dezelfde oorzaak hebben als verkalking? Als dat zo is, moeten mijn vaten nu verbeteren, aangezien ik veel meer verzadigd vet tot me neem en de slechte vetten laat staan. (Ik eet ook geen zonnebloem olie of zo, zelfs niet als het koudgeperste bio is)

 
Quote:
Is een hoge LDL nu goed of slecht; slecht ivm. plaque, goed ivm. hoge bloedsuikerspiegel verlaagd.


Dat cholesterol slecht zou zijn is wat ongelukkig door mij benoemd.

VLDL wordt verhoogd door het lichaam waarschijnlijk als reactie op de ontstekingen in de bloedvaten. VLDL wordt verhoogd door waarschijnlijk geraffineerde suikers, overmatig alcohol gebruik, roken, stress, verhitting van meervoudige onverzadigde vetzuren, weinig bewegen of door een een tekort van mineralen en vitaminen, en spoorelementen. Of juist door teveel van 1 mineraal en een tekort van andere. Mineralen en vitamine Balans is dus belangrijk

Mineralen en vitaminerovers zijn o.a. roken, alcohol en geraffineerde suikers, oxidatie stress ( door overmatig sporten maar ook door verhitting meervoudig onverzadigde vetzuren ), en stress dus dat kan ook nog eens een negatieve tweeledige uitwerking op je lichaam hebben.

Volgens mij is de norm van vitamine d 75 nmol ( in het alternatieve ) maar sommige beweren weer 100 of zelfs meer. Waarschijnlijk zit je niet te laag met 84

Je magnesium gehalte is vergelijkbaar met die van mijn moeder, en daar hamer ik al een jaar op dat ze meer magnesium moet nemen. Waarschijnlijk heeft ze wel een tekort, maar ik weet niet wat de ideale waarde is van magnesium volgens het alternatieve.

Alleen bedenk wel dat als je veel calcium binnen krijgt, meestal is dat meer dan magnesium. Dat calcium magnesium verdrijft uit het lichaam, waardoor tekorten met magnesium snel aan de orde zullen zijn.

Voor HDL geldt hoe hoger hoe beter ( kokosolie, roomboter ( koeien die gras eten ) roken en alcohol verlagen je HDL

Voor VLDL ( als je dokter maar 1 ldl cholesterol meet weet je dus niet welke, want er zijn twee LDL's ) geldt hoe hoger, hoe waarschijnlijker ontstekingen in je lichaam actief zijn, en dan voornamelijk in je bloedvaten.

Ik dacht dat het zo ongeveer in mekaar steekt

 
@Pierre,
Quote:
de mensen rond de evenaar hebben genomen vit. D vd. zon, en eten genoeg bladgroenten. Die hoeven dus minder vet te eten. Als ik nu eens een zonnebank koop of vaker een zonvakantie boek, en veel bladgroenten, zoals diverse soorten, sla, spinazie, en zo eet. Dan is de calciumopname toch ook goed of niet.



Ik denk dat vlees en zuivel eten een stuk goedkoper is dan een zonnebank kopen en naar de zon vliegen. :wink:

Lia

 
als ik gemiddeld per dag 2 euro kwijt ben aan zuivel en vlees, kan ik voor 2x365dagen een mooie zonvakantie boeken.

ben ik ook gelijk uit het gestresste Nederland in de korte winterdagen en bespaar ik ook nog eens electriciteit- en energiekosten voor honderden euro in de koude, donkere wintermaanden.

Tesamen ca. 1000 euro besparing.

Daar kun je een goede zonnebank voor kopen, waar je jaarlijkse afschrijving minimaal is.

 
Vitamine D dankzij de zon wordt nog altijd uit cholesterol gemaakt,

dus het argument dat je dan geen vet meer hoeft te eten geldt niet.

Daarnaast een opluchting om hier veel goede argumenten voorbij te zien

komen.

PS: @ pierre: labuitslagen zijn netjes!

 
Ik las net op cholesterolvoorlichting dat statines je HDL cholesterol verhogen?

Ik vraag me echt af of dat werkelijk zo is

Weet iemand of dat klopt?

 
@PvUnen Mooie site heb jij? Helemaal te gek dat je een visie zag en er vol voor bent gegaan. In een wereld waar doktoren en chemische poedertjes en pilletjes de boventoon voeren. :D

Ik heb ook plannen om mijn eigen praktijk te beginnen, want ook ik geloof dat volle wachtkamers bij de huisartspraktijken niet het antwoord zijn. Alhoewel veel mensen gewoon onwetendheid zijn met het voedsel wat zij dagelijks in hun eigen mond stoppen.

Maar goed toen ik mij in voedsel begon te verdiepen dacht ik ook niet dat verpakt voedsel ongezond zou zijn en dat een vitamine C pilletje me wel op de been zou houden.

Ik vroeg me af heb jij boeken of lezingen op youtube die je kunt aanbevelen? Ik leer graag bij en ook al eindigt mijn studie ( orthomoleculaire ) in Maart. Mijn studie is te braaf en ze zeuren steeds over dat verzadigd vet niet goed is. Dus ik ben daar wel een beetje klaar mee

Dus alle tips zijn welkom

 
Deze dr., Jorge Flechas, zegt dat aderverkalking kan worden verholpen binnen 5 tot 10 jaar door endotheelcellen weer aan de praat te krijgen bij 5 min 10 dat ze stikstof maken. Bijv, hoge bloeddruk, zitvlees, diabetes, hartfalen, weinig lichaamsbeweging, weinig oestrogeen, roken: gaat de vorming van stikstofoxide tegen of is er een gevolg van: stikstofoxide is nodig voor aderverkalking. Hoge bloeddruk is ook vaak een gevolg van te weinig stikstofoxide in het lijf.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.887
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan