acne en zuivel

G

Guest

Guest
Ik heb veel last van acne gehad maar dat is nu voor 85% verbeterd. Dit heb ik gedaan door veel plantaardig te eten en noten, maar ja nu word ik niet meer regelmatig ongesteld en ik weet nu dankzij dit forum dat ik teveel plantaardig heb gegeten en te veel fytinezuur (noten). Ik eet nu al veel meer dierlijke vetten: vlees, eieren. Ook drink ik elke ochtend en avond keltisch zeezout en kook nu alle groenten. Ik wil binnenkort starten met rauwe melk en daar kefir bij doen. Toch ben ik nog wel een beetje huiverig over acne en zuivel, omdat mij verteld is dat zuivel acne uitlokt door het IGF hormoon ofzo? en door de lactose? Ik zou graag van Mike willen weten hoe hij denkt over de relatie zuivel en acne, want is het ook niet zo dat door de kefir in de melk de lactose verwijderd wordt zeg maar...

Alvast bedankt voor de reacties!!

Petra

 
In afwachting op Mike's antwoord, wil ik je al verwijzen naar deze thread ook over acne.

Ergens onderaan citeert Lievergezond een stukje over IGF-1(Insulin-like Growth Factor-1) en acne. Maar dit zou eerder te maken hebben met het teveel aan koollhydraten in de voeding.

Ik denk niet dat gezonde, rauwe zuivel acne veroorzaakt (tenzij misschien tijdelijk als ontgiftingsreactie). Belangrijk is om rauwe, biologische melk van grasgevoerde beesten te drinken.

Ik denk dat door de rauwe melk met kefir te fermenteren, de lactose al wordt voorverteerd wat beter is. Voor de rest heb je het enzym lactase nodig om lactose te kunnen verteren en dat zit van nature in rauwe melk. (vandaar dat gepasteuriseerde zuivel wel problemen kan veroorzaken waar geen lactase meer inzit)

 
Met melkkefir heb ik geen enkel probleem met acne en puistjes. Kefir kan alleen maar goed doen, omdat zoveel pro-biotica en vitamine B bevat.

Trouwens Petrah, je vroeg hoe het nu gaat met mijn acne. Het gaat heel goed ermee. Puistjes zijn de graadmeter hoe het lichamelijk met me gaat. Spijsverteringsproblemen of veel stress zie ik terug op mijn gezicht. Vorige week had ik erge diarree en dat zag ik terug als puistjes op mijn gezicht. Nu ben ik weer gezond en is mijn huid weer goed.

De ene persoon krijgt eczeem en de andere acne, allemaal gevolgen van dezelfde problemen die in de acne thread worden uitgelegd.

 
goed om te horen! Ik denk dat ik het dan ook gewoon ga proberen! Ik houd nu wat ik eet in een dagboekje bij. Ik heb al kefir besteld. Ik hoop dat door deze laatste aanpassingen in mijn voeding de laatste 25% van mn acne ook zal verbeteren en inderdaad stress enz. doet ook wat met je. Je moet gewoon goed luisteren naar je lichaam denk ik!

 
Gisteravond deed ik een lezing bij 't Ecoloar van Andre Muller in Wijthmen, bij Zwolle. Zijn vrouw, Tonny, vulde mijn verhaal aan door te verhalen over een aantal klanten van rauwe melk en/of kefir die of zelf huidklachten hadden (acne, psoriase, etc.) of hun kinderen en die door consumptie van rauwe melk en/of kefir heel snel van hun huidklachten waren afgekomen, soms zelfs binnen enkele dagen!

Mike

 
Voor mij is het soort produkt ook erg belangrijk. Mijn kin zit plotseling vol met kleine puistjes.

Bio-yughurt uit de Eko winkel gegeten. (koe)

Dus maar weer snel naar de geit. me - me - me.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.332
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan