acupunctuur

Ik zou zelf niet alle manieren van genezing toelaten, want zolang er kwaad heerst zo zal er ook onzichtbaar kwaad heersen. We kunnen niet alles zien maar soms laat ik liever een beetje passief de dingen langs me heen gaan. Het leven is soms een geesten spel waar je niet alles toe kunt laten om het doel te behalen.

 
Een beetje vage post, charade. Jij zult misschien wel weten wat je bedoelt, maar ik kan er geen chocola van maken.

Mike

 
Charade,

Ik kan me best voorstellen dat je niet zomaar elke onbekende werkwijze zult toelaten. Acupunctuur is echter nog relatief zichtbaar te maken door de energiebanen die gebruikt worden. Of ze bestaan is een tweede, maar dat is in feite al "zichtbaarder" dan mediumschap. Overigens is dat ook iets waar ik mee uitkijk. Ik hou net zo goed niet van glaasje draaien, ouia-borden, pendelen en meer van dat soort praktijken waarbij je "contact" maakt.

Ik ben zelf "vooruitziend" in die zin dat mensen uit mijn omgeving die komen te overlijden dat als het ware bij me komen aankondigen. Ergens kan ik me dus ook nog wel iets voorstellen bij mediumschap - ook al ligt dat wel een heel stuk verder. Desondanks is er voor mij nog onvoldoende aannemelijke theorie over en zou ik zulk soort praktijken nooit gebruiken voor genezing. Acupunctuur heeft wel een theorie - en die is nog niet bewezen. Toch vind ik hem aannemelijk genoeg - en zie ik onvoldoende risico's om het niet te doen - om de gok te nemen en zo'n behandeling te proberen.

 
Ja, het is een vage tekst en ik kan nog om me zelf lachen. Maar als de dingen onzichtbaar zijn dan kan het ook fout gaan, omdat mensen kunnen manipuleren, zelfs geesten. Misschien ben ik wel een controlfreak of een soort gaveman. Hier kan men vast en zeker ook geen chocola van maken dus laat ik het hier maar even bij.

 
Inmiddels bijna 3 maanden bezig met de acupunctuurbehandelingen. Resultaten:

-cysten in borsten worden zachter

- veel meer energie

- levenslust komt terug: zin om dingen te ondernemen, nieuwe dingen plannen, meer initiatief tonen

- sneller herstel na inspanning

- veel meer kunnen genieten van uitstapjes, dagjes weg

- scherper van geest, sloomheid wordt minder

- elke nacht droom ik nog naar, maar ik onthou het veel minder, het vervaagt sneller

Dit allemaal in 3 maanden tijd…. hoera!

 
Thanks! Ben er echt blij mee! Al zei de acupuncturist dat het wel 10 jaar gaat duren voor yin en yang bij mij in balans zijn. Al merk ik dat verder niet: hij zet de schakeltjes goed binnen een bepaalde tijd, en uiteindelijk herstelt het lichaam zich vanzelf in die 10 jaar

 
Nee, gelukkig niet! Al wordt het wel aangeraden om het te blijven herhalen, een paar keer per jaar. In het begin moet je vaak, zodat hij de schakeltjes goed kan zetten. Uiteindelijk staan die zo goed dat je alleen nog "onderhoud" nodig hebt, de rest doet het lijf vanzelf. Het zal voor iedereen denk ik verschillend zijn hoe vaak het herhaald moet worden. De osteopaat herhaal ik gemiddeld 2 keer per jaar, al is het dit jaar meer omdat hij proefbehandelingen bij mij doet onbetaald.

Wel confronterend, dat als je eenmaal de balans kwijt bent, het zo lang duurt voor het hersteld is. Tot aan je 7de jaar kun je compleet "genezen" in een korte tijd. Daarna gaat het veel langer duren, vooral als je echt helemaal volwassen bent.

Maar als ik kijk naar hoe ik me na 3 maanden al voel, kan ik me daar niet druk over maken. Had er natuurlijk eerder aan moeten beginnen, maar krijg echt mijn leven terug zo.

 
Dat klinkt wel heel goed San! ik houdt het in mijn achterhoofd..heb ookal eens een poosje acupuntuur gehad maar dat hielp bij mij steeds maar 3 dagen.

 
Voor mij klinkt het ook goed. Word er bijna enthousiast van om het zelf nogmaals te proberen.

Ben alleen zo bang een verkeerde acupuncturist te treffen (zoals de vorige keer).

Maar, fijn dat het voor jou zo veel betekent, San. Heel fijn om te lezen :)

 
Ik denk dat je het inderdaad moet treffen met de juiste persoon. Lastig is dat he, dat er zoveel verschil in kwaliteit is. Wat zei de acupuncturist er bij jou over I-lady?

Wie weet vind jij ook nog een goede Pinklady! Ben je inmiddels al bij Ron Velthuis geweest? Hoop dat je daar van opknapt! Ik ben zelf zeker blij met deze stap, thanks!

 
Nee, ik ben nog niet bij Ron Velthuis geweest. Op basis van zijn website krijg ik niet bepaald een goed gevoel bij hem. Prodimed-dieet, dure consulten. Dus ik twijfel steeds. Aangezien hij op vakantie was, had ik ook even tijd om erover na te denken. Momenteel overweeg ik iets bij Exendo om met endorfinen en exorfinen aan de slag gegaan. Qua voeding doe ik mijn best, maar rotzooi blijft trekken en hoewel het niet heel vaak is, geef ik daar soms ook aan toe. Bovendien heb ik op dit moment echt last van psychische problemen, dus ik geef de voorkeur aan eerst alle factoren wegnemen die herstel en andere behandelingen in de weg staan. Eerst zorgen dat ik me kan ontspannen en dat die slechte voeding voor altijd uit mijn leven blijft. Misschien besluit ik daarna om acupunctuur te doen. Ik weet het niet zo goed, maar ik voel er weinig voor om bergen geld uit te geven aan iets waar ik niet achter sta. Dus morgen ga ik eerst eens bellen naar Exendo om te kijken of zij iets kunnen. Misschien schakel ik anders eerst over op acupunctuur, dat is ook nog een alternatief.

 
San, interessant wat je eind vorige pagina zegt:

Lever en galblaaszuiveringen zijn mij momenteel sterk afgeraden vanwege mijn enorme energietekort. De lever gaat door die reinigingen te hard werken omdat er te weinig energie beschikbaar is, en draaien op adrenaline (zoiets was het, kan het niet meer precies reproduceren). Klinkt mij erg logisch in de oren. Alle energie die ik dan opbouw zou ik weer verspillen met een reiniging. En dat klopt ook: na een reiniging voel ik me een dag hyperactief (adrenaline!), om vervolgens weer in te storten voor een kleine week. Eerst focussen op het bijnier en schildklierherstel is het devies.

Door wie is de leverreiniging je afgeraden? Mijn shiatsu masseur (en tevens accupuncturist) raadde me de tweedaagse leverreiniging ook af. Inmiddels voel ik me al wat beter en heeft hij me een documentje gestuurd die praktisch overeenkomt met de tweedaagse leverreinging op dit forum. Ik moet zeggen dat ik een beetje begin te twijfelen, wil het liever niet ''fout'' doen en weer een stap achteruit zetten.

 
Vandaag in Rotterdam geweest bij arts Trossel. Ik was niet van plan om het te hebben over mijn darmproblemen, maar over o.a. een tekort aan B-12.

Uiteindelijk hebben we het toch over mijn darmen gehad en wilde hij me onderzoeken.

Hij drukte zeer stevig op een paar acupunctuur-punten aan mijn benen en handen en .... au au au.

Toen nam hij twee wattenstaafjes (gedoopt in lidocaine 2%) die in mijn neusgaten moesten en toen drukte hij weer op de pijnlijke plekken. Meer dan de helft van de pijn was weg.

Dit moet ik nu zelf doen in ieder geval 1x in de ochtend en 1x in de avond en nog 2x tussendoor.

Door de wattenstaafjes in de neus wordt de hypofyse bereikt die belangrijk is in het gehele hormoonproces.

De pijn komt van de lever (hoofdzakelijk) en de nieren, hoewel ik nooit last van mijn nieren heb.

Ook ga ik progesteron creme, estradiolcreme en DHEA complex gebruiken.

Ik vond dit een zeer snelle diagnose, in mijn geval voor de 1e keer vanaf 2009 dat er op die manier naar een verband werd gezocht voor mijn stoelgang problemen. Ik moest ook zeker doorgaan met de leverreinigingen. Op mijn buik zitten een paar piepkleine rode vlekjes (van de lever volgens arts).

Ook wist hij me te vertellen dat ik last heb van slijm en keel schrapen. Klopt precies, dit is overgebleven van een zogenaamde verkoudheid die geen verkoudheid was.

Dat is van de zomer aan de orde geweest. Dus hij wist het wel, huisarts niet natuurlijk

Ik moest 1,5 uur wachten maar ging toch blij de deur weer uit. Ik verwacht hier wel wat van.

 
Hoi Tanja, ja ik was bij het preventief medisch centrum. Ik had voordien ook gelezen dat hij ooit is aangeklaagd, inmiddels weten we dat artsen die goed zijn en mensen genezen verguisd worden. Mike schreef destijds al "dit is een teken dat hij goed is".

Zere billen heb ik extra, bij mijn leverreiniging het 3e glas in de ochtend, dan loopt alles er niet meteen uit maar gedurende de dag steeds een klein beetje. Door op bed te zitten (darmen min of meer horizentaal) kan ik dat een beetje onder controle houden. (endeldarm is verwijderd). Daar valt niet tegen te smeren. Pas laat in de middag heb ik toen darmen gespoeld en toen hield het op. 4e glas bitterzout ook niet meer genomen. Ik weet dat anderen ook wel veel last hebben van zere bibs. Geestelijk was ik er wel op voorbereid, dan sta je er toch anders tegenover vind ik. En nu wordt aangeraden leverreinigingen te blijven doen, dus dat moet dan maar.

Vind je het niet een mooi verhaal over die wattenstaafjes in neus?

 
Dat is wel een goede idd gewoon lijst afgaan waar de kwakzalvers het meest tegen zijn en juist naar die arts gaan :lol:

Ik las dat die meneer trossel dus zogenaamd veel leed heeft bezorgd naar nabestaanden toe en geld heeft uitgebuit volgens de kwakzalverij vereniging.

En dit doet de reguliere geneeskunde voortdurend! Al die mensen die dierbaren verliezen aan chemo en alle dodelijke medicijnen, what the hell, sorry gaan me nekharen van overeind staan.

 
Helaas geloven mensen die kwakzalverij vereniging nog. Wij weten inmiddels beter.

De arts zag er moe uit, heeft het hartstikke druk. Ik krijg het gevoel dat de patienten voorop staan en zijn eigen gezondheid op de 2e plaats. Waar vind je nog zo iemand?

Daarom maakte ik hem ook een compliment. Ik had echt het gevoel, je zit goed met je diagnose. Mensen komen al jaaaren bij hem.

 
liesje fijn voor je zeg.

bedoel je van die hele kleine rode puntjes zeg maar speldeprik in het klein? die heb ik ook wat op mijn buik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.272
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan