Aangenaam: Marinus

djvlad: Je wilt dieren niet zelf opeten, maar als ze geslacht worden om andere dingen mogelijk te maken zoals eieren, kaas en zuivel, dan kan het dus wel. Zolang je dus hun vlees niet opeet.

Je zegt: Want wie van dieren houdt, eet ze ook niet op!

Nou dan eet je toch ook geen eieren, kaas en zuivel meer want wie van dieren houdt wil niet dat ze gebruikt worden om andere producten mogelijk te maken.

 
Marinus, de dieren die melk en eieren maken gaan een keer dood ook heb je stiertjes en hanen waar je anders niks mee kan. Wat wil je dan met ze doen oud laten worden en van zelf laten dood gaan en ze onder een appelboom begraven? Mike heeft hier een mooi stuk over geschreven https://www.fatsforum.nl/topic/argumenten-tegen-vegetarisme. Ik voed me zelf dan liever met dieren die een goed en mooi leven hebben gehad omdat voer zoals de natuur dat voor ze heeft bedoelt dus met alle grassen en kruiden die ze in het wild ook zouden eten.

Je kan ook vlees kopen van koeien uit de uiterwaarden, die hebben geen natuurlijke vijanden meer en dus moeten ze af geschoten worden anders krijg je dit soort toestanden: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35738/oostvaardersplassen_oernatuur_of_mislukt_natuurpark_

Staatbosbeheer vergeet dat om dit goed uit te kunnen voeren je ook een roofdier moet hebben en dus zou je dan de wolf moeten introduceren dan kan zo'n expreriment wel slagen. De wolf introduceren zie ik in nederland nog niet gebeuren die steekt eerder zelf de grens over. Ik eet ze dan graag op.

Maar ik hoop dat je je niet door alle kritiek op je vegetarisme en magere yoghurt laat weg sturen we willen je alleen een andere kant van het verhaal vertellen en dat het ook prima op een gezonde manier kan. Maar ook op mij werkt je foto afschrikwekkend.

 
Ik hou echt wel van dieren en toch zit er een stuk koe in de pan. Dit stiertje heeft altijd bij z'n moeder gedronken als kalfje en alleen maar in natuur gebieden buiten gelopen en gegraasd. Toen had hij een rotdag en nu wordt hij verwerkt in een heerlijk stoofpotje, moet liefde bereid, waar ik en mijn man echt van gaan genieten en ik hem ook heel dankbaar voor ben. Vertel jij mij dan eens wat daar verkeerd aan is.

 
Quote:
Toen had hij een rotdag en nu wordt hij verwerkt in een heerlijk stoofpotje,



Een soort 'bad hair day' maar dan nog iets erger?

 
Ietsie erger wel denk ik, maar eerlijk is eerlijk, ik was er niet bij en kan geen navraag meer doen.

 
Iedereen die hier post zou eerst even kunnen bedenken hoeveel tijd en moeite er in de site van djvlad zit.

Daarnaast zou djvlad zich eerst hier flink kunnen inlezen.

Onze denkbeelden komen bijna volledig overeen, het grootste verschil is de conclusie over vlees eten.

Als dat stiertje op de boerderij is geslacht (mag dat?) dan hoeft ie het niet eens doorgehad te hebben: He ik krijg extra eten, lekker, wat is dat koude ding tegen mijn hoofd? Dit is echt lekker eten, snel opeten. (knal)

(een 'bad hair day' is veel erger ;)

 
Quote:
Iedereen die hier post zou eerst even kunnen bedenken hoeveel tijd en moeite er in de site van djvlad zit.

Daarnaast zou djvlad zich eerst hier flink kunnen inlezen.


Mee eens Jp!

 
Quote:
Iedereen die hier post zou eerst even kunnen bedenken hoeveel tijd en moeite er in de site van djvlad zit



Jp, ik zie en waardeer al die moeite zeer, al heb ik tot nu toe maar even gekeken, maar dat neemt niet weg dat ik mij gewoon afvraag hoe djvlad denkt te kunnen zeggen dat hij geen dieren dood (indirect)als hij wel eieren en zuivel eet.

Dat de discussie daar nu even over gaat is toch gewoon zoals het loopt?

Maar goed ik begrijp je bedoeling want dingen worden vaak anders opgepikt dan dat ze bedoeld zijn.

Nu ook weer waarschijnlijk.

Quote:
Je kan al die hennetjes en stiertjes nu eenmaal niet in een speciaal reservaat zetten



Waar ik hennetjes zei bedoelde ik uiteraard haantjes, ik kan die twee soms moeilijk uit elkaar houden blijkbaar.

Bij kippen dan he..

 
het is iedereen zijn keus om niet of wel vlees te eten

maar wat je in de supermarkt en/of slager koopt je alleen maar rotzooi!

Zelf koop ik wel biologisch (magere) yoghurt van Arla

alleen zoek ik nog biologische kaas en eieren

 
Maar waarom pak je magere yoghurt? Volle yoghurt is beter, vooral gemaakt van volle rauwe melk, en lukt dat moeilijk waarom dan niet kefir gemaakt van rauwe volle melk?

Het vet is juist goed voor je, ook omdat via dat vet de voedingsstoffen beter opgenomen worden. En ook je bloedsuikerspiegel gelijkmatiger blijft.

 
Als je de beste en lekkerste(vind ik)biologische kaas van Nederland zoekt dan is dat deze:

http://www.remeker.nl/verkooppunten/

Ze hebben ook een webwinkel.

Deze mensen zijn echt heel goed bezig zowel qua voeding als dierenwelzijn.

Ze gebruiken keltisch zeezout, zagen de hoorns niet van de koeien af enz.

Echt perfect.

 
Quote:
Dat de discussie daar nu even over gaat is toch gewoon zoals het loopt?

Maar goed ik begrijp je bedoeling want dingen worden vaak anders opgepikt dan dat ze bedoeld zijn.

Nu ook weer waarschijnlijk.


Dat denk ik toch niet Pike. Ik zie in deze discussie namelijk een exacte herhaling van de discussie van gisteren met Bizzkwiekje: https://www.fatsforum.nl/topic/natuurgeneeskundig-therapeut-advisseerd-volgens-weston-price

Bizzkwiekje merkt op dat de genoemde therapeut op haar prima verder helpt in haar doel om middels gezonde voeding gezond te worden / blijven. Zij maakt gebruik van de ondersteunende methodiek van deze therapeut en volgt haar eigen kennis en wijsheid in het stellen van vragen en het toepassen van de antwoorden. Hartstikke mooi toch als er meer mensen op zoek mochten zijn naar iemand die hen kan ondersteunen in hun zoektocht?

Vervolgens ontstaat er vrijwel direct een samenspel tussen een paar mannen die de kwaliteiten van de therapeut in kwestie in twijfel trekken. Terwijl tussen de regels door niet mis te verstaan is dat deze therapeut een ontwikkeling aan het doormaken is richting WAPF. Natuurlijk klopt er nog van alles niet (van wat op haar site staat), maar wat voegt het toe om dit hier zo uitgebreid te bediscussiëren? Zij heeft volgens de beoordeling van Bizzkwiekje haar kwaliteiten en ze zullen ongetwijfeld van elkaar leren.

Ik nam met stijgende verbazing de wending waar die het topic onderging en toen ik bij de reactie van Bizzkwiekje kwam kon ik haar helemaal volgen.

Zie vervolgens wat hier gebeurd.
Quote:
Oke maar dan ook geen eieren, kaas en zuivel nuttigen.

Voor het "produceren" hiervan is het noodzakelijk dat er dieren moeten worden geslacht.

Voornamelijk de hennetjes en stiertjes uiteraard.

Dus uitgaande van jou logica moet je dan veganist worden.


Dit komt op mij nogal aanvallend over.

Als je alles technisch leest, ja, dan kom je overal mee weg.

Maar als je nu eens bij jezelf van binnen te rade gaat, wat maakt dan dat je hem zo moet uitlokken? Misschien toch je dosering adrenal wat minderen :wink: ?

Quote:
Iedereen die hier post zou eerst even kunnen bedenken hoeveel tijd en moeite er in de site van djvlad zit.

Daarnaast zou djvlad zich eerst hier flink kunnen inlezen.


Zo is het precies JP.

Waarom iemand meteen zo onder druk zetten. Djvlad zette zijn hakken toch niet dusdanig in het zand dat dat nodig was? Laten we mensen de ruimte geven om te groeien.

 
Marinus,

Om nog even op de magere yoghurt terug te komen: https://www.fatsforum.nl/topic/het-belang-van-vetten

En ik kan begrijpen dat je op zoek bent gegaan na zoveel narigheid in de vorm van ziekte en overlijden. Zo zijn wij ook ooit op dit pad terecht gekomen. We hebben een tijdje rawfood geleefd en daarmee roofbouw op ons lichaam gepleegd. Nu eten we alweer 3 jaar WAPF en hebben we daarmee de roofbouw weer omgezet in gezondheid. En wij eten elke dag heerlijk; met veel vetten in de vorm van zuivel, vlees en soms vis.

Maar ga je eerst eens inlezen: 'het alleen lezen forum' met daarin ook het verhaal van 'Weston Price' zijn voedingsadviezen voor zijn neven en nichten. 'de gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden' en op 'mijn site' vind je allerlei informatie vanaf dit forum.

Lia

 
ik zie staan onderaan:

1. Kokosolie = natuurlijk de beste!

2. Roomboter = ook erg goed!

3. Olijfolie = is ook erg goed, mits u deze niet gaat verhitten!

Olijfolie bij verhitting komen juist chemische bestanddelen vrij!

 
@Pike, Indigo: Ik kreeg inderdaad een 4 tegen 1 gevoel, dat kan zeker in een voorsteltopic niet de bedoeling zijn, was het ook vast niet.

Aan de site van djvlad te zien kan die gelukkig wel wat hebben.

 
Quote:
Dat de discussie daar nu even over gaat is toch gewoon zoals het loopt?

Maar goed ik begrijp je bedoeling want dingen worden vaak anders opgepikt dan dat ze bedoeld zijn.

Nu ook weer waarschijnlijk.

Dat denk ik toch niet Pike. Ik zie in deze discussie namelijk een exacte herhaling van de discussie van gisteren met Bizzkwiekje



Dus precies wat ik bedoel. Jij ziet in deze discussie een herhaling van gisteren en ik ook alleen van de andere kant gezien.

Wat ik er gisteren over heb gezegd is dat er goede en minder goede dingen in stonden.

Wat mij vooral opviel was het stukje over het cholesterol maar goed dat heb jij ook kunnen lezen.

Ik zou met het dieetadvies van haar vroeger niet zoveel op zijn geschoten ben ik bang. Dat was wat ik wilde mededelen. Het ziet er goed uit, beter dan heel veel andere maar het is niet helemaal waar WAPF voor staat.

Daarom niet perse helemaal fout of zo maar als je haar adviezen zou opvolgen en dan tot de conclusie komt dat WAP 'ook niet helpt' dan is dat gewoon jammer.

Quote:
Zie vervolgens wat hier gebeurd.

Oke maar dan ook geen eieren, kaas en zuivel nuttigen.

Voor het "produceren" hiervan is het noodzakelijk dat er dieren moeten worden geslacht.

Voornamelijk de hennetjes en stiertjes uiteraard.

Dus uitgaande van jou logica moet je dan veganist worden.

Dit komt op mij nogal aanvallend over.



Echt waar? Dat komt aanvallend over?

Ik als ex veganist/vegetarier heb hier vroeger veel over nagedacht en heb mezelf lang voor de gek gehouden als vegetarier (niet dat jij gek bent hoor vlad)dat er door mijn handelen geen dieren dood zouden gaan.

Daarbij heb ik mijn lichaam ernstige schade aangedaan door zolang geen vlees te eten.

Misschien niet eens zozeer omdat ik geen vlees at an sich maar omdat ik geen vlees en weinig zuivel at moest ik mijn calorieën ergens anders vandaan halen en dat kwam dan vaak uit dingen waar ik achteraf niet goed tegen kon zoals granen e.d.

Dus nee het komt mij totaal niet aanvallend over, ik wilde alleen mijn inzichten duidelijk maken aan hem.

Ik voelde mij bv ook niet aangevallen toen hij mij iemand noemde die dus niet van dieren hield (omdat ik vlees eet)

Quote:
Maar als je nu eens bij jezelf van binnen te rade gaat, wat maakt dan dat je hem zo moet uitlokken? Misschien toch je dosering adrenal wat minderen ?



Uitlokken? Is dit een forum of niet? Ik ga gewoon een discussie aan dacht ik. En probeer anderen niet (langer) dezelfde fouten te laten maken, zoals ik ze zie, die ik heb gemaakt.

Alleen was er vroeger geen hond die mij dat vertelde dus heb ik het allemaal door (veel) schade en schande zelf moeten ontdekken!!

En ik gebruik geen adrenal zoals je weet dus het zal wel iets anders zijn...

Maar goed, nu ben ik er helemaal klaar mee na de afgelopen dagen, dus als er nog meer mensen zijn die denken wat heeft die gast nou weer te zeuren dan kan ik jullie gerust stellen.

Ik ga vanaf nu eventueel alleen maar reageren op direct aan gezondheid en voeding gerelateerde zaken en voor de rest niet.

 
Hoe kan Pike beschuldigd worden van uitlokken? En dan ook nog zeggen misschien je dosering adrenal verminderen? Grap of niet waar slaat dat op?

djvlad bedankte Pike nog voor de link die Pike gaf voor de biologische kaas, dus waarom dan de discussie de andere kant uitduwen?

Dan weer dit: Vervolgens ontstaat er vrijwel direct een samenspel tussen een paar mannen die de kwaliteiten van de therapeut in kwestie in twijfel trekken? Waar slaat dat nu weer op! Welk samenspel, we doen hier niks expres! En welke mannen!

Dit is een forum en discussies horen erbij, ook om hoe mooi een andere site ook is of eruit ziet erop te wijzen dat er toch foute aannames in staan. Dus een ieder die zich hier aanmeld a.u.b. lees je eerst goed in, hoeveel moeite je ook gedaan hebt voor je eigen site, doe dan ook eerst echt moeite om je op deze WAPF site goed in te lezen.

Verder zeg je: Als je alles technisch leest, ja, dan kom je overal mee weg??

Nou hier een voorbeeld dan Indigo ik las je verslag dat er in Keltisch zeezout 50% magnesiumchloride zit: zie ook: https://www.fatsforum.nl/topic/magnesium-voetenbad

Indigo jij zei daar: Als er in Keltisch zeezout 50% magnesiumchloride zit, betekent dit dat je dus 2x zoveel keltisch zeezout moet gebruiken als magnesiumvlokken die ook uit magnesiumchloride bestaat. Dan is keltisch zeezout nog steeds goedkoper, maar heel veel scheelt het dan niet meer.

Maar misschien krijg je op deze manier door het gebruik van keltisch zeezout in je voetenbad nog wel veel meer mineralen binnen. Weet iemand dat, zijn andere mineralen ook via de huid in de bloedbaan opnembaar? Kan dat ook nog schadelijk zijn?

Dit is een technische fout, en daar heb ik het even recht gezet, maar verder geen antwoord meer op gehad. En lees dit alleen maar als voorbeeld hoe je mensen kunt helpen door een verkeerde aanname recht te zetten. Geen kritiek op jou of wie dan ook en je hoeft je ook niet aangesproken te voelen. Zie wat ik erop schreef:

Indigo: In Keltisch zeezout zit geen 50% magnesiumchloride!

In Keltisch zeezout zit iets onder de 90% aan natriumchloride. In Zechsal zit 47% magnesiumchloride. Zoveel zit er niet aan magnesiumchloride in Keltisch zeezout!

Lees ook hier: Daarnaast is Keltisch zeezout veel zachter van smaak dan Himalayazout omdat het gehalte aan natriumchloride in Keltisch zeezout iets onder de 90% zit, tegenover 97% in Himalayazout. Het maakt Keltisch zeezout ook bijzonder rijk aan andere mineralen en spoorelementen. Himalayazout bevat eveneens vele mineralen en spoorelementen, maar in veel kleinere hoeveelheden. De balans van mineralen en spoorelementen, inclusief kleimineralen, in Keltisch zeezout is volkomen uniek.

Zie: http://www.keltischzeezout.com/vraag_en_antwoord.aspx

Lees ook hier: Zechsal is qua samenstelling niet te vergelijken met Himalayazout. De enige overeenomst is de afkomst uit een oerzee. Verder bestaat Himalayazout voor 97-98% uit natriumchloride, dus gewoon keukenzout. Daarnaast bevat het 2% magnesiumchloride, wat de voornaamste werkzame stof is in het product. Zechsal heeft een veel hogere concentratie magnesiumchloride (47%) en geeft dus een veel groter effect!

Zie: http://www.zechsal.eu/faq

Lees ook hier: Keltisch zeezout met zijn 84 mineralen en spoorelementen is een brok gezondheid

Een gemiddelde, afhankelijk van de oogst, per 100gram

Potassium: 200+/-30mg

Magnesium: 800+/-300mg

Calcium: 200+/-100mg

Zink: 0,30+/-0,20mg

Sodium: 13400+/-3000mg Sodium is Natrium

Keltisch zeezout wordt handmatig gewonnen volgens een traditionele, meer dan 2000 jaar oude Keltische methode in de Guérande-streek in Bretagne, Frankrijk. Water uit de koude zeestroom van de Atlantische Oceaan wordt via een ingenieus kanalenstelsel geleid naar ondiepe kleimoerassen. De zure klei in deze moerassen neutraliseert tot op zekere hoogte het zeer basische zeewater.

Zeewater heeft van nature een natriumgehalte van 97 tot 99 procent, maar na de interactie van het Altantische zeewater met de bodem in de Keltische kleimoerassen wordt het natriumgehalte teruggebracht tot net onder de 90 procent. Dit maakt Keltisch zeezout het meest natrium arme zeezout ter wereld. Bovendien vermengt het zeezout zich met de kleimineralen waardoor het een grijze kleur krijgt. Dit komt de mineralen inhoud van het zout alleen maar ten goede!

De kleimoerassen hebben daarnaast ook een zuiverende werking. Het zeewater wordt via kanalen van het ene moeras naar het andere geleid, waarbij de moerassen fungeren als een soort natuurlijke zuiveringsmethode, doordat microben in de klei onzuiverheden in het zeewater neutraliseren. Het gehele proces duurt zo’n twee weken, waarna het zoute water verzameld wordt in een bassin waar het verdampt door de zon, zodat alleen de zoutkristallen overblijven. De zoutwinner (‘paludier’) schept het zout dan handmatig op.

Zie: http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=60

En waarom reageer ik hierboven erop als voorbeeld, omdat mensen die hier op dit forum mee lezen ook op de goede weg gebracht moeten worden, en ook geen dingen neer zetten die zeker niet kloppen.

En wat heeft Pike fout gedaan? Niks toch. Zijn bedoelingen zijn zuiver, mensen behoeden voor fouten omdat hij het zelf meegemaakt heeft. Ik zie hem nergens dwang uitoefenen hoor.

Man of geen man vrouw of geen vrouw we zijn hier om elkaar te helpen. Maar vaak gaat alles ver weg van gezonde voeding en gezondheid.

 
Quote:
Reken er maar vast op dat je de wind van voren gaat krijgen...

:mrgreen:

Is ineens niet meer grappig als dit vervolgens gebeurt?

Indigo, je had hem nog wel gewaarschuwd, hij had zich niet ingelezen voor een forum waar hij zich zelf voor heeft aangemeld en vroeg er wel een beetje om toen hij zei dat je niet van dieren houdt als je ze opeet. Bovendien kan hij inderdaad wel tegen een stootje blijkt en volgens mij hoeft hij niet 'gered' te worden.

Zijn voorstel topic is intussen in een soort soap veranderd, waar ik dan wel weer enigszins de humor van kan inzien, maar niet grappig dat Pike zich hierdoor dreigt terug te trekken. Pike neeeee niet doen!!! Pike is altijd super betrokken en geeft goede humoristische commentaren en hele goede adviezen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
505.996
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan