aderen

Sinds 2 jaar eet ik volgens het weston Price dieet. Op zich bevalt het mij goed. Wat mij opvalt is dat mijn aderen zichtbaarder zijn geworden en iets groter, dus op mijn handen en benen worden ze zichtbaarder. Voorheen had ik dat niet. Komt dit misschien door de eiwitten in de melk? Ik heb sindsdien als ik mij krab ook weleens een rode streep op mijn huid. Herkenbaar voor jullie of ben ik de enige? Ik neem 3 x dgs 200 ml rauw melkse yoghurt en wat blokjes rauw melkse kaas.
 
Kan het niet zijn dat je minder vet hebt en daardoor je aderen beter zichtbaar worden?
 
Dat is een goede opmerking. Hoe krijg je meer onderhoudsbindweefsel? Meer koolhydraten? Neem wel vit C en bouillon 2 x dgs.
 
Eet je wel koolhydraten?

BMI van 19 is zeer zeker wel erg weinig.
 
Vit. C en gelatine zijn bouwstenen van bindweefsel. Wellicht is Caveman een goed supplement, is geconcentreerde 'bone broth'.

Mike
 
Aangekomen of afgevallen sinds wapf? Volgens mij kan je er wel wat meer vetten tegenaan gooien denk ik?

Volgens mij zou die rode streep moeten verdwijnen als je geen bijnieruitputting hebt...
 
's morgen eet ik o.a. ook fermenteerde pannekoekjes, met amandelmeel, wat zaden, wortel etc. met dikke laag rauw melkse roomboter. Dagelijks eet ik denk ik 3 eetlepels boter + vetten uit kaas/yoghurt en ghee en sju van osswit. Zelf denk ik dat ik wel veel vet eet, vult ook goed.

De dag begin ik met water + sole + 3 paplepels GReat Leaks. Verder 2 x dgs bouillonsoep met mergpijpjes.

Ik neem trouwens 1 vit C capsule, misschien dat ophogen?

Ik neem trouwens ook 1 x dgs half kopje jun.

Rode strepen na krabben heb ik sinds melk gebruik. Bijnieruitting...hoe los ik dat op?
 
Ik kwam idd nooit aan. Ik weet niet hoe dat met anderen zit. Zelf ergerde ik me groen en geel aan mijn ondergewicht destijds.
Dat gewicht wat ik nu heb, heb ik behaald in iets meer dan 2 jaar.
 
Je schrijft dat je een half kopje jun neemt. Wat is dat eigenlijk?
 
Jun drank is net zo iets als Komboucha, allen dan met honing. @Binc, je schrijt dat je goed aangekomen bent. Waar denk je waar het aan ligt bij mij? Hoeveel koolhydraten en welke neem jij op een dag? Misschien 1 x yoghurt vervangen door rauwe melk?
 
Oké, dat ken ik helemaal niet. Dus het is gefermenteerd.

Waar het bij jou aan ligt? Ik durf dat zomaar niet te zeggen eigenlijk.

Heb je ooit iets gedaan met je bijnieren?
Hoe is je spijsvertering?

Als ik een beetje terug denk de afgelopen 2 jaar naar begin ging ik echt extreem veel vet eten. Maar dan ook echt enorm.
Ik besteedde heel erg veel aandacht aan het bereiden van eten. Kookte veel vooraf en vroor dat in. Hier een voorbeeld van wat ik mee nam naar mijn werk in begin.

Stukken rauwmelkse kaas voor tussendoor.
Boter welke ik op de kaas smeerde.
Plakjes komkommer of radijs erbij.
Boekweitcrackers met kaas voor eind van de ochtend.
Yoghurt smoothie met banaan en slagroom als ontbijt.
Vleeswaren zoals leverworst voor tussendoor. of Plakken wilde zalm bij de lunch.
2 zacht gekookte eieren bij mijn yoghurt smoothie.
Stoofpot van rundvlees of lamsvlees lunch of Avocado soep met zalm als lunch.

In beginsel dronk ik nog geen rauwe melk.
Dat ging ik pas half 2016 nuttigen uit mijn hoofd.

Maar men, was wel een gesjouw hoor ?

Collega’s kregen soms een rol beroerte van mij ?
Die wisten niet waar ik het allemaal liet.
Nam het mee in een grote koeltas. En als ik dan nog iets miste of trek had zat ik vlakbij centrum waar ik dan nog iets te eten kon halen.

Die banaan in mijn smoothie heb ik later weg gelaten.

Daarbij gebruikte ik hierbij oa betaine hcl.
 
Naast de yoghurt smoothie ook nog een beker kefir mee. Weet alleen niet meer hoeveel ml er in die smoothie bekers ging.
 
Jun drank is net zo iets als Komboucha, alleen dan met honing. Evt. kan ik het naar je toesturen, mocht je interesse hebben. @Binc, je schrijt dat je goed aangekomen bent. Hoeveel koolhydraten en welke neem jij op een dag? Misschien 1 x yoghurt vervangen door rauwe melk?
 
Oh ja, en bij de stoofpot nam ik meestal ook nog iets van gekookte rode kool mee. Of pastinaak selderij puree. Ook met boter erdoor.

Wat lief dat je dat toe wilt sturen. Gaat dat goed denk je, vloeibare drank met de post?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan