Actieve koolstof

ruud

New member
Kennen jullie de voordelen van actieve koolstof?

Iemand heeft me er een paar jaar geleden op gewezen en nu ineens schoot het me te binnen.

Het helpt goedkoop en effectief detoxen: dit kan belangrijk zijn als de darmflora niet genoeg op orde is bijv en je toch graag wil dat gifstoffen niet je bloedbaan in gaan: de actieve koolstof bindt zich aan gifstoffen.

Je kunt het gebruiken bij bijv. voedselvergiftiging, acne, darminfecties, misselijkheid, om je tanden wit te krijgen etc.

http://www.natural-health-restored.com/activated-charcoal.html

Denkbaar is dat als je infecties hebt, dat je deze doodt (met h202, zappen, antibiotische kruiden) of er komen anderszins toxinen vrij (zoals met niacine via lipolyse en/of een lever- of nierendetox): dan kun je dit echt goed opvangen met de actieve koolstof.

http://www.charcoalremedies.com/cleansing_detox_program

Quote:
One study reported a prolonging of lifespan in rats by 34% as compared to controls. Since charcoal can adsorb toxic metabolites in the intestinal tract this mechanism could potentially remove some of such toxic substances from a person's system. The same study noted a decrease in age-related metabolic changes including decreases in blood cholesterol and triglycerides. (Frolkis, V.V. et al. 1984. Enterosorption in prolonging old animal lifespan. Exp. Gerontol. 19:217)

"Detoxification is an on-going biological process that prevents toxins (from infectious agents, food, air, water and substances that contact the skin) from destroying health. Chronic exposure to toxins produces cellular damage, diverse diseases, allergic like reactions, compromised immunity and premature aging." (Kaufman, Richard C., PhD, The Universal Antidote and Detoxifier that Extends Life: Activated Charcoal, Journal of the MegaHealth Society, July 1989) He recommends regular use to help protect from toxins.


http://www.natural-pain-relief-guide.com/activated-charcoal.html

Over de veiligheid van de koolstof (zie de laatste link):

Quote:
Safety of charcoal Charcoal has been studied for toxicity due to ingestion, skin contact and inhalation and all studies have shown it to be harmless. The most likely side-effect with internal use, if a person is going to have any, is slight constipation at higher doses but this is easily counteracted.


Zo maak je het zelf:



 
Ik weet dat bepaalde zuivelboeren koolstof door het hooi doen, om de koeien gezond te houden. Koolstoffilters bestaan natuurlijk ook, voor waterzuivering. Een goede vondst, Dorien!

Mike

 
Mike en anderen, ik heb al vrij veel last van obstipatie, of in elk geval: ik kan wel naar het toilet, maar de substantie is te vast en die houtskool valt bij mij toch niet zo goed al dan niet daarom. Dus ik ben weer gekapt met de norit: die ik wel altijd in huis heb in mijn ehbokastje voor bepaalde gevallen als bijv. vullingverwisseling bij de tandarts en evt voedselvergiftiging e.d.

 
Beste Lievergezond, houtskool pak je meestal bij diaree. Je kunt ook lezen in je eigenste stuk over houtskool oftewel Charcoal: 'The most likely side-effect with internal use, if a person is going to have any, is slight constipation at higher doses but this is easily counteracted'.

Dus constipatie bij teveel of wat voor jou de grens is, en je hebt al constipatie! En er wordt gezegd "this is easily counteracted" er wordt niet bij gezegd hoe dat je dan counteracted. Nou je kunt een zoutflush doen om je constipatie op te heffen, zie voor de zoutflush info op dit forum, en dan houtskool pakken.

En verder kun je in plaats van houtskool Chlorella pakken.

 
Hoi Amancay, dank je wel voor je reactie.

Die passage over de obstipatie had ik al wel gezien en ook van dat counteracted.

Ik gebruik nu zowiezo ook koffieklysma's, maar dat is de nazorg.

Misschien dat de magnesiumcitraat zou helpen, maar dan nog: zoals je zegt, als je er al last van hebt, waarom zou je er dan een schep bovenop doen?

Verder: chlorella kan ik niet goed tegen (ik las ergens dat het misschien zou kunnen liggen aan het missen van het enzym cellulase).

Ik gebruik wel bladgroen, maar dan van de alfalfa.

 
Hoi Lievergezond, is Green Magma (Gedroogd gerstesap) of Tarwegras een alternatief voor je.

 
Hoi Amancy, tarwegras lukt ook niet bij me:-(

Gerstesap is misschien nog een idee.

Is dat dan sap van gerst?

Ik was van plan op advies van iemand die in de Weston Pricehoek zit per dag op 25 gram muesli van gerst te gaan kauwen (maar dan wel zelf de korrels persen vlak voor gebruik pas ivm oxidatie).

De redenatie: waarom gerst en waarom in mueslivorm ken ik nog niet, maar ik heb het wel al laten testen dat het goed is voor me.

Wat wel goed voor mij is met die muesli en erop kauwen: helpt tegen obstipatie hoop ik en ik krijg meer reden om speeksel te vormen en enzymen in de mond dan dat ik bijv pannenkoeken maak van welke graansoort dan ook.

En ik gebruik nogal veel verwerkt spul in soepen en sappen en yoghurts de laatste tijd.

Niet genoeg meer om te kauwen zo!

 
Hoi Lievergezond hier een link naar Green Magma:

http://www.greenmagma.nl/

Green Magma is een ontdekking van de Japanner Yoshihide Hagiwara. Rond 1960 werd hij ziek en daarom ging hij op zoek naar een natuurlijk voedingsmiddel dat een gunstige invloed heeft op de gezondheid. Na bestudering van honderden planten en gewassen ontdekte hij dat het sap van jonge, groene gerstebladen een bijzondere bron is van volwaardige voedingsstoffen.

Green Magma bevat uitgebalanceerde hoeveelheden vitamines, mineralen, proteïnen, enzymen en belangrijke spoorelementen. Alles wat de moderne mens nodig heeft als aanvulling op de dagelijkse voeding.

Bijzonder voedingssupplement

Dankzij de natuurlijke uitgebalanceerde samenstelling en de positieve invloed op de gezondheid, is Green Magma een bijzonder voedingssupplement. Het vormt de basis voor een volwaardige natuurlijke voeding. Green Magma is – zo ondervond Hagiwara – niet alleen een aanvulling op onvolwaardige voeding, maar ook een supplement voor het behoud van een gezond leven. Ook heeft Green Magma een lichaamsreinigende invloed. Green Magma is bovendien goed voor de cholesterolspiegel, het verfrist de adem en beschermt de huid tegen veroudering. Green Magma heeft een positieve invloed op het zuurstofgehalte in het bloed, waardoor u zich fit voelt.

 
Ok, dus het is het sap van het blad: ik vrees dat dat bij mij al snel op problemen stuit om dezelfde reden.

Desalniettemin bedankt voor de info Amancay!

 
Nou Lievergezond je kunt het altijd proberen.

"Knowing is not enough we must apply"

"Willing is not enough we must do"

"Het weten is niet genoeg je moet het ook toepassen"

"Iets willen is niet genoeg je moet het ook doen"

En het lichaam is slimmer dan je denkt, alles heeft zijn tijd nodig.

En niet alles is op dezelfde manier bereid.

Of begin anders met homeopatische verdunningen en werkt toe naar het complete middel.

 
Ik snap je punt, het is ook niet dat ik niet voor nieuwe dingen opensta en mogelijk dat dit gras wel gaat; maar ik moet kennelijk oppassen met sommige bladgroenplanten voor ontgiftiging.

Ik heb gelukkig al een bladgroenpreparaat, dus het is ook weer niet dat ik geen bladgroen binnenkrijg.

Het gaat bij mij mogelijk niet om een allergie of een ontgiftingsreactie (deze laatste ken ik maar al te goed, en ik heb geen moeite om die op de koop toe te nemen), maar om afwezigheid van een bepaald soort verteringsenzym: en mezelf tegenwerken heeft geen enkele zin: dan ben ik nog verder van huis.

 
Quote:
De spirocheet (lymebacterie) geeft toxinen af die zich in vetcellen nestelen en Dave gebruikt geactiveerde kool en het helpt lymepatienten tegen bijv. hersenmist.

Het wordt vooral minder fijn als je bepaalde genen hebt ook nog die bepalen dat die toxinen in je biosysteem worden hergebruikt in je lever.

Geactiveerde kool verwijdert galvloeistof.

Dave Asprey gebruikt geactiveerde steenkool als hij de hersenmist voelt aankomen.

Deze geactiveerde kool bindt de toxinen meteen in de darmen.

http://lymelesslivemore.com/speakers/dave-asprey/

https://www.bulletproofexec.com/the-strangest-way-to-detox/

 
http://legallyraw.be/natuurlijk-tanden-bleken/

#t=50
Quote:
Geactiveerde steenkool trekt afvalstoffen aan en vooral plak die ontstaat door het drinken van thee en koffie. In veel wittende tandpasta’s wordt hydrogen perioxide toegevoegd. Maar geactiveerde steenkool is eigenlijk veel zachter voor je algehele gebit. Het is de zwarte kleur die afschrikt en waardoor het nooit een hype is geworden.


 
Ik gebruik nu zelf actieve koolstof van kokosnoten ( ik heb die tip van Dave Asprey van de bullet proof coffee: die gebruikte het ook om de lyme-infectie-afvalstoffen op te ruimen en als hij uit eten gaat).

Je moet het wel op nuchtere maag 2 uur bij eten vandaan eten: dus ik doe het sochtends in mijn ozonwater in poedervorm (die moet ik eerst wel tot poeder maken: bijv. in een elektrische koffiemolen: ik doe het met een blendertje dat ook kan droogmalen- ik heb het in bulkvorm gekocht in wat grotere korrels dan poedervorm http://www.ebay.de/itm/Aktivkohle-1...ten_tierbedarf_fische&hash=item2c852e6bae ).

Tandenpoetsen gaat ook heel goed met dat poeder!

Aanradertje: werkt echt om de tannine van de (kruiden-)thee van mijn tanden af te krijgen.

Uiteraard: als je uit eten gaat -etentje waar je niet onderuit komt of zo- en je vermoed dat je lichaam niet goed op het eten zal reageren: dan kun je die actieve koolstof juist goed inzetten in de buurt van dat eten: tijdens innemen bijv. of vlak ervoor of erna.

Of anderszins als je zit met vergiftiging: dan helpt actieve koolstof zowiezo om af te voeren.

 
Treating Appendicitis with Activated Charcoal

We have had several letters sent to us of individuals who were experiencing appendicitis or appendicitis-like symptoms who experienced temporary relief by taking activated charcoal internally or by using a charcoal poultice externally, until they could get medical care. We are not suggesting that the use of charcoal is more than a temporary remedy. The individual should still seek medical attention or confirmation that the emergency is under control.

Again we thank the individuals who took the time to share their experiences and invite others to send us their stories (positive or negative) so we can share them here.

Ruptured Appendix

"I have been using charcoal as a preventative and for medicinal purposes for quite some time, but I have two stories that I would like to share.

When my daughter was 13 she came down with what I thought was a flu. She had a stomachache and was sick in her stomach but did not vomit. I treated her by giving her charcoal capsules. When she was not feeling better the next day I rushed her to the hospital only to find out she had a ruptured appendix that had been ruptured for three days. She did not have the normal appendicitis pain, just a bad stomachache. After being examined at the hospital we were told if she had not taken the charcoal she would be dead. The charcoal kept absorbing the poison in her stomach from the ruptured appendix."
Marianne
June 2006 http://www.charcoalremedies.com/appendicitis


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan