Aardappelzetmeel ! Wie had dat gedacht ?

Het lijkt mij gevoelsmatig ( rauwe aardappellen) ook niets.
Het schijnt dat er toch veel goede resultaten mee worden geboekt, iemand een idee?

 
Als het echt zou helpen tegen nagelbijten zou ik het wel willen uittesten bij mijn dochter. Ware het niet dat ze het echt niet zou opdrinken. Dat nagelbijten een tekort aan iets is geloof ik wel, al had ik het nog niet in die hoek gezocht.

 
Kefir tegen nagelbijten? Daar had ik ook nog niet van gehoord. In het nieuwe jaar dan toch eens proberen, eerst van die korrels regelen.
Ben alleen bang dat ze dat ook niet drinkt, ze houdt niet van zuur (ook absoluut geen yoghurt). Ze houdt ook niet van melk trouwens. Rauwe melk mix ik voor haar met van die Campina smaakjesmelk 50/50%. Hopen dat dat beter is dan niets.
Bedankt voor het idee!

 
Kefir tegen nagelbijten? Daar had ik ook nog niet van gehoord
Nee, je kan het aardapelzetmeel door de kefir mixen zodat je het minder proeft.

 
Oh dank Pike, zin verkeerd geïnterpreteerd. Mocht ze wel kefir drinken dan ga ik dat niet verpesten met toevoegingen.

 
Jij bent al 9 maanden forumlid, dus jij zou dat allang moeten weten:

Zetmeel verhoogt de glucosespiegel en veroorzaakt bloedsuikerschommelingen. Glucose is het probleem, niet de oplossing. Daarnaast zijn aardappelen nachtschades en bevatten ze o.a. de neurotoxine nicotine.

Mike

 
De aardappel is een giftige plant. Ook ben ik nog steeds niet overtuigd van de theorie achter resistent zetmeel.

Mike

 
Uit de nieuwsbrief van Ron:

Maar aan bicarbonaat is net zoals aan B12, vitamine D en aardappelzetmeel weinig te verdienen dus zal niet snel voorgeschreven worden door de alwetende medicijnmannen.

Aardappelzetmeel ? Lowcarb aanhangers zullen zich vol overgave op mij storten en waarschuwen voor deze snelle suiker. Echter voor mensen met diabetes kan het verdomde interessant zijn. De rauwe zetmeel kan nl. je darmflora beïnvloeden en dusdanig gunstig uitwerken dat het menigeen toch zal verrassen. Paleo promotor Melchior Meijer noemde dit al eerder in zijn log maar nu kwamen er labwaardes van een lezeres binnen die zelfs hem nog verrasten.

Het ging om de uitslag van de HbA1c-bepaling. Die was gezakt van 8.1 naar 6.5! En dit in een periode met suikerpieken.

http://bit.ly/1lnA2mo


 
Geen enkele reactie hier op? Ad, jij hebt verstand van die hba1c, wat vind jij hier van?

Toch apart dat een zetmeel uit een nachtschade voor vele bijzondere resultaten zorgt.

 
Ik weet niets van hbA1c, maar wat ik wel weet is dat de plantenwereld giftig is en dat dit de reden is waarom planten traditioneel altijd voor heling zijn gebruikt. Een kleine dosis gif zet het lichaam immers aan tot zelfheling, omdat het immuunsysteem 'wakker schrikt'. Nachtschades worden om dezelfde reden traditioneel ook gebruikt voor medicinale doeleinden. Ze zijn nooit gebruikt als voedsel en het is de bedoeling dat je ze gebruikt als een kortstondige, medicinale kuur.

Mike

 
Wanneer het zetmeel de enige factor was die er veranderde dan heeft de verbeterde hba1c wel degelijk een betekenis mbt het zetmeel.Welke in haar geval?Ik weet het niet maar het is plausibel dat er een werking/onersteuning is vanuit de darmflora en de aangemaakte stoffen(buiten korte keten vetzuren).
Hba1c geeft aan hoe hoog de bloedsuikerwaarde gemm.(pieken en hoe lang deze een piek bllef) was per kwartaal. Maar, er kan een probleem met de interpretatie ontstaan wanneer er problemen zijn met de rode bloedlichaampjes dwz worden ze sneller of langzamer afgebroken dan ongeveer 3 maanden.Daarom lijkt het mij altijd beter om vaker per dag de bleodsuikerwaarde te meten vooral na het eten.
ad

 
Ik ga binnenkort denk ik eens zo'n pak honig kopen en eens een tijdje een theelepel door de kefir mixen. Voor een KORTSTONDIGE, MEDICINALE KUUR uiteraard :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.634
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan