Aan te raden gezondheidsprotocol voor oude(re) mensen?

wimeer

New member
Oude mensen zijn vaak overgeleverd aan de kunde v ofwel rusthuis of home, of hun dokter die allemaal regulier werken. Ze worden heel vaak onnodig medicatie aangepraat, bang gemaakt, op kosten gejaagd, of gewoon stil gehouden door droge ring.

Zij moeten toch ook gezonder en vaak goedkoper geholpen kunnen zijn met heel gezond eten en leven? Met een deel echt werkzame, heilzame supplementen?

Vandaar deze vraag: als elk regulier middel zou worden afgebouwd (niet abrupt gestopt), welk gezondheidsprotocol zou dan de beste basis zijn voor oudere (55+) mensen?

Ik Elk protocol moet dan verder w afgesteld w op de individuele noden v de persoon.
Maar je moet ergens beginnen.
 
hoi Wimeer,
wat als eerste in mij opkomt, gezonde vetten (kokosvet, roomboter) minder koolhydraten, minimaal snoepen en gezond zout (KZZ)
Vrij makkelijk in te passen met ik vermoed grootse effecten.
 
Het wordt protocol doelt op regels, verplichtingen en kans op dwang, dat ondervinden ze nu ook al. Meerdere malen moet/moeten gaat ook die richting op.

Een protocol zou ik dus niet aanraden, altijd keuzevrijheid.
 
55+ in rusthuis? ?

Maar in principe een goede vraag. Ik zou zelf voor bejaarden mensen vooral makkelijk verteerbare vloeibare voeding adviseren. Vaak eten ze niet heel veel en is de opname niet zo optimaal. Belangrijk dus dat hetgeen ze eten barst van de voedingsstoffen, makkelijk opneembaar is en naar binnen glijdt. Yoghurt/kefir, eieren, bottenbouillon, stoofpotje, leverworst en levertraan.
 
Misschien iets in de richting van maagzuur ondersteuning. Je hoort vaak dat in westerse landen het maagzuur bij 50+ verminderd, alsof dit gewoon een gevolg is van ouder worden.

Ik heb veel 50+ ers in mijn omgeving en hoor vaak dat ze "tegenwoordig" slecht tegen vlees kunnen i.v.m. maagklachten, en uiteraard gaan ze dit vervolgens minder eten nadat ze bij de dokter zijn geweest die een fantastisch advies heeft gegeven, minder vlees en vet.

Dit te weinig maagzuur komt in mijn ogen niet door ouderdom, maar door uitputting. Zeg nu zelf, na 50 jaar leven in de westerse stress-wereld, met waarschijnlijk jarenlang een vul-dieet begint je lichaam aardig op te raken. En daarnaast kunnen de bijnieren denk ik ook wel wat hulp gebruiken.

Misschien wat mariadistel(thee), ter ondersteuning van de lever.

Groeten
Paterk
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan