Acetyl L cartnitine

-B.arr

New member
Graag jullie mening over dit supplement, Acetyl L Carnitine

wordt o.a. ingezet om zelf bijnieruitputting tegen te gaan.

Ook bij brainfog/alzheimer en geheugenproblemen

https://www.sohf.nl/nutrient/acetyl-l-carnitine

Maar las ook weer ergens dat het eventueel de schildklier op een negatieve manier beïnvloedt. Toch wordt het door natuurartsen soms aangeraden.
 
De post van Sampjes zegt niet veel positiefs over dit supplement :p

Nou ik heb 3 weken het supplement acetyl carnitine gebruikt. Poeh wat een heftige reactie kreeg ik erop, aanhoudende spierpijnen, hoofdpijn en enorme hartkloppingen. Dit alles kwam na een week opzetten en geleidelijk aan toen ik dus de dosis ging verhogen werd het heftiger. Ik denk dat mijn schildklier een opdonder ervan kreeg. Inmiddels met het supp gestopt en de rest mag de kliko in, voor mij nooit meer!

 
Ik kwam tegen dat Mike maar dat was in 2012 acetyl-l-carnitine van now had.
Ik ben benieuwd Mike met welke reden jij dat toen bent gaan slikken.

En of je hier nog iets bij slikte want ik kwam net tegen dat veel mensen er
Alpha Lipoic Acid (is dat hetzelfde als alpha lipon zuur?) bij slikken...


Ik heb zelf momenteel wat last van een brainfog, vandaar dat ik mij hierin aan het verdiepen ben. Kan hier ook voor helpen.

Dat het de schildklier zou onderdrukken (las ik ergens), is dat zo, of niet?
Ik zie dat redelijk wat mensen hier op het forum het middel hebben gebruikt.
 
Haha jeetje moet een beetje lachen. Ik kan mij niet eens herinneren dat ik dit supplement heb geslikt. Kan je nagaan ik heb echt zoveel supps uitgeprobeerd dat ik niet eens meer weet welke! Maar die post van mij is dus het bewijs.

Eigenlijk had ik in die tijd alles moeten opschrijven en erachter zetten wat het supp deed en of het niks deed.
 
Ja, dat is handig. Kun je alsnog doen.

Als ik dit https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15591013 artikel goed begrijp bevat de Acetyl L Carnitine schildklieronderdrukkers en dat wil je nu net niet hebben. Vraag me dan toch af waarom Mike het middel in 2012 slikte.

In the randomized trial, we showed that 2 and 4 grams per day of oral L-carnitine are capable of reversing hyperthyroid symptoms (and biochemical changes in the hyperthyroid direction) as well as preventing (or minimizing) the appearance of hyperthyroid symptoms
Het zorgt er voor dat de schildklier niet overactief wordt.. dus onderdrukt hem. Dat lijkt me voor mij niet ideaal.

Het schijnt dus wel te helpen bij brainfogs, maar wellicht niet het juiste supplement voor mij dan?
 
Jazeker ga ik vanaf nu ook doen aangezien ik nog steeds experimenteer.

Misschien dat Mike het destijds in een lage dosering slikte en dat het dan geen kwaad kan voor de schildklier? Wie weet zal hij nog reageren.

Als jouw schildklier al zwak is dan zou ik wel voorzichtig zijn met dit supplement. Misschien laag doseren en dan opbouwend en zelf aanvoelen of het oké is of niet.
 
IK wil het supplement toch gaan proberen in combi met de alfa liponzuur die ik al slik. Ook wordt visolie genoemd in de supplementenlijst voor bijnierproblemen die ik noemde, twijfel hier nog over. zou ik kunnen aanschaffen.
 
Voordat je dit supplement gaat nemen moet je je eerst testen of je een carnitine defienctie hebt. Alleen dan is het raadzaam en ondersteunend om te gebruiken. Als je dat niet hebt dan krijg je inderdaad de klachten die Sampjes beschrijft.

Ik heb dus een carnitine defienctie en gebruik nu 1.5 jaar acetyl carnitine, mij doet het erg goed. Heb meer energie en ik slaap beter.
 
Acetyl L carnitine werkt in combi met alfaliponzuur goed bij trauma's en bijv,. na een hersenbloeding.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan