Aambei

G

Guest

Guest
Sinds enkele dagen heb ik last van een grote aambei. Erg pijnlijk. Het is begonnen nadat ik ben gestart met het maken en drinken van kefir. Toeval lijkt mij, omdat kefir normaliter juist moet helpen tegen aambeien. Of kan het hier wellicht mee te maken hebben ? Ik drink ongeveer 2 glazen kefir op een dag.

Wat kan ik het beste doen ? 3% H202, appelazijn of kokosolie erop smeren ?

Zelf denk ik dat mijn lever toch meer moeite heeft met de hoeveelheid vet dan eerder gedacht hetgeen resulteert in een moeilijkere stoelgang. Begin daarom vanavond maar weer eens aan de milde leverreiniging en overweeg om ook de grote leverreiniging te gaan doen.

Alle tips zijn uiteraard welkom.

 
Quote:
3% H202, appelazijn of kokosolie erop smeren ?


Volgens mij geef je al een goed antwoord op je eigen vraag. 3% en kokosolie zou ik inderdaad gelijk mee beginnnen als ik jou was.

 
Een aambei is een soort spatader. Inwendig is vooral paardekastanje heel effectief, is echt grootmoeders remedie. Ik heb even gezocht naar een supplement van paardekastanje-extract zonder toegevoegde rotzooi-ingredienten en kan, zoals gewoonlijk, weer niets vinden. Zucht... :?

Mike

 
Misschien lachwekkend, maar ik had enorm succes met een stuk geschilde gemberwortel 'up there'. Ververs zolang het nodig is.

 
Nee, het is niet zoals met een peper. Je voelt het wel intrekken en misschien wat warm worden, maar echt branden zoals met peper of zuur doet het niet. Ik vond het op een gegeven moment een ontspannen gevoel geven. Gember is ook een pijnstiller in dat opzicht.

 
3 x per dag koud water erop spuiten, b.v. de douchekop van de slang af en dan de straal erop, zo hard als je verdragen kunt. Dit ruim 2 weken volhouden, tot de aardbei weg is.

 
Gerard, jouw methode ken ik en ik moet zeggen dat het helpt. Verder is het belangrijk dat je voldoende drinkt en beweging krijgt. De combinatie van al al deze tips lijkt me ideaal.

 
Quote:
Dit ruim 2 weken volhouden, tot de aardbei weg is.


Ik zal het proberen te onthouden. Zodra ik last krijg van 'aardbeien' dan zal ik dit eens toepassen.

Niet dat ik denk dat ik ooit last ga krijgen van 'aardbeien'.

 
Oh jee, het is maar een grapje van die aardbei, de woorden lijken zo op elkaar, niet waar. :)

 
Bedankt voor de vele tips.

Op de site Earthclinic lees ik dat ook veel mensen baat hebben bij het aanbrengen van appelazijn.

 
Er is ook hamameliscreme van dr vogel die goed schijnt te helpen,zonder toevoegingen,paardekastanje van dr vogel is ook zonder toevoegingen

 
Had ook altijd een beetje last van een inwendige aambei, maar hij is nu toch echt volledig om de hoek komen kijken :(

Werken deze tips dan ook?

 
@Tizz, ik denk dat de meeste tips ook voor buitenkijkers geschikt zijn.

 
Kan je van stress ook Aambeien oplopen?? ik heb woensdagnacht wakker van de pijn gelegen.

Had een aambei voor het eerst en laatst met de bevalling van de 1 na laatste.

Nu was het erg, meerdere waarvan er eentje zo gespannen leek alsof hij zou knappen.

Ik had geprobeerd met kokosolie, calendulandruppels en propolisdruppels erdoor,maar dit had niet heel veel effect na een dag en nacht.

Gisterenavond heb ik van vsm paardekastanje extract en toverhazelaardestillaat opgehaald en na 1 nacht lijken ze te slinken.

Dit er wel vaker opgesmeerd dan de 2 keer per dag die erop staat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.858
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan