achalasie, spastische slokdarm

rotterdam

New member
Hallo,

Ik ben sinds twee weken actief op het forum en heb inmiddels de eerste stappen genomen om mijn maagzuurtekort aan te pakken en bijnieruitputting en ik weet dat ik nog een hele lange weg te gaan heb. Daarnaast heb ik aan een gastroscopie een spastische slokdarm/verstoorde slokdarmmotoriek overgehouden en verwacht ook nog de diagnose achalasie te krijgen. Mijn eten blijft in mijn slokdarm hangen omdat mijn sluitspier tussen slokdarm en maag verkrampt is en hierdoor het eten niet goed naar maag kan zakken. Kan iemand mij hier adviseren wat hier op natuurlijke manier aangedaan kan worden. Volgens reguliere geneeskunde is het ongeneesbaar en om te zorgen dat er weer voedsel naar de maag kan doorstromen en dit niet staat te rotten en gisten in de slokdarm met alle gevolgen is een eerste behandeling het oprekken van de sluitspier zodat deze een stukje blijft open staan zodat voedsel kan zakken.

Ik heb inmiddels veel informatie gelezen over het zogenaamde maagzuur en weet dat het gaat om ern tekort en door dit tekort gaat de sluitspier juist open en komt maagzuur omhoog. Dus aan de ene kant gaat hij open en komt maagzuur eruit en aan de andere kant is hij verkrampt en gaat niet open om voedsel naar binnen te laten. Daarnaast zorgt de verstoorde beweging van mijn slokdarm voor veel pijn en voel ik dat voedsel dat ik doorslik voor een gedeelte naar beneden wordt geduwd en voor een gedeelte weer naar boven.

Op dit moment gebruik ik het volgende: sole, appelazijn troebel en biologisch, vit c supplement, magnesium supplement, kippenbottenbouillion. Ik gebruikte al kokosolie, koudgeperste olijfolie, gember, zouthout thee, kamillethee, geen gluten en geen nachtschade en biologisch vlees (helaas geen grasgevoerde) en biologische eieren, vette vis, honing, bijenpollen, propolis. Op dit moment nog capsules met visolie, de goede levertraan en alfa liponzuur komen binnenkort. Ik ben op dit moment nog terughoudend om ook gelijk de h202 in te voeren omdat ik las dat je voorzichtig moet zijn met maagslijmvlies, dat bij mij al ontstoken is. Mijn overweging was om eerst met bovengenoemde maatregelen mijn maagslijmvlies weer te genezen.

Op buitenlandse sites heb ik wel wat info gevonden over op natuurlijke wijzen aanpakken achalasie. Een man had baat bij b6 en er is een zweeds product dat zegt achalasie te genezen. Graag zou ik jullie advies willen.

Alvast bedankt.

Esther

 
Wat betreft de h202:

Ik heb ook nog een zwak maagslijmvlies en krijg bij h202 inname steken in mn maag.

Ik vermoed dat dit door mijn maagslijmvlies komt.

Ik zou zeggen voel zelf aan welke dosis je verdraagt, misschien is je slijmvlies nog zo zwak dat je inderdaad gewoon nog even moet wachten.

 
hoi Rotterdam, de reguliere geneeskunde die zegt over veel ziektebeelden dat ze ongeneeslijk zijn.

Het helpt voor de omzet van symptoomonderdrukkende medicijnen wel als mensen zich hulpeloos voelen en afhankelijk denken te moeten blijven van pillen.

Ik geloof er niet in.

Zou het misschien helpen als je h202 met veel water inneemt?

Ik had eerst met de ascorbinezuur (vitamine c) dat als ik die innam dat ik gelijk misselijk werd.

Toen ben ik overgegaan op de verbinding van ascorbinezuur met calcium (calciumascorbaat).

Maar nu is mijn maagslijmvlies beter en word ik niet meer misselijk van ascorbinezuur in elk geval.

Het spastische gebeuren: ik heb mogelijk iets soortgelijks met een deel van mijn dikke darm.

Daarvan zegt men ook dat het ongeneeslijk is.

Toch als je dan op zoek gaat naar ervaringsverhalen dan blijkt het toch maar mooi wel mogelijk dat mensen hun darm weer aan de gang krijgen.

Dat spastische gebeuren lijkt me ook iets met het zenuwstelsel van doen hebben.

Osteopaten worden dan wel genoemd om op dat gebied iets te kunnen betekenen ook of visceraal therapeuten.

Ik was al eens bij een osteopaat maar die heeft er niets aan kunnen veranderen bij mij in elk geval jammer genoeg.

 
Hoi Rotterdam, mooi klaar ben je met je slokdarmproblemen na een gastroscopie. Hebben ze van te voren daarvoor gewaarschuwd? Echt weer zo,n voorbeeld om iemand van de regen in de drup te helpen.

Ik heb snel gegoogeld en zie dat er aangeraden wordt kleine(re) hoeveelheden te eten en eventueel soep enz. Het lijkt me zinvol dit een tijdje vol te houden, omdat dan ook de angst voor pijn hopelijk verdwijnt en er daardoor ontspanning kan optreden. al Ik neem aan dat je al zacht eten neemt?

Zelf heb ik vaak acupunctuur gedaan voor andere klachten. Lijkt me het proberen waard.

Ik hoop voor je dat het weer goed komt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan