Aankomen in gewicht / voorstellen Charlotte

Mike, het zou hebben gekund. Daar komt wel bij dat de omgeving ook vaak een rol speelt. De omgeving ziet en benoemt anorexia vaak als iets negatiefs, waardoor je als zieke vaak het idee hebt dat het er niet mag zijn en dat je het niet mag noemen. Ik denk dat dat per persoon verschilt of je AN als vermijdingsstrategie gebruikt of gewoon als onbeladen afkorting. Van mezelf weet ik dat het niet zo is. Trouwens als 'we' het over anorexia als vriendin hebben, noemen we haar meestal ana of anna. Als iemand het over mia heeft, dan is dat boulimia als vriendin. En tenslotte: je kunt ook gewoon anorexia kunnn b enoemen en haar toch als vriendin hebben.

Dirtsa, je hebt ook wel gelijk. Ik zal er in ieder geval op letten.

 
Je kunt ook in de eerste zin het hele woord benoemen en dan tussen haakjes de afkorting erbij zetten. In de volgende zinnen kan je dan de afkorting blijven gebruiken.

bv: koolhydraten (KH)

 
Afgezien van de discussie over afkortingen, iets anders:

Ik voel me de laatste dagen slap en mijn benen lijken niet vooruit te willen komen en ik ben vaak duizelig.

Ook heb ik spierpijn in mijn benen en veel spierkrampen/spiertrekkingen (weet niet goed hoe ik dit moet beschrijven, maar het schiet er steeds in). Weet iemand waar dit aan kan liggen?

 
Ik heb daar zelf ook veel last van gehad, wat mij heeft geholpen is regelmatig water drinken met sole, vooral ook 's avonds, uurtje of 2 na het eten en vlak voor het slapen gaan. je kunt ook denken aan magnesium, en in bad gaan met 100 gr natriumbicarbonaat( water max 37 graden, 2 weken lang) of eetlepel in voetenbadje.

 
Ik moest ook meteen denken aan magnesium. Chiko weet hier meer vanaf. In de topic

'Aankomen in gewicht' schrijft hij:

Quote:
Het kan ook liggen aan wat verzwakte spieren of dat er een slechte communicatie plaatsvindt tussen de hersenen en de blaas. Iets kan veel oorzaken hebben helaas! Magnesium kan hier tegen helpen, dus daar kan je ook even naar kijken en lezen, ik gebruik zelf magnesium citrate/citraat (kijk ook goed naar de toegevoegde stoffen in pillen enz). Verder lekker goed (orgaan)vlees eten en af en toe wat bottenbouillon maken.


Mike

 
Quote:
Ik voel me de laatste dagen slap en mijn benen lijken niet vooruit te willen komen en ik ben vaak duizelig.

Ook heb ik spierpijn in mijn benen en veel spierkrampen/spiertrekkingen (weet niet goed hoe ik dit moet beschrijven, maar het schiet er steeds in). Weet iemand waar dit aan kan liggen?


Als je minder koolhydraten gaat eten, gebeurt dit! Tenminste dat was ook mijn ervaring. Voor spierkrampen kun je het beste magnesium malaat gebruiken.

 
Ik zit hier met een rare situatie. 8 maanden geleden ben ik begonnen met het AIP dieet. Mijn gewicht was toen maar 58 kilo veel te weinig dus, ik was een tijd bang voor Candida waar ik last van heb gehad. Ik begon dus met het ophogen van mijn koolhydraten, dat ging naar 150 gram. Ik kwam toen snel aan het ging naar de 70 kilo. Maar naar verloop van tijd zakte mijn gewicht weer naar 61 kilo waar ik nu aanzit. Ik snap dit niet, heb zelf het idee dat dit komt door de kokosolie die ik consumeer, wat niet voor vetopslag zorgt klopt dit Aziaten zijn toch ook niet dik? Door AIP zijn mijn klachten wel flink verminderd. Maar na 8 maanden is het zeker welletjes geweest en wil weer van start gaan met WAPF. Dit keer ga ik flink aan de slag met mijn maagzuur tekort. In de AIP tijd heb ik ook te weinig eiwitten genuttigd.
 
Wat is nu je vraag? Als je het idee hebt dat het van de kokosolie komt dan laat je die toch weg en kijkt wat er gebeurt?
 
De hamvraag is eigenlijk kan het aan het soort vet liggen dat ik niet aankom in gewicht? in mijn geval bestaat de consumptie alleen maar uit kokosolie wel eet ik hier genoeg van 3 a 4 eetlepels. Aziaten worden ook niet dik. (Weer zo'n moeilijke vraag van mij) :)
 
Henry, is dat alles wat je aan vet eet op 1 dag? Is het nu de bedoeling dat je moet aankomen of afvallen?
 
Ik wil heel graag aankomen, toen ik van te weinig koolhydraten naar 150 gram ging, schoot mijn gewicht omhoog naar 70 kilo, maar nu is dat gewicht alweer gekelderd naar 61 kilo. Heb me al weer veel ingelezen hier ga weer goed aan de slag met WAPF. Het was dus een vraag over die kokosolie. Ik zit nu nog in het AIP dieet.
 
Ik zie weinig verschil met WAPF in dat dieet. Wellicht eet je te weinig vet of eiwitten en ligt het niet aan de kokosolie maar aan te weinig vet. Of te weinig koolhydraten.
 
Er is wel veel verschil Binc, AIP is geen roomboter, zuivel, en eieren. Ben dit dieet vorig jaar begonnen om te kijken wat het doet. En de genoemde voedingswaar zijn ook bekende triggers bij auto-immuunziekte vandaar. Ik weet dat je die voeding niet de schuld moet geven, ik ga nu aan de slag met mijn maagzuur tekort aan de hand van Betaine HCL, zodat de vertering goed zal verlopen en ik meer eiwitten kan nuttigen, dat is nu niet zo veel. Meestal 2 haringen op een dag of 1 kipkarbonade op een dag.
 
Niet helemaal in dit dieet verdiept. Een snelle blik en zag gefermenteerde producten staan. Ik dacht aan kefir en dat dat wel mag. Bottenbouillons mag ook.

Maar het lijkt mij nu niet al te ingewikkeld om de oorzaak van het afvallen te zien? Geen melk, eieren en boter. Het lijkt erop dat je dus te weinig vetten en eiwitten binnen krijgt. Mogelijk ook met te weinig koolhydraten ivm je bijnieren? Dat laatste weet ik niet zeker. Maar als bijnieren niet functioneren heb je koolhydraten nodig. Komt op mij eerder over als ondervoeding iplv dat het aan de kokosolie ligt.

Goed dat je weer Wapf gaat doen en aan maagzuur gaat werken! ?
 
Dan zou ik meer ossenwit, eendvet en merg eten. In kokosolie zitten geen vitamine A, D of K, die krijg je dan wel via vette vis voor een deel, maar wellicht te weinig.

In Azië eten ze ook niet alleen kokosolie.
 
Bedankt jullie ik ga aan de slag, gisteren betaine geslikt, bij 5 capsules kreeg ik last van maagzuur ook blij dat ik dit merkte, vandaag ga ik er 4 innemen bij een eiwit rijke maaltijd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.076
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan